Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:19
Beste,

Ik wil beginnen met experimenteren met video. Ik wil video's van 5/6 minuten maken van reizen. Dit jaar 2 reizen op de planning dus 2 video's proberen. Ik wil het een beetje in een vimeo achtige stijl doen met timelapses en slo-mo's en mooie muziek.

Nou is het bij Tweakers zo dat je eigen inzet gewaardeerd wordt dus Timelapses en slo-mo's ben ik zelf al mee aan het prutsen en monteren ga ik ook mee prutsen, maar mochten daar moeilijkheden bij ontstaan dan komt er begin volgend jaar wel een nieuw topic te voorschijn :P

Een ding wat ik erg tof vind, is meerdere shots op verschillende plekken waarin het lijkt dat je gewoon doorloopt. Zie dit filmpje van Casey Neistat voor wat ik bedoel: YouTube: Make It Count

Iemand tips cq uitleg hoe dit in z'n werk gaat? Kan er weinig over vinden en zoiets geeft het wel wat extra dynamiek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Hoe dat in z'n werking gaat is heel simpel, gewoon op precies dezelfde manier filmen (waardoor jij dus iedere keer precies dezelfde grootte bent en dezelfde bewegingen maakt), maar dan op verschillende plekken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Hahn schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:05:
Hoe dat in z'n werking gaat is heel simpel, gewoon op precies dezelfde manier filmen (waardoor jij dus iedere keer precies dezelfde grootte bent en dezelfde bewegingen maakt), maar dan op verschillende plekken.
Nouja zoiets had ik ook wel kunnen bedenken ja; maar het gaat mij meer om de uitvoering. Hoe blijf je constant op dezelfde hoogte in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 02:12

the mod man

iets van beeldmaker

Statief, en uitmeten, eventueel achteraf beetje bij croppen.

Wat ik zou doen. Statief pakken, touw erraan van een paar meter zodat je elke keer kan zien hoe ver weg je moet zijn van de camera. Camera altijd waterpas zetten en dan een paar keer oefenen voordat je op reis gaat.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Worsteneter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:25:
[...]

Nouja zoiets had ik ook wel kunnen bedenken ja; maar het gaat mij meer om de uitvoering. Hoe blijf je constant op dezelfde hoogte in beeld?
Door het te proberen en/of het uit te meten. Video is heel veel logica en proberen, ik krijg een beetje het idee dat je op zoek bent naar trucjes die het veel makkelijker maken, maar die zijn er niet echt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
the mod man schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:47:

Wat ik zou doen. Statief pakken, touw erraan van een paar meter zodat je elke keer kan zien hoe ver weg je moet zijn van de camera. Camera altijd waterpas zetten en dan een paar keer oefenen voordat je op reis gaat.
Wil sowieso een paar keer oefenen. Probleem is dat ik geen statief mee wil nemen van volledige hoogte, maar een gorillapod (die makkelijk in mijn backpack past).

Misschien eens kijk hoe dat eruit ziet (vanuit een soort kikkerperspectief). Touw is wel een goede tip, als je elke keer dezelfde afstand hebt, en statief op dezelfde hoogte, dan moet je wel elke keer op dezelfde positie in beeld komen.

Zal dit weekend even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

je zou natuurlijk ook het een beetje af kunnen kijken van anderen en hoe die een videotje maken.je hoeft het niet te kopieren maar het geeft wel ideeën/inspiratie.

voorbeeldje: (ik kon zo snel niets iets beters vinden)
http://vimeo.com/66666327

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
mrc4nl schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:16:
je zou natuurlijk ook het een beetje af kunnen kijken van anderen en hoe die een videotje maken.je hoeft het niet te kopieren maar het geeft wel ideeën/inspiratie.

voorbeeldje: (ik kon zo snel niets iets beters vinden)
http://vimeo.com/66666327
Ja ik heb al 10-tallen vimeo filmpjes als inspiratie onder favorieten geplaatst. Even goed oefenen deze zomer ook :)

Ik stap er gewoon als complete leek in; gaat wat uren in zitten om mee te pielen maar ik ben vastberaden dus het gaat goedkomen. Welke software wordt aangeraden voor monteren/bewerken van video? Adobe premiere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Worsteneter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:30:
[...]

Ja ik heb al 10-tallen vimeo filmpjes als inspiratie onder favorieten geplaatst. Even goed oefenen deze zomer ook :)

Ik stap er gewoon als complete leek in; gaat wat uren in zitten om mee te pielen maar ik ben vastberaden dus het gaat goedkomen. Welke software wordt aangeraden voor monteren/bewerken van video? Adobe premiere?
premiere is erg professioneel maar door de vele knopjes niet makkelijk voor beginners. (er zijn wel tutorials om je op weg te helpen aangezien het een populair pakket is), en anders zou als alternatief kunnen kijken naar Powerdirector 11

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
mrc4nl schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:34:
[...]

premiere is erg professioneel maar door de vele knopjes niet makkelijk voor beginners. (er zijn wel tutorials om je op weg te helpen aangezien het een populair pakket is), en anders zou als alternatief kunnen kijken naar Powerdirector 11
Ok thanks, allebei even installeren en dan even kijken. Ik vind het niet erg om me eerst flink te moeten verdiepen voordat er wat uitkomt hoor ;)

Ik heb verder ook geen super camera zoals een 5dmk3 maar een simpele Sony NEX 5. Ik ben immer ook maar een student :P. Stop liever mijn geld in vliegtickets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
the mod man schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:47:

Touw? Afstandsmeter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Misschien is de Tamrac TR406 wel wat voor je als statief. Het is een opvouwbaar makkelijk mee te nemen statiefje. Onder een DSLR bezwijkt 'ie, maar je NEX moet ie wel aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
dennissimeau schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:02:
Misschien is de Tamrac TR406 wel wat voor je als statief. Het is een opvouwbaar makkelijk mee te nemen statiefje. Onder een DSLR bezwijkt 'ie, maar je NEX moet ie wel aankunnen.
Goede tip!! Hij is opgevouwen wel een stuk groter dan de gorillapod die ik nu heb, maar ik zal binnenkort eens kijken... grote kans dat ik hem haal! Zie er leuk uit (ook die youtube video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
En als je dan toch compact op reis wilt gaan, moet je dit filmpje eens kijken! Erg inspirerend om zelf met minimale uitrusting toch een goed verslag te kunnen maken. Ze gebruiken ook een NEX, en het Tamrac statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
dennissimeau schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:25:
En als je dan toch compact op reis wilt gaan, moet je dit filmpje eens kijken! Erg inspirerend om zelf met minimale uitrusting toch een goed verslag te kunnen maken. Ze gebruiken ook een NEX, en het Tamrac statief.

[video]
Thanks voor het posten van de video! Gaaf hoe ze dat allemaal met een NEX doen. Ik ga wat proberen en ik laat wel wat zien binnenkort. Jammer dat die lenzen van de NEX serie zo duur zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:38

McMiGHtY

- burp -

Adapter er tussen en goedkope lenzen op marktplaats scoren

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1