6/7-zitter huren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Topicstarter
Mijn schoonfamilie komt met Kerst op bezoek en helaas is mijn 107 dan iets te klein. Nu zoek ik een zes of zevenzitter voor ongeveer een week. Ik ben mij helaas rotgeschrokken van de prijs. Het goedkoopste dat ik kan vinden is 60,- per dag en dat vind ik vrij pittig. Iemand suggesties?

Edit: het gaat om omgeving Rotterdam-Noord
Edit 2 : Volkswagen Touran is trouwens goed genoeg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 10-06-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, inmiddels heb ik al iets gevonden voor 48 per dag.

Ik blijf het bizar vinden dat als ik een boekingssite uit de UK gebruik ik lagere tarieven bij de lokale dealer kan vinden dan als ik direct bij dezelfde dealer een auto huur....

Maar toch dit moet goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je het echt niet veel goedkoper gaat krijgen. Een klein autootje huren kost je al 40-45 euro per dag.

Goedkoopste bus voor 6 personen hier in de buurt is 64 euro per dag en dan komt er nog 13 euro afleverkosten bij. Er zit dan 100 km per dag bij de prijs in exclusief brandstof, elke extra km kost je dan nog weer 17 cent extra.

[ Voor 58% gewijzigd door Ernemmer op 10-06-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:48

Geckoo

Good news, everyone!

eventueel een optie om nog een 107 er bij te huren?
via borent heb je die voor 20 euro per dag?
waarmee je (door gebruik van je eigen 107) ook op 6/7 zitplaatsen komt (moet je wel 2 chauffeurs hebben.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 15:28

Jasperlamers

Carpe Diem!

mischien hierop zoeken http://www.snappcar.nl/ of kijken of je iemand in de buurt een auto kunt lenen

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Even kijken of je een leuke deal met een lokale vw/opel/peugeot dealer kan maken? Showroom auto of testrit auto met stickers erop oid, die je dan voor een leuk prijsje kan huren (en zelf de tank nog even volgooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geckoo schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:10:
eventueel een optie om nog een 107 er bij te huren?
via borent heb je die voor 20 euro per dag?
waarmee je (door gebruik van je eigen 107) ook op 6/7 zitplaatsen komt (moet je wel 2 chauffeurs hebben.
Daar heb ik ook over gedacht, maar dan moet ik hier thuis voor parkeren betalen en overal waar we heen gaan ook dubbel betalen. Brandstofverbruik is grofweg 1,5 keer zo hoog. Eigenlijk zou ik dit eens door moeten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:48

Geckoo

Good news, everyone!

parkeren is inderdaad dubbel (alhoewel, je kan er ook 2 van die kwijt op een normale parkeerplaats)
en brandstof, ik reed er makkelijk 1 op 20/22 op, en een beetje busje is volgens mij 1 op 12... als je mazzel hebt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jasperlamers schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:36:
mischien hierop zoeken http://www.snappcar.nl/ of kijken of je iemand in de buurt een auto kunt lenen
Dit is pas duur... Volgens mij gaat dit nooit echt van de grond komen met zulke prijzen voor oude auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 15:28

Jasperlamers

Carpe Diem!

de verhuurder bepaald zelf de prijs ;)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Nox

Noxiuz

Geckoo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37:
parkeren is inderdaad dubbel (alhoewel, je kan er ook 2 van die kwijt op een normale parkeerplaats)
en brandstof, ik reed er makkelijk 1 op 20/22 op, en een beetje busje is volgens mij 1 op 12... als je mazzel hebt.
Aygo 1:20 als 'ie vol zit. Busje doet 1:12 best makkelijk, ligt er aan hoe je rijdt eigenlijk. Op de snelweg is 130 1:10 maar 100 is al weer 1:14 zowat. Rijwind gaat dan een enorme rol spelen. Maar een busje heeft... diesel. Dus dat moet je wel verrekenen. Dan valt het verschil best wel mee.

Mijn pa doet op 75-80L zo'n 900km maar ik haal er 1100+ uit. Kom je toch op zo'n 1:14/15 voor een transporter. Wel veel snelwegkilometers die ik dan rustig rij, ik vertrek 5 minuten eerder en zet hem op z'n CC en dat scheelt echt wel. 70 in z'n 5 doet 'ie overigens net zo zuinig als een Aygo gemiddeld, 1:20 is haalbaar.

7L/100km voor bus á 9.80
4,8L/100km voor aygo á 7.92

Valt wel mee ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bedenk je ook even hoeveel je daadwerkelijk gaat rijden met die auto. Wil je een week lang heel NL doorcrossen, of is meestal het OV voldoende?
Ik zou persoonlijk geen 80 euro per dag uitgeven als ik wist dat die auto e helft van de tijd stof stond te happen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem sowieso 4 van de 9 dagen al nodig. Dat zijn de eerste dag, de laatste dag en de twee Kerstdagen. Vervolgens kun je auto's niet ophalen of wegbrengen met Kerst dus dan is het nog een extra dag. Per saldo komen we dus al op 5 dagen van de 9 uit. De auto tussendoor wegbrengen is dan ook geen optie in mijn ogen.

Overigens neem ik de tip van de borrent 107 vrij serieus. Kost naar schatting denk ik de helft van een grote auto huren.
Jasperlamers schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:11:
de verhuurder bepaald zelf de prijs ;)
Waarom zou ik een tien jaar oude Polo huren als ik voor dezelfde prijs een nieuwe kan huren?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 16-06-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wellicht is dit een tip: Ik huurde laatst een bus bij Europcar, voor een verhuizing. Vraag was alleen zaterdag of weekend. Nou blijken alle Europcar vestigingen op zondag gesloten te zijn - dus de medewerker vertelde me dat zolang de bus maandagochtend vroeg maar terug was, het geen probleem was als ik hem voro alleen de zaterdag huurde en hem dan zondag ook had. Zij konden er toch niks mee qua verhuur.

Met zoiets zit je met de feestdagen ongetwijfeld ook. Dikke kans dat als je europcar belt om een bakkie op 24-12 's octends op te halen, je alleen maar hoeft te zorgen dat ie op de 27e 's ochtends daar staat.
En om verzekering e.d. hoef je je ook niet druk te maken, die dingen zijn standaard allrisk verzekerd namelijk :)

Dan heb je dus nog maar 3 dagen een auto nodig ipv een hele week :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels heb ik een 5+2 zitter gevonden voor 43,50 per dag met alle verzekering inbegrepen. Ben nog wel een beetje sceptisch want de verhuurder moet nog bevestigen. Achterin zal het wel een beetje krap zijn, maar langer dan 45 minuten zitten we vermoedelijk toch niet in de auto.

Een echte 7-zitter lukt haast niet onder de 90,- per dag en dat vind ik echt veel te duur. Dan allemaal maar een beetje inschikken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 511904 op 23-06-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hou je er even rekening mee dat als je minder gordels hebt dan er mensen in zitten, of meer mensen vervoert dan die auto officieel mag vervoeren, je niet alleen strafbaar, maar ook onverzekerd bent?

Just saying. Dat het past wil nog niet zeggen dat het ook slim is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

Als het een echte 5+2 is dan zitten er waarschijnlijk in de achterbak gewoon van die opklap stoeltjes, daarbij zit normaal gezien wel een riem. Maar inderdaad goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 13:14
Als je de auto met kerst pas nodig hebt, dan kan je ook de kans nemen om tegen die tijd naar een auto te kijken. Ik heb tijdens de paasdagen een auto voor mijn vrouw gehuurd en daar kreeg ik allerlei aanbiedingen waarbij het huren van een VW Golf voor 4 dagen, maar 100 euro kostte uiteindelijk (inclusief 800km gratis rijden) de enige eis was om hem met een volle tank weer af te leveren.

Ook kan je misschien naar je eigen dealer rijden (als je daar een band mee hebt) en daar eens vragen wat er mogelijk is. Als je een goede klant van ze bent zijn ze vaak redelijk schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 511904 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:41:
Ik blijf het bizar vinden dat als ik een boekingssite uit de UK gebruik ik lagere tarieven bij de lokale dealer kan vinden dan als ik direct bij dezelfde dealer een auto huur....
Ga gewoon wat zaakjes langs bij jou in de buurt en doe een voorstel, de verhuur van auto's en busjes met kerst ligt sowieso een stuk stiller dan bijv. in de zomer, dus het moet gek lopen als je niet met wat praten wat goedkopers kan krijgen.

Via internet moet je dit niet willen regelen, dan kan je niet onderhandelen en heb je geen 1 op 1 contact.
Anoniem: 511904 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:17:
Een echte 7-zitter lukt haast niet onder de 90,- per dag en dat vind ik echt veel te duur. Dan allemaal maar een beetje inschikken.
Niet zo snel opgeven! Dit lukt je makkelijk voor minder dan 40 euro per dag, 100% zeker. Ik huur geregeld busjes voor het werk en als je wat praat heb je echt een Ford Transit voor 25 euro excl. benzine en zonder kilometer eisen (al zijn die niet zo boeiend als je in Nederland blijft). Zijn wel niet de meest nieuwe auto's, maar dat boeit ook weinig.

Zorg wel dat je een ANWB lidmaatschap hebt, ik heb weleens stilgestaan midden in de nacht met zo'n goedkope bus en dat is ook niet alles ;)

En je zou ook gewoon wat auto's kunnen lenen van de buren in de straat of vrienden? Dat is hier (Friesland) heel gewoon. Geen idee of men ook zo is in de Randstad, maar 90 euro per dag voor een auto gaat nergens over. Dan ben je na 9 dagen 800 euro kwijt. Kan je bijna een oude bus 8e hands van kopen op marktplaats.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-06-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 511904 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 12:17:
Inmiddels heb ik een 5+2 zitter gevonden voor 43,50 per dag met alle verzekering inbegrepen. Ben nog wel een beetje sceptisch want de verhuurder moet nog bevestigen. Achterin zal het wel een beetje krap zijn, maar langer dan 45 minuten zitten we vermoedelijk toch niet in de auto.

Wat voor soort auto is die 5+2 zitter?
Ik heb zelf een Renault Grand Scenic in de 5+2 zitter variant. Die +2 stoelen zijn opklapbare stoeltjes achterin en die zijn niet echt geschikt voor volwassenen, als in dat gaat echt niet passen. Kinderen kunnen nog wel. Zowel in beenruimte als in hoogte kom je te kort voor volwassenen.
Pagina: 1