Moeilijk moeilijk! In de categorie 'mooie kleurtjes' zou ik toch een beetje uitkijken. Persoonlijk zou ik niet met Kingdoms of Amalur beginnen, dat is toch wel ERG veel praten. En de dialogen zijn nu ook niet echt om over naar huis te schrijven, eerder nogal saai. Om nog te zwijgen over de Elf (Dokkalfar, iets in die geest) die het hele spel in haar ondergoed rond loopt.
Kijk..Doom heeft ook mooie kleurtjes...en leuke monstertjes... =P
Persoonlijk denk ik dat je het beste zelf je kroost kan inschatten. Dat ik nu bijvoorbeeld toen ik 8 was al games als Doom speelde is niet representatief voor elk kind. Toen ik een jaar of 9 was zat er een ander kind in de klas die ging huilen bij het zien van een Nederlandse kinderfilm. Tsja..iets met 'te' beschermd opvoeden.
'Vroegah' leerden we Engels door middel van cartoons. Ik kan me nog herinneren dat toen Cartoon Netwerk rond 1995 begon in Nederland er totaal geen ondertitels waren. Het was gewoon 1 op 1 doorgeschakeld naar Nederland vanuit de UK met dus alleen maar Engels gesproken tekst en geen ondertitels in het Nederlands. Was ook grappig dat het s'avonds bij ons werd doorgeschakeld naar MGM Movie Channel met films als 'Where Eagles Dare'. Leuk voor die kinderen die toevallig nog even wakker waren na 22:00 en de TV aanzette, werden ze verwelkomd met 'schreeuwende Duitsers', nein ich bin getroffen! =P
Toen ik 8 was kon ik dus al redelijk naar de Engelse taal luisteren en het begrijpen. Daarom lijkt het mij ook een goed idee om juist -niet- naar Nederlandse RPG's te kijken. Afgezien van het feit dat er geen Nederlandstalige RPG's zijn..afgezien van wat oud Redcat prut (Good old Davilex =P) of Harry Potter games met 'RPG elementen'.
Dus even doorkijkend naar de Engelstalige RPG's zou ik gaan voor Fable! Het verhaal is behoorlijk vrolijk, en lijkt mij zeker geschikt voor kinderen. (Okee, je zult ze even moeten uitleggen dat Theresa's ogen zijn uitgesneden en andere nogal donkere tintjes aan het verhaal. =P)
Mijn eerste RPG was Morrowind in 2001 toen ik 11 was. Zeker niet geschikt voor elk kind op die leeftijd, met die ellelange Engelse dialogen in tekst. Maar ik vond het magisch, geweldig! Er ging een hele wereld voor mij open en ik heb maanden niks anders gespeeld. Er was overal wel iets nieuws te ontdekken in de wereld en naarmate ik ouder werd (heb het spel meerdere keren herspeeld tussen mijn 11e en nu 22e ) begon ik het verhaal ook te snappen waardoor de game dus steeds leuker werd.
Hoe dan ook, ik zou voor Fable gaan.
Ik zou een kind van 8 dus NOOIT een MMO laten spelen. Alleen als het kind er zelf klaar voor is en ik er de eerste tijd naast zit terwijl hij/zij het speelt. Je moet als persoon kunnen relativeren in een MMO en die kwaliteit is bij veel kinderen op die leeftijd nog niet aanwezig. Laat het lekker onschuldig beginnen in een Singleplayer RPG.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 11-06-2013 11:08
. Reden: Interpunctie foutjes, verhaal liep niet lekker, heb je hé, met zo'n lap tekst! ]