Nederlandstalige RPG games voor jonge kinderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een vraagje voor de ouders onder ons: Wij hebben 2 kinderen van 7 en 8 jaar die graag games spelen. Vorig jaar hebben ze Skylanders gekregen wat hun eerste aanraking is met het RPG genre (hoewel skylanders eerder richting actie uitgaat, ik weet het). Ze waren hier dol op, mede omdat het volledig Nederlandstalig is.

Ook hebben ze dit jaar pokemon gekregen op de DS omdat ze dit dolgraag wouden hebben: Ze doen de gevechten an sich zeer graag, maar het grote probleem: Pokemon is engelstalig en op deze leeftijd begrijpen ze amper: Ze hebben een goede notie van wat stats en elemental attacks zijn en dat ze moeten levelen (zoals in skylanders), maar ze geraken niet vooruit in het verhaal tenzij we hen bijna permanent begeleiden.

Ik ging dus op zoek naar andere Nederlandstalige RPG's, maar...ik vind ze dus niet :| .
Heeft er iemand toevallig goede aanraders?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52
Ik ben bang dat je geen RPG gaat vinden die echt nederlandstalig is en gericht is op kinderen van 7-8 jaar.

Meeste games zijn gewoon voor 12+ en op die leeftijd kunnen ze wel engels lezen tegenwoordig, althans de basis. Waarschijnlijk is het gewoon ook te vroeg om een verhaal te volgen in een game, kids willen gewoon leuke kleurtjes zien en wat rammen op het toetsenbord?
Voor mooie kleurtjes kun je "Kingdoms of Amalur: Reckoning" proberen, een RPG die een cartoonachtige stijl heeft. Maar om verhaallijnen kom je niet uit vrees ik.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Als je geen problemen met oude snes games hebt, kijk dan eens naar lufia 2 welke in Nederland gewoon bekend staat als Lufia. Als je geluk hebt dan kan je ergens nog wel de nederlandse cartridges vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Freaky Maus schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:43:
Waarschijnlijk is het gewoon ook te vroeg om een verhaal te volgen in een game, kids willen gewoon leuke kleurtjes zien en wat rammen op het toetsenbord?
Ik denk dat je 8-jarigen enorm onderschat ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 19:16

junglebeast

hier staat iets

Runes of Magic zou misschien iets kunnen zijn.. Er is een NL server en ook kun je de taal aanpassen..

[ Voor 36% gewijzigd door junglebeast op 10-06-2013 21:01 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Moeilijk moeilijk! In de categorie 'mooie kleurtjes' zou ik toch een beetje uitkijken. Persoonlijk zou ik niet met Kingdoms of Amalur beginnen, dat is toch wel ERG veel praten. En de dialogen zijn nu ook niet echt om over naar huis te schrijven, eerder nogal saai. Om nog te zwijgen over de Elf (Dokkalfar, iets in die geest) die het hele spel in haar ondergoed rond loopt.

Kijk..Doom heeft ook mooie kleurtjes...en leuke monstertjes... =P

Persoonlijk denk ik dat je het beste zelf je kroost kan inschatten. Dat ik nu bijvoorbeeld toen ik 8 was al games als Doom speelde is niet representatief voor elk kind. Toen ik een jaar of 9 was zat er een ander kind in de klas die ging huilen bij het zien van een Nederlandse kinderfilm. Tsja..iets met 'te' beschermd opvoeden.

'Vroegah' leerden we Engels door middel van cartoons. Ik kan me nog herinneren dat toen Cartoon Netwerk rond 1995 begon in Nederland er totaal geen ondertitels waren. Het was gewoon 1 op 1 doorgeschakeld naar Nederland vanuit de UK met dus alleen maar Engels gesproken tekst en geen ondertitels in het Nederlands. Was ook grappig dat het s'avonds bij ons werd doorgeschakeld naar MGM Movie Channel met films als 'Where Eagles Dare'. Leuk voor die kinderen die toevallig nog even wakker waren na 22:00 en de TV aanzette, werden ze verwelkomd met 'schreeuwende Duitsers', nein ich bin getroffen! =P

Toen ik 8 was kon ik dus al redelijk naar de Engelse taal luisteren en het begrijpen. Daarom lijkt het mij ook een goed idee om juist -niet- naar Nederlandse RPG's te kijken. Afgezien van het feit dat er geen Nederlandstalige RPG's zijn..afgezien van wat oud Redcat prut (Good old Davilex =P) of Harry Potter games met 'RPG elementen'.

Dus even doorkijkend naar de Engelstalige RPG's zou ik gaan voor Fable! Het verhaal is behoorlijk vrolijk, en lijkt mij zeker geschikt voor kinderen. (Okee, je zult ze even moeten uitleggen dat Theresa's ogen zijn uitgesneden en andere nogal donkere tintjes aan het verhaal. =P)

Mijn eerste RPG was Morrowind in 2001 toen ik 11 was. Zeker niet geschikt voor elk kind op die leeftijd, met die ellelange Engelse dialogen in tekst. Maar ik vond het magisch, geweldig! Er ging een hele wereld voor mij open en ik heb maanden niks anders gespeeld. Er was overal wel iets nieuws te ontdekken in de wereld en naarmate ik ouder werd (heb het spel meerdere keren herspeeld tussen mijn 11e en nu 22e ) begon ik het verhaal ook te snappen waardoor de game dus steeds leuker werd.

Hoe dan ook, ik zou voor Fable gaan.
junglebeast schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:55:
Runes of Magic zou misschien iets kunnen zijn.. Er is een NL server en ook kun je de taal aanpassen..
Ik zou een kind van 8 dus NOOIT een MMO laten spelen. Alleen als het kind er zelf klaar voor is en ik er de eerste tijd naast zit terwijl hij/zij het speelt. Je moet als persoon kunnen relativeren in een MMO en die kwaliteit is bij veel kinderen op die leeftijd nog niet aanwezig. Laat het lekker onschuldig beginnen in een Singleplayer RPG.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 11-06-2013 11:08 . Reden: Interpunctie foutjes, verhaal liep niet lekker, heb je hé, met zo'n lap tekst! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Skylander Giants? Waarom overstappen op iets anders als de opvolger er ook is! En ja alle kinder RPG;s zijn meer gericht op actie en platformen. Lijkt me vrij voor de hand liggend voor andere mensen hier.

Kijk ook is naar oude games, kinderen geven veel en veel minder om graphics (niks) als het maar leuk is. Veel oudere games die goed (en goedkoop met lage systeem eisen) zijn, zijn prima voor kinderen. Moet je zelf alleen een beetje wat uitzoeken.

Overigens heb ik zelf altijd met veel plezier de bullfrog spellen gespeeld als theme hospital, theme park en dungeon keeper maar daarvoor zijn ze net wat te jong denk ik. Dat moet je een net iets beter begrip actie->gevolg hebben.

Trouwens, als je engelse games neemt met nederlandse ondertiteling gaan je kids je later dankbaar zijn. Liever ondertiteling dan helemaal in het nederlands. Je engels vaardigheid gaat als kind echt met sprongen vooruit door engelse tv/games te spelen. Maar ik zou die nederlandse eis gewoon heel snel laten varen, A er is niks, B wat er is is bagger en C het is gewoon niet nodig en onzinnig. Laat ze maar meteen wat mee pikken van een andere taal, ze kunnen toch lezen?

Rage of mages? Golden Oldie!! En een classic en jheeft co-op en weinig tekst.

[ Voor 97% gewijzigd door Postius op 11-06-2013 14:28 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395616

Zelda misschien? Ik heb Link's Awakening zelf uitgespeeld op m'n 8ste. Wel af en toe lastig wat betreft de tekst, maar er zit niet zo heel veel tekst in de Zelda games. Ook zijn de graphics over het algemeen prima geschikt voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:00
Ik speelde ook al Zelda vanaf mijn 5de/6de, dit op de aloude NES en op mijn 8ste/9de op de gameboy was prima te doen. Uiteraard begrijp je niet alles letterlijk maar ik had er weinig moeite mee om spelenderwijs uit te vinden wat ik moest doen om verder te komen en het uiteindelijk uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Als het om een nederlandstalige RPG gaat gericht op kinderen heb ik wel de oplossing. Maple Story Europe. Deze is geheel in het nederlands (op wat vertaling fouten na). Het is wel online, dus moet je er oke mee zijn dat jou kids met onbekenden moeten communiceren. Wel ietwat aan de moeilijke kant als je wat dieper in het spel zit.

Daarnaast is mijn laatste suggestie misschien niet per se een RPG, maar het is ook geheel nederlandstalig in te stellen, en enorm leerzaam voor jong en oud. Minecraft! Je hebt geen gigantisch goede computer nodig om het te spelen, en bevorderd de creativiteit. Het brengt ook wat RPG elementen met zich mee, zoals het vinden van materialen om je gereedschappen en wapens mee te maken. Zeker de moeite waard.

Toch kan ik het niet laten om aan te geven dat je moet aanhouden met het voorschotelen met engelse games. Ik begon met engelse games op mijn 7e en sinds mijn 9e kan ik vrijwel vloeiend engels lezen, spreken en schrijven. Dit kwam mede door titels als Super mario, Pokemon en Runescape. Veel mensen zien gaming als tijdverspilling, maar jongere kinderen kunnen er nog een aardig woordje engels mee leren.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 17-06 23:12

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Waarom meteen een RPG ? Dat is een type spel waar je nogal in moet kruipen (en ik speel al 20 jaar pen-and-paper ADD, plus 10+ jaar op de PC.) Zie jij je kinderen van die leeftijd ongeveer drie uur per dag achter de PC zitten ? Zijn er geen andere, misschien wat 'ouderwetsere' doch voor kinderen wellicht betere soorten van tijdverdrijf ? Ik denk aan knippen,plakken,tekenen, lezen (huh ? wattes ?) , buitenspelen, voetballen touwtje springen, met vriend(inn)en spelen ? Of ben ik nou zelf enigszins ouderwets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

garathane schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:37:
Waarom meteen een RPG ? Dat is een type spel waar je nogal in moet kruipen (en ik speel al 20 jaar pen-and-paper ADD, plus 10+ jaar op de PC.) Zie jij je kinderen van die leeftijd ongeveer drie uur per dag achter de PC zitten ? Zijn er geen andere, misschien wat 'ouderwetsere' doch voor kinderen wellicht betere soorten van tijdverdrijf ? Ik denk aan knippen,plakken,tekenen, lezen (huh ? wattes ?) , buitenspelen, voetballen touwtje springen, met vriend(inn)en spelen ? Of ben ik nou zelf enigszins ouderwets ?
Zie: Mijn topic hierboven. Ook gamen kan leerzaam zijn. Maar een gezonde dosis buitenlucht op zijn tijd is niet verkeerd. Maar het is wel verkeerd om ervan uit te gaan dat deze kids dagen lang achter een computer gaan zitten om games te spelen. Ik ga er vanuit dat hun als ouder zijnde dit wel in de gaten houden :).

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Aan degenen die beweren dat ze op hun 9 jaar vloeiend engels konden lezen en interpreteren: Hebben jullie uberhaupt zelf wel kinderen? Het is een bewering die totale BS is: Op die leeftijd zijn ze nog altijd druk bezig met Nederlandse tekst correct te leren lezen.
En nee, ik zoek geen rpg's die massas tijd consumeren. Geen MMO's en geen elder scrolls games. Eenvoudigweg iets zoals pokemon (aldus: RPG voor jong publiek, met meer substantie dan de hele tijd op A rammen om aan te vallen), maar dan Nederlandstalig. Skylanders was een goede suggestie, maar die hebben ze al uitgespeeld.

Lufia is een fantastische suggestie, maar we hebben hier niets staan dat dit kan spelen. Ik kan wel een emulator op mijn PC zetten, maar zij hebben net spelconsoles opdat ze niet aan men pc moeten zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Kijk hier eens tussen. RPG-makers pure sang met enkele bekroonde (educational) titels voor de jongere speler.
http://www.larian.com/games.php

[ Voor 13% gewijzigd door Hurtebise op 12-06-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:51
Is de fable reeks misschien niet in het nederlands te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boe2 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:02:
Aan degenen die beweren dat ze op hun 9 jaar vloeiend engels konden lezen en interpreteren: Hebben jullie uberhaupt zelf wel kinderen? Het is een bewering die totale BS is: Op die leeftijd zijn ze nog altijd druk bezig met Nederlandse tekst correct te leren lezen.
Zo'n reactie is dan weer jammer, de goed bedoelde hulp van mede-tweakers als 'BS' bestempelen. Zoals degene na mij en voor mij al aangaven kwamen wij op ons negende al regelmatig in contact met de Engelse taal. Waarom? Je had 'vroegah' gewoon geen keus, er was bijna niks behalve wat programma's zoals Tik Tak, Telekids en een klein aantal Nederlandse series. Qua games was het al helemaal erg. Eigenlijk had je alleen Davilex die eind jaren 90 marktleider was qua Nederlandse educatieve games voor kinderen zoals Redcat, dat was het dan wel. En dat waren -echt- geen RPG's. Tsja, toen ik 11 was speelde ik zelfs complexe Engelse games zoals No One Lives Forever, ook weer zo'n 16+ titel maar via deze manier leer je het wel. Waarom? Omdat ik het leuk vond! School is -niet leuk- en de leerefficientie ligt zo veel lager dan het spelenderwijs leren. Okee, niet ieder kind doet dit maar kinderen voor het 12e levensjaar zijn zeer flexibel en goed in leren.

Nu is het zo dat toen ik negen was ik niet The Lord of the Rings kon begrijpen maar redelijk simpele films (James Bond films bestempel ik even als simpel, sorry :+ ) en cartoons kon ik redelijk goed volgen, zeker wat betreft de tekst, wat minder als het aankwam op alleen maar gesproken tekst.

Voor mij voelde het ook nooit aan als 'moeten'. Ik keek die cartoons op Cartoon Network gewoon omdat ik het leuk vond om naar te kijken. En omdat er tussen 1995 en 1998 (ongeveer) geen Nederlandse ondertitels waren MOEST je wel Engels leren. Maar je leerde het spelenderwijs zonder dat je het gevoel had te moeten. Doordat alle cartoons en kinderfilms tegenwoordig volledig Nederlands zijn (ingesproken) ben ik toch een beetje bang dat de volgende generatie (Na 2000 geboren) pas later een dergelijk niveau van Engels gaat opbouwen. Ik ben dan wel geen ouder maar mijn kinderjaren zijn niet -zo lang- geleden dat ik ze niet meer helder herinner.

Als het dan persé Nederlands moet blijven zou ik kijken naar wat moeilijkere actiegames zoals Rayman en de eerdere Harry Potter games die ook allemaal volledig Nederlands zijn (in ieder geval in tekst, met Nederlandse ondertitels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Maplestory wellicht iets?
Speelt een 8-jarige van mij ook.
Paddestoelen killen en boomstronken enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door RaDKiLL op 14-06-2013 10:45 ]

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Zo'n reactie is dan weer jammer, de goed bedoelde hulp van mede-tweakers als 'BS' bestempelen.
Dan hoef men ook niet met "op 9 jaar las ik vlot engels" BS reacties aan te komen ;)

Heb de oudste (8 jaar) gisteren de nederlandstalige versie van Lufia voorgeschoteld. De relatief lange dialogen zijn echter wat veel voor hem: Hij leest nog te traag om er vlot door te gaan en was het daardoor helemaal beu na een halfuurtje. Die proberen we nog wel eens opnieuw over 2 jaar ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Kun je ze niet gewoon Mario voorschotelen of zoiets? Een RPG zonder al te veel lees en luisterwerk (al dan niet in Engels) is in mijn ogen geen 'echte' RPG.

Of geef ze een trial accountje van WoW, kunnen ze lekker gratis tot lvl 20 tijgertjes hakken in Mulgore :)
Vooral de eerste 20 levels zijn zonder echte MMO interactie of leeswerk prima door te komen, je moet dan wel OK zijn met het redelijk milde geweld wat er in zit. Vooral met de hedendaagse 'quest helper' kunnen ze denk ik redelijk zelfstandig door de quests heen komen zonder echt te hoeven lezen. Meer dan 'hak 5 wolfjes' of 'verzamel 10 stapels hout' komt het toch niet.
Voordat ze alle classes op 20 hebben en er op uitgekeken zijn ben je alweer een maand of wat verder. (ik neem tenminste aan dat ze niet 3-4 uur per dag zitten te gamen)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 14-06-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Misschien een beetje off-topic, maar is het niet juist slim om je kids via spellen met Engels te laten kennismaken? Op die manier heb ik ook veel Engels geleerd voordat ik ooit Engelse les kreeg.

Even kort door de bocht: Stel, je kids houden van Pokémon.
Juist omdat Pokemon super awesome is, willen ze het misschien graag spelen ook al begrijpen ze de taal niet. Misschien leren ze al spelend nog wat? :)

En nee, ik heb geen kinderen. :P

Edit: Het enige NL spel wat ik me zo kan herinneren is Dungeon Keeper 2. 'n RTS kan ook wel leerzaam zijn, toch? Mag je alleen wel gaan uitleggen wat die Dark Mistress aan het doen is. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Shotgunbunny op 14-06-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Zijn MMO's wel zo'n goed idee in verband met het taalgebruik van andere spelers?

Je zou eventueel wat verder terug in de geschiedenis kunnen kijken naar spellen. Met name het '3D platform' genre lijkt me geschikt; minder tekst dan RPG's (als ik me niet vergis) maar wel het oplossen van puzzels en actie.

Wat voorbeelden;

Croc; Legend of the Gobbos
Rayman 2: The Great Escape
Gex 3D: Enter the Gecko
Starshot: Space Circus Fever
Tombraider 1 t/m 3

Probleem met deze spellen is dat ze uit de jaren '90 komen en problemen kunnen geven op nieuwere besturings-systemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tomb Raider 1 tot 5 (Welke allemaal de ouderwetse engine gebruiken) draaien goed onder Win7 x86-64, Win8 weet ik zo niks over te zeggen.

RPG's? Laat ze zelda spelen, A link to the Past was ik op m'n 9e al doorheen zonder al te veel hulp op het gebied van tekst.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NitroX infinity schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:42:
Zijn MMO's wel zo'n goed idee in verband met het taalgebruik van andere spelers?
Zolang je niet met een stel geflipte nerds in een raid zit of midden in de nacht met je zatte hoofd in de /trade spammed valt dat denk ik wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:52

Vrijdag

De Zwarte

Spelen ze alleen op de DS of ook op de pc/andere platformen? Hoe sta je tegenover geweld/actie? Misschien zou je Sims 3 met ze kunnen spelen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NitroX infinity schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:42:

Je zou eventueel wat verder terug in de geschiedenis kunnen kijken naar spellen. Met name het '3D platform' genre lijkt me geschikt; minder tekst dan RPG's (als ik me niet vergis) maar wel het oplossen van puzzels en actie.

Wat voorbeelden;

Croc; Legend of the Gobbos
Rayman 2: The Great Escape
Gex 3D: Enter the Gecko
Starshot: Space Circus Fever
Tombraider 1 t/m 3

Probleem met deze spellen is dat ze uit de jaren '90 komen en problemen kunnen geven op nieuwere besturings-systemen.
Eens, ik zou ze zeker geen MMO's laten spelen. Het taalgebruik en het risico op de..laten we zeggen..aparte medemens daarvoor te groot.

Rayman 2 heb ik destijds (ik was iets van 9-10) helemaal kapot gespeeld. Zelfs voor volwassenen is die game goed te doen.

Wat betreft Tomb Raider, alle delen zijn nu te krijgen op Steam, allemaal out-of-the-box werkend met fixes om ze goed op Windows 7 x86/x64 te laten draaien. Misschien een idee als alle delen weer eens in de uitverkoop zijn tijdens de Steam Summer Sale. Ik heb vele Tomb Raider delen destijds samen met mijn vader doorgespeeld, soort van vader-zoon activiteit en je leert meteen Engels met puzzelen. Samen zaten we te discussieren hoe een puzzle (toen Tomb Raider nog pittig was met puzzels) moesten oplossen. Wat wil je nog meer? ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 17-06-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik moest spontaan denken aan Freddie Vis maar das alweer erg lang geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 15:07
Arjantje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:43:
Ik moest spontaan denken aan Freddie Vis maar das alweer erg lang geleden :+
Dat, Putt Putt en Miel monteur :p Weet alleen niet echt of dat in de categorie RPG valt :')

RuneScape is ook erg leuk, maar misschien te overweldigend voor die leeftijd. Volgens mij kan die tegenwoordig ook op de Nederlandse taal worden gezet. Helaas alleen Frans, Duits, Spaans en Engels..

[ Voor 63% gewijzigd door Noctonix op 17-06-2013 14:54 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
probeer ook eens naar gewoon h and s te kijken ala diablo wijnig woorden veel hakken , even leren waarvoor de potjes zijn en beetje weg wijs maken en ze zijn uren zoet

Of je kan ook kijken naar torchlight 1 is ook zeer kind vriendelijk zeker op easy
Mijn exvriendin heeft daar de rpg games mee geleerd en ook helemaal uitgespeeld TL 1

Niet nederlands maar wel easy om te leren

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Al is niet geheel RPG, wil ik toch Minecraft noemen

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445825

Een RPG en ook nog in het Nederlands lijkt mij moeilijk te vinden.
MMO's zou ik inderdaad vermijden, sociaal aspect is ingewikkeld en niet zonder gevaren.

Ik zou dan vooral adviseren om te kijken naar games als Mario, Pokémon, Spyro, Rayman en Crash Bandicoot - voornamelijk platform/actie dus.

Een heel scala aan SNES RPGs zijn ook erg vermakelijk en hebben over het algemeen niet zo veel "volwassen" content. Denk aan Super Mario RPG, Final Fantasy, Tales of Phantasia, Lufia, Chrono Trigger en dergelijke. Alhoewel je bij sommige van die misschien beter een jaar of twee kunt wachten tot ze zelf online vertalers kunnen gebruiken bij onbekende Engelse woorden of een walkthrough als ze vast zitten. (of hun gewoon een handje helpen natuurlijk! 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:33
Een geschikte RPG kan ik niet meteen bedenken maar ik merkte de laatste jaren wel op dat veel Ubisoftgames vertaald worden of met ondertitels werken.

Via Google vond ik ook dit: http://herokidsrpg.blogspot.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445825 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:36:
Een RPG en ook nog in het Nederlands lijkt mij moeilijk te vinden.
MMO's zou ik inderdaad vermijden, sociaal aspect is ingewikkeld en niet zonder gevaren.
mwah, dat valt denk ik wel mee.
Zoals ik al eerder zei kun je je kind volgens mij prima een trial accountje geven voor WoW. De eerste 20 levels gebeurd er op MMO vlak toch weinig. Als je ze gewoon in de start gebieden een beetje rond laat struinen is er volgens mij weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:25:
[...]

mwah, dat valt denk ik wel mee.
Zoals ik al eerder zei kun je je kind volgens mij prima een trial accountje geven voor WoW. De eerste 20 levels gebeurd er op MMO vlak toch weinig. Als je ze gewoon in de start gebieden een beetje rond laat struinen is er volgens mij weinig aan de hand.
Nou..dat onderschat je dus. Een jaar of twee geleden was er nog een hele rel om één van de Amerikaanse WoW servers waar in Goldshire (begin gebied) dus werd ge-"ERP"ed (zoek maar op 'ERP Moonglade news' op Google, niet worksafe!). Vader van de kroost kwam erachter en zwengelde een mediarel aan waardoor Blizzard publiekelijk zijn excuses moest aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:09
Er is maar één echte leuke nederlandstalige (geschreven én gesproken) RPG en dat is Technomage.

Vroeger veel lol aan beleefd en daardoor de stap naar engelstalige games gemakkelijker kunnen maken.

Echt waar, aanradertje :D

Officiele site is down.. hier een link naar de wiki pagina:

[ Voor 23% gewijzigd door Tealiciouss op 20-06-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:31:
[...]

Nou..dat onderschat je dus. Een jaar of twee geleden was er nog een hele rel om één van de Amerikaanse WoW servers waar in Goldshire (begin gebied) dus werd ge-"ERP"ed (zoek maar op 'ERP Moonglade news' op Google, niet worksafe!). Vader van de kroost kwam erachter en zwengelde een mediarel aan waardoor Blizzard publiekelijk zijn excuses moest aanbieden.
tsja, dat was twee jaar geleden op een amerikaanse server. Ik kan zo snel niet vinden wat er daar precies geERPed is, maar Amerikanen kennende zal de erotische waarde wel even hoog hebben gelegen als GTST hier :P

Daarnaast is het maar afwachten of de kinderen van TS wel doorhebben wat er staat mocht er zoiets voorbij komen in de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445825

Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:39:
[...]
tsja, dat was twee jaar geleden op een amerikaanse server. Ik kan zo snel niet vinden wat er daar precies geERPed is, maar Amerikanen kennende zal de erotische waarde wel even hoog hebben gelegen als GTST hier :P
In Goldshire gebeuren best perverse dingen op de populairdere RP realms (ook op EU) maar ik ga daar geen woorden vuil aan maken en het is nogal off-topic. Daarnaast word er op het moment dat je een grote stad binnenloopt het gevreesde Trade chat aangezet, wat bekend staat als een kanaal vol met gek gespam van hormonaal ontspoorde pubers :9 .
Als Trade en General word uitgezet en je je kind op een rustige realm laat spelen zou het theoretisch niet veel kwaad kunnen, maar ik zou het dan liever op safe gokken en een single player RPG aanbieden.
SNES emulator downloaden, controllertje voor 15 euro en je hebt eigenlijk honderden uren RPG speelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445825 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:03:
[...]

In Goldshire gebeuren best perverse dingen op de populairdere RP realms (ook op EU) maar ik ga daar geen woorden vuil aan maken en het is nogal off-topic. Daarnaast word er op het moment dat je een grote stad binnenloopt het gevreesde Trade chat aangezet, wat bekend staat als een kanaal vol met gek gespam van hormonaal ontspoorde pubers :9 .
Als Trade en General word uitgezet en je je kind op een rustige realm laat spelen zou het theoretisch niet veel kwaad kunnen, maar ik zou het dan liever op safe gokken en een single player RPG aanbieden.
SNES emulator downloaden, controllertje voor 15 euro en je hebt eigenlijk honderden uren RPG speelplezier.
Ik heb zelf 5 jaar WoW gespeeld op Hoamarush, Silvermoon en Argent Dawn maar eigenlijk nooit last gehad van ERP, de enige nare ervaringen met op hol geslagen pubers is in instances en raids geweest.(trade spam zag ik eigenlijk alleen 's nachts voorbij komen)

Daarnaast ben ik het met je eens dat een SNES(emulator) waarschijnlijk wel het betere alternatief is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273347

boe2,

ik heb zelf nu een jonge loper, maar dat zal nog even duren eer die aan het gamen "zou" slagen. Echter, uit mijn persoonlijke ervaring kan ik mededelen dat ik begonnen ben met Super Mario op de Nintendo 8-bit. Nadien is daar Metroid en Zelda ( zelfs Metal Gear ) bij gekomen. Ik speelde deze games op een leeftijd van 8 jaar en ouder. De teksten op dat moment in die games waren Engels, maar vrij kort en specifiek. Ik kan mij zelfs nog goed herinneren dat sommige woorden me nog niet helemaal duidelijk waren -> Dit zette mij dan aan om gewoon het woordenboek uit de kast te sleuren en het woord op te zoeken! Alsook werden soms pa of ma geraadpleegt.

Hedendaags, voor een RPG in dat format op PC, het is ook allemaal meer uitgebreider geworden dan vroeger ( vooral op vlak van tekst al ). Echter, als de leeftijd het toelaat voor jullie zou ik anders eens Torchlight of Torchlight 2 aanraden. De graphics zijn leuk voor jongeren, de sfeer is niet te schrikwekkend ( ik neem aan dat op zulks leeftijd al wat meer de kriebel komt om "iets cools te doen?" ), de gameplay is vrij simpel en duidelijk, en de teksten, ja die zijn geen meters lang en to the point. En als er iets niet duidelijk is zoals bv: "Go to the Temple of Restoration", ik denk dat een kind dan al doorheeft dat hij naar een temple moet, maar die restoration, ja, als die geprikkeld is om te weten wat dat nou exact is, dan zoek je het ff in een woordenboek, of vraag je het bij pa en ma even na als die in huis zijn.

Hopelijk vind je intussen wel genoeg wat hun aanstaat, ik ben benieuwd voor onze jongste zijn toekomst in "mogelijks" gamen ;)

Trouwens, als je dit nog leest op 20/06, zie eens op GoG ( Good Old Games ), daar is Torchlight 1 tot en met vandaag GRATIS op te verkrijgen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273347 op 20-06-2013 12:06 . Reden: typo's... :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoewel niet direct RPG heb ik voor mijn dochter (9) Avenue Flo en deeltje 2 daarvan geinstalleerd. Gericht op kinderen, gesproken in het Engels maar alles is vertaald naar het Nederlands, zodat ze alles in het Nederlands kan lezen. Leuk en educatief dus.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Teunis schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:58:
Al is niet geheel RPG, wil ik toch Minecraft noemen
Minecraft is momenteel erg populair onder kinderen. Mijn neefje van 8 jaar speelt het ook ontzettend veel en zit zo'n beetje met zijn halve klas online.
Het mooie van Minecraft vind ik dat je ook veel van je fantasie moet gebruiken doordat het een open-world game is. Een ontwikkeling die jij bij kinderen mijns inziens alleen maar moet stimuleren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White-Wolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 12:26
Het enigste wat ik hier in mee kan geven is dat ik op die leeftijd veel banjo-kazooie en banjo-tooie speelde, wel veel engels maar ik kwam er wel het duurt alleen lang :P maar ik weet niet of je beschikt over een nintendo 64.
Nu ik er over na denk heb ik altijd wel plezier gehad in de spellen van rare op de nintendo 64, behalve aan diddy kong racing dat spel leerde me om niet uit frustatie de controller weg te gooien :(
Pagina: 1