Een vraagje voor de ouders onder ons: Wij hebben 2 kinderen van 7 en 8 jaar die graag games spelen. Vorig jaar hebben ze Skylanders gekregen wat hun eerste aanraking is met het RPG genre (hoewel skylanders eerder richting actie uitgaat, ik weet het). Ze waren hier dol op, mede omdat het volledig Nederlandstalig is.
Ook hebben ze dit jaar pokemon gekregen op de DS omdat ze dit dolgraag wouden hebben: Ze doen de gevechten an sich zeer graag, maar het grote probleem: Pokemon is engelstalig en op deze leeftijd begrijpen ze amper: Ze hebben een goede notie van wat stats en elemental attacks zijn en dat ze moeten levelen (zoals in skylanders), maar ze geraken niet vooruit in het verhaal tenzij we hen bijna permanent begeleiden.
Ik ging dus op zoek naar andere Nederlandstalige RPG's, maar...ik vind ze dus niet
.
Heeft er iemand toevallig goede aanraders?
Ook hebben ze dit jaar pokemon gekregen op de DS omdat ze dit dolgraag wouden hebben: Ze doen de gevechten an sich zeer graag, maar het grote probleem: Pokemon is engelstalig en op deze leeftijd begrijpen ze amper: Ze hebben een goede notie van wat stats en elemental attacks zijn en dat ze moeten levelen (zoals in skylanders), maar ze geraken niet vooruit in het verhaal tenzij we hen bijna permanent begeleiden.
Ik ging dus op zoek naar andere Nederlandstalige RPG's, maar...ik vind ze dus niet
Heeft er iemand toevallig goede aanraders?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.