Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geluid doet het niet meer na verplaatsen gpu.

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik heb een paar weken gelden mijn proefversie van windows 7 pro (met een programmaatje) naar een volledige versie omgezet. Hierna werkte CF niet meer. Toen heb ik de gpu's omgewisseld en toen werkte alles weer.

Nu wou ik een paar dagen geleden weer bf3 gaan spelen maar steeds als de game gestart werd werden beide schermen zwart en kon ik niks meer doen. nu heb ik de gpu's weer geruild en nu doen CF en BF3 het weer prima alleen op de een of andere manier doet mijn geluid het niet meer. Daarna de gpu's weer terug geruild maar nog steeds niks.

Ik heb geen losse geluidskaart. Dus ik gebruik de geluidschip in mijn moederbord: Asus P8-z77-v premium.

Ik snap er echt helemaal geen drol meer van. Hij geeft wel aan dat er geluid is bij de volumeregelaar maar er komt niks uit mijn speakers: Z5500. Ik heb 2 koptelefoons geprobeerd en op de jack's voor en achter op mijn pc.

De enige manier hoe ik geluid kan krijgen is als ik bij de volumeregelaar rechtermuisknop naar afspeelappelraten ga en dan de luidsprekers configureer en daar de speakers test. Dan krijg ik alleen bij mijn 2 front speakers een test geluidje. De rest van de speakers inc. de subwoofer doet het niet.

Eerlijk gezegd is het enige wat ik me kan bedenken dat ik iets op het mobo kapot heb gemaakt. bij het vervangen van de gpu's.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen of tips heeft over het vaststellen van het probleem?

Groet,
Joost.

P.S. als iemand meer hardware informatie nodig heeft, alles staat in mijn inventaris.

Edit:
Ik probeerde net weer om iets af te spelen en ik kreeg nu gekraak/geruis uit mijn speakers op het ritme van het nummer.

[ Voor 8% gewijzigd door joost18 op 10-06-2013 18:06 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
joost18 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:01:
Ik heb een paar weken gelden mijn proefversie van windows 7 pro (met een programmaatje) naar een volledige versie omgezet.
Dus je versie van Windows is niet legaal? Het algemeen beleid #verbodencopyright

Het is niet gewoon een probleem met de driver? Kan best zijn dat het 'programmatje' iets stuk gemaakt heeft in je installatie.

Desktop | Server | Laptop

• joost18
Inderdaad.

Welke drivers zou ik dan opnieuw moeten installeren?

Ik luister meestal klassieke muziek, als ik dit nu probeer te luisteren krijg ik helemaal geen geluid.
Als ik nu eminem oid aanzet waar veel bas in zit krijg ik gekraak en geruis op het ritme van de bas.

P.S. omdat ik de regels ken ben ik niet verder ingegaan op de windows installatie.

[ Voor 13% gewijzigd door joost18 op 12-06-2013 19:49 ]

• joost18
iemand?