Toon posts:

Asus P7P55DLE, internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een i7-processor met bovengenoemd moederbord en 16G RAM geheugen. Deze pc draaide toen op XP, daarna windows 7 en nu op windows 8.

Toen XP op mijn pc draaide, doet internet snel en vlekkeloos. Later ben ik overgestapt naar windows 7. Het internet loopt vanaf dat moment beduidend een tikje trager. Het lijkt een lag aanwezig te zijn. Nu overgestapt naar windows 8 is het probleem niet opgelost. Het internet doet nog steeds even langzaam of storend. :'(
Ik heb de laatste update van mijn moederbord reeds uitgevoerd, maar het heeft ook niet geholpen. |:(

Ik vermoed een probleem met de compatibiliteit van de hardware(s) in het moederbord. Wie weet hoe ik internet probleem kan oplossen? Of hoe kan ik het probleem achterhalen?

Groeten,
peter smith

Verwijderd

Haal hier de laatste driver eens op en kijk of het opgelost is.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:30:
Haal hier de laatste driver eens op en kijk of het opgelost is.
Hoe weet jij met zo weinig gegevens dat deze drivers de juiste zijn? Ik vind dit geen goed advies.

De eerste vraag is: Wanneer is "het internet langzaam"? Bij het spelen van een spel, bij het browsen? Bij het kijken van youtube (of andere) filmpjes?

Eerst maar uitsluiten dat de veroorzaker niet iets anders is als onjuiste drivers, wat mij niet plausibel lijkt aangezien Windows 7 en 8 over het algemeen daar goed mee omgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is idd bij het browsen en youtube-filmpjes kijken. Games heb ik geen ervaring mee, omdat ik geen games meer speel.
Het is vooral te merken, als ik op een knop (van een pagina) gedrukt heb, wordt de volgende pagina pas na een 0,5 soms 1,0 sec weergegeven. Het is irriterend. |:( Het geldt ook voor de filmpjes. Als ik op het filmpje heb geklikt, wordt de volgende pagina pas na ca. 0,5 á 0,8 sec weergegeven. Maar het filmpjes loopt vloeiend. Het hapert niet.

Omschrijving van de lag:
Als ik op een knop (van een pagina) heb gedrukt, moet ik 0,5 á 1,0 sec wachten. De browser lijkt alsof tussentijds aan het laden zijn. Daarna flitst de volgende pagina weer snel op het beeldscherm.

Ik heb de driver gisteren gedownload ("Win8 Auto Installation Program", versie 8.015, de 2e regel van de tabel). Na het opstarten is de snelheid nog steeds hetzelfde.

Hopend ik hierboven voldoende informatie hebben gegeven.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Klinkt als een hoge 'ping'...

Open eens een DOS-venster en ping eens naar bijv. www.google.nl
Welk antwoord krijg je terug?

Daarnaast, draai even een speedtest (http://www.speedtest.nl), ook hier kun je jouw ping testen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik pingen in dos-venster naar Google.nl? Ik ben niet zo bekend met pingen. Of maw welke commando moet ik voeren in dos-venster?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:56:
Hoi,

Hoe kan ik pingen in dos-venster naar Google.nl? Ik ben niet zo bekend met pingen. Of maw welke commando moet ik voeren in dos-venster?
code:
1
ping www.google.nl

:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de testen uitgevoerd. Zeggen deze resultaten (in dos-venster, en windows iex10 browser) iets? Ik ben niet zo bekend met ping.

http://www.yousendit.com/download/WFJYTGswQXBvQUpsQXNUQw

Groeten,
peter smith

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Met je resultaten is niet veel mis zo te zien. Zoals E65 aanhaalt, heb je de drivers van je moederbord (chipset, LAN) geïnstalleerd? In principe werkt alles tegenwoordig out of the box, maar mijn ervaring met Microsoft drivers is niet al te best.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
29 ms is zeker niet slecht (heb hier zelf 13) maar je hebt 10 mbit zo te zien (volgens je afbeelding). Kan het niet zo zijn dat je vrij grote pagina's probeert in te laden? Waardoor het lijkt of hij lagged maar eigenlijk druk bezig is de grote pagina op te halen?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
De pagina's zijn vrij normale pagina's: www.nu.nl, www.telegraaf.nl, www.facebook.com ed.

Omdat ie bij XP-tijdsperk vlekkeloos draait en bij windows 7 en 8 draait ie wat trager, zit ik zelf ook toen aan de comptabiliteit van mijn netwerkadapter van mijn moederbord te twijfelen. Mag ik dan concluderen? (O_o) maar de testresultaten (zie mijn vorig bericht) spreken hier waarschijnlijk weer tegen. :F

De reden is, omdat de omstandigheden (internetprovider en hardware(opbouw pc)) nog steeds hetzelfde gebleven zijn. Alleen windows-versie wordt steeds opgewaardeerd: van XP naar win7 en nu win8.

Verwijderd

scenix_ schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Hoe weet jij met zo weinig gegevens dat deze drivers de juiste zijn? Ik vind dit geen goed advies.
Moederbord staat toch in de titel van het topic? :z

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

OpenDNS als DNS-server gebruiken ipv. de trage DNS-server van je internetprovider:

208.67.222.222
208.67.220.220

Dat zal allicht het één en ander wat meer responsive maken. Ik merk het verschil iig wel.

Howto: instellen alternatieve DNS-server

[ Voor 29% gewijzigd door bitshape op 13-06-2013 19:24 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoewel de NIC op het moederbord zit lijkt dit minder een hardware issue en eerder iets met netwerken.

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1