Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

E-mail workflow op meerdere machines met enkel POP3

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik werk bij een supermodern (not) buitenlands bedrijf waar het begrip imap zijn intrede helaas nog niet gemaakt heeft. Diverse verzoeken bij de systeembeheerder lopen op niets uit. We hebben onze mail enkel via POP3.

Dit is verschrikkelijk irritant want ik werk met twee computers en een iPhone. Al mijn collega's in het buitenland werken met een Dell die op steenkolen gestookt wordt en hebben nog een Nokia 6310. Ik heb een IT vergoeding en koop mijn eigen spullen. Thuis werk ik op een iMac, voor het reizen heb ik een MacBook Air 11" een iPhone en een iPad. Onderweg verstuur ik mail via mijn iPhone, lees ik er een aantal, 's avonds in het hotel ga ik verder op mijn Air en als ik vervolgens een dag thuis werk staan alle mails ongelezen in mijn iMac en kan ik verzonden mails niet terugvinden omdat deze alleen in de sent box staan van het apparaat waarmee ik ze verzonden heb. Belachelijk! Nu zit ik bij belangrijke dingen mezelf al te CC-en maar dan heb ik nóg meer ongelezen mail in mijn inbox thuis. Word er niet goed van....

Weet iemand een goede workaround hiervoor?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, neem een google account.. trek daar je pop3 box naar toe en gebruik daar imap van.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:38
gmail alles laten poppen en dan vanuit gmail werken?
vast niet toegestaan maar je moet wat.
Wat voor verzonden items dan het beste is weet ik niet.

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Bij pop3 heb je de instelling of de mail op de server moet blijven staan. Wellicht kun je hier iets mee?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat is toch de vraag niet ? Het gaat om het bijhouden van (on)gelezen. En dat kan gewoon niet met pop3.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kan iCloud hier niet iets voor betekenen? Geen idee eigenlijk.

Anders is gmail wel een handige methode waarbij het de grote vraag is of het toegestaan is, maar aangezien men nog met pop3 bezig is, lijkt het bedrijf niet echt sterk met IT policies en infra.

• maXXzz
Heheh, ja via Gmail binnenhalen is een optie. Dan zit ik inderdaad niet meer met al die ongelezen zooi. Heb alleen dan voor mijn verzonden berichten nog geen oplossing. Dit omdat ik mijn mail wel met de domeinnaam van de zaak dien te versturen.

Zou er een mogelijkheid zijn dat ik wel gewoon via het e-mail adres van de zaak stuur en dat mijn iPhone en OSX Mail standaard een kopie naar mijn gmail verzenden? Als dit standaard kan dan laat ik mail afkomstig van mijzelf aan mijzelf gewoon een aparte map ingaan met "regels". Dan heb ik op ieder apparaat een soort "sent" box beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door maXXzz op 10-06-2013 16:56 ]

• maXXzz
Dit is feitelijk wat er nu al gebeurt. Ik krijg op elk apparaat een ongelezen kopie. Vind ik belachelijk ouderwets in deze cloud tijd :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

maXXzz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:56:
Heheh, ja via Gmail binnenhalen is een optie. Dan zit ik inderdaad niet meer met al die ongelezen zooi. Heb alleen dan voor mijn verzonden berichten nog geen oplossing. Dit omdat ik mijn mail wel met de domeinnaam van de zaak dien te versturen.
Tuurlijk.. qua verzenden veranderd er niets, ook bij imap heb je nog steeds een smtp server nodig en dat kan gewoon die van je werk blijven. Verzenden kan overigens ook met google alleen moet je dan het adres eenmalig 'authorizeren'.

Je kan hebt dus 3 opties:
1, blijven versturen via de smtp van je werk.
2, google toestaan de smtp server van je werk te gebruiken (dan is het 100% transparant)
3, google zelf als smtp gebruiken maar dan moet er geen strikte spf of domainkey o.i.d. aktief zijn op de dns.

Pagina: 1