Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laserprinter

Pagina: 1
Acties:

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
hallo,

allereerst dat ik misschien in een verkeerd topic start! sorry daarvoor.

Wij hebben thuis de Canon LBP5050N, dit is een kleuren laserprinter.
Nu wil ik een t-shirt bedrukken en zit ik te stoeien met de temp. op het papier zit natuurlijk een coating die loslaat als het warm wordt. Bij de specs van de printer staat dat de printer werkt op 10 graden. Maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen?

Ook is zijn er meerdere papier opties: normaal, transparant, gecoat, foto etc.

nu vraag ik me af welk papiersoort ze verstaan onder gecoat? welke temp ze er voor gebruiken etc. dit is namelijk in de opties niet terug te vinden :(

hopelijk kunnen de kenners van hier mij meer duidelijkheid geven en evt uitleggen hoe ik dit moet aanpassen/instellen etc

alvast bedankt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

http://www.canon.nl/For_H.../Laser/i-SENSYS_LBP5050N/
Gebruiksomgeving Temperatuur: 10 tot 30 ºC
Vochtigheidsgraad 10 tot 80% relatieve vochtigheid (geen condensatie)
Dat is niet de temperatuur van de fuser ;)

Ey!! Macarena \o/

• nljordi
Gebruiksomgeving Temperatuur: 10 tot 30 ºC
Vochtigheidsgraad 10 tot 80% relatieve vochtigheid (geen condensatie)

dit had ik gevonden ;) na mijn idee is de Temperatuur dan de temp voor het afdrukken? of zit ik dan helemaal verkeerd te denken 8)7

wijziging;

lekker hoor lezen :$

waar kan ik dan de temp vinden van deze printer?

[ Voor 8% gewijzigd door nljordi op 10-06-2013 15:47 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die temperatuur betekend dat je de printer alleen mag gebruiken in ruimtes tussen de 10 en 30 graden (nouja, advies / richtlijn natuurlijk).

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 10-06-2013 15:50 ]

Ey!! Macarena \o/

• nljordi
RaZ schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:49:
Die temperatuur betekend dat je de printer alleen mag gebruiken in ruimtes tussen de 10 en 30 graden (nouja, advies / richtlijn natuurlijk).
oke, dan zat ik inderdaad helemaal verkeerd.

kun jij me evt antwoord geven welke temp er dan gebruikt wordt met gecoat papier etc? of raad je het helemaal af om een t-shirt papier velletje er door heen te halen ivm loslaten van dat spul?

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:45
bij een laser gaat dat volgens mij niet. Je riskeert niet alleen je printer in brand te steken, volgens mij werkt alle t-shirt "papier" als een soort was coating waar je inkt insijpelt, die dan smelt als je het overbrengt op je t-shirt. (wat met hitte gebeurt, net zoals je tonerpoeder wordt vastgesmolten)

Zover ik weet is geen enkele papiersoort voor t-shirts compatibel met laser printers.

• nljordi
manzonderdas schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:02:
bij een laser gaat dat volgens mij niet. Je riskeert niet alleen je printer in brand te steken, volgens mij werkt alle t-shirt "papier" als een soort was coating waar je inkt insijpelt, die dan smelt als je het overbrengt op je t-shirt. (wat met hitte gebeurt, net zoals je tonerpoeder wordt vastgesmolten)

Zover ik weet is geen enkele papiersoort voor t-shirts compatibel met laser printers.
oke, ik wist idd dat een laserprinter met warmte werkt. maar als je een laserprinter in zou kunnen stellen op bijv. 10 graden zal de "coating" niet los raken na mijn idee.

maar het risico is dan te groot, ik ga een andere oplossing bedenken. bedankt voor de reacties

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

krietjur

Where am I?

Voor laserprinters heb je ander transfer papier nodig dan voor inkjet printers, maar het bestaat wel. Zie hier bijvoorbeeld:

http://www.transfersstrij...index.php?ap=AP&i=34&n=2&

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan laat de coating niet los nee, maar dan is het poeder niet ingebrand, en valt dat er simpelweg van af. Immers heb je hoge temperaturen nodig om in te branden. Fusers moeten heet zijn, en je hebt het over temperaturen tot 200 graden.

Laserprinten is simpelweg inbranden..

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1