Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Dag iedereen,

Ik ben vandaag begonnen met de bouw van een custom watergekoeld systeem in de Bitfenix Prodigy. Enigste probleem is nog de power supply. Die van mijn vorige build (de pricewatch: XFX PRO650W) is te lang om in deze behuizing te krijgen zonder extra gaten te snijden. Mijn vraag hierbij is dus ook, heeft iemand al een systeem in deze behuizing en tips over de PSU?

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 152,-€ 152,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 268,60€ 268,60
1Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB€ 69,94€ 69,94
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 22,27€ 22,27
1Noiseblocker BlackSilentPro PK-2, 140mm€ 14,04€ 14,04
1Corsair CMZ16GX3M2A1600C10B€ 119,90€ 119,90
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.046,55

Volgende maand komt er een 770 Lightening in en nog een maand later komt de custom waterkoeling er in. Ongeveer vergelijkbaar met de waterkoeling die ze er bij hardware.info ingebouwd hebben (http://nl.hardware.info/r...oeling-in-een-mini-itx-pc). Weet iemand wat voor PSU al het bovenstaande kan laten draaien en makkelijk in deze behuizing past?

Mvg,
Dmitrov

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
thanks voor de link, heel interessant, ik ga ook voor dat kastje en die formfactor, ik was eerst niet van plan waterkoeling te doen maar zal het is doorlezen wie weet verander ik van gedachten.

wat ik mij bij de PSU-plek in de bitfenix afvraag is dat hitte opstijgt en dat het moederbord boven de voeding zit (horizontaal) en of dat niet schadelijk kan zijn/problemen geven.

als je deze thread leest, zie je dat het lastig is om een 160mm erin te plaatsen (maar niet onmogelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Artimunor op 10-06-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Heb de AX750 van corsair ook liggen, helaas gaat deze er ook niet in (in tegenstelling tot de video op de pagina van Bitfenix: YouTube: BitFenix Prodigy Build Guide). Ik versta echt niet hoe je het er kan inkrijgen zonder al je connectoren kapot te buigen.

Ze zeggen daar dat 140mm vrij normaal is.. maar 140mm vind ik toch niet direct (én zodat het alle harware hierboven kan voorzien van stroom dus min 650wat). De XFX is dan wel 170mm, ik ga volgend weekend proberen met de 160mm van Corsair (AX 750), ik denk niet dat dit veel verschil zal opleveren met dat dit een volledig modulaire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:40
Je hebt al voldoende aan een goede 450W voeding, dat maakt je keuze misschien wat minder beperkt.
150-160mm voedingen zijn er meer dan voldoende, 140mm en lager wordt wat lastiger inderdaad.
De Corsair CX500M is wellicht een optie, geen hoogstandje maar ruim voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 10-06-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Je kan bij deze kast ook een non modulaire voeding pakken. Die past als het goed is precies door het gat van het frame. Zelf heb ik een modulaire voeding erin zitten en het past maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
ik zit aan een seasonic g-series te denken, deze is semi-modulair maar ik las ergens dat het wel past (met een beetje duwen)

nog een vraag over de seasonic platinum fanless: kan je een goede airflow krijgen in dat afgesloten compartiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Een echt goede airflow zal je moeilijk krijgen vrees ik, er zitten maar een beperkt aantal gaten in de PSU compartiment. Tenzij naar onder daar zit een gat rechtereeks naar buiten en met een filter voor.

Mitsumark, ben je zeker dan 450 al genoeg zal zijn? Ik zou lieftst voor alle zekerheid toch voor 500-550 gaan, want ik ga de CPU overclocken en er komt zoals ik al zei een volledige custom waterkoeling in. De voeding die ik geprobeerd heb is een 170mm non modulaire die past hoegenaamd niet (was ook zo opgegeven maar wou het toch proberen, was van een oude build) en een 160mm modulair. Deze paste maar dan boog ik alle connectors meer als 90 graden wat volgens mij ook niet echt de bedoeling kan zijn..

Irritant dat je hier op tweakers noch op hardware.info niet kan filteren op PSU lengte. Heeft iemand een PSU dit aan de eisen voldoet:
- liefst 150mm
- liefst modulair (anders zit er een hoop kabels in de weg, daarom ook 150mm)
- liefst 500 of meer
- indien mogelijk gold of silver

Niet vergeten een 770 Lightening heeft 2 maal een 8-pins aansluiting! Ik zat te kijken naar deze voeding met de perfecte afmetingen: pricewatch: Corsair CX600M
150mm x 86mm x 140mm
Helaas heeft deze maar 1 8 pins en 3 6pins... Dus volgens mij niet genoeg om een lightening te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
Tadaa: pricewatch: Silverstone Strider Plus SST-ST60F-PS
Degelijke voeding, meer dan genoeg vermogen en 2x 6 pins PCIe en 2x 8 pins PCIe (zie hier).
En hij is modulair en 140mm diep. :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Zilver geeft wel iets meer hittevorming maar voor de rest ziet het er goed uit.
Hier wordt deze ook aangeraden

Ik las dat iemand een aan de achterkant uitstekende voeding in de prodigy vervangen heeft met een seasonic G-series voeding (semi-modulair)
Dit zou volgens die persoon dus ook goed moeten passen, echter ik kan die post die ik gisteren las niet meer terugvinden anders had ik er naar gelinkt. (ook om zelf zeker te weten dat het niet de seasonic G-series zelf was die vervangen werd, iets met savonds laat en vluchtig heel veel info lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Super! Bedankt Martijn voor de goede voeding, 3 cm verschil dat zou toch al goed moeten lukken denk ik zo.

Alsook bedankt Artimunor en al de rest natuurlijk ;)

Nu nog een 240mm, 140mm rads vinden die dun genoeg zijn, pomp vinden die dit aankan, de 770 kopen én wachten op een full cover block voor deze 770 lightening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Ok bestelling is gezet:

Silverstone Strider Plus SST-ST60F-PS
Arctic Silver 5 warmte gel pasta
MIS GTX 770 Lightening 2Gb

Hopelijk werkt alles goed uit en past deze voeding wel :-P