AMD FX-8350 of Intel CPU

Pagina: 1
Acties:

• JigSaw1st
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 21:54
Hallo allemaal,

Ik heb de laatste weken heel erg verdiep in CPU's. Want ik niet zo goed welke ik moet halen. Moet ik voor Intel 3570K of 3770K gaan of voor AMD FX-8350. Wat ik mee ga doen is, beetje gamen en heel veel testen met Virtual Machines.

Wat ik weet is bij virtual machine hoe meer CPU power hoe beter (natuurlijk genoeg ram geheugen).

Wat raad jullie mij aan?

Mijn budget is rond € 700,-

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je geeft aan dat je de laatste weken heel erg hebt verdiept.

Wat zijn de uitkomsten van je onderzoek? Heb je al benchmarks gevonden waarin de processors met elkaar worden vergeleken? De vervolgstap is kijken of die benchmarks te gebruiken zijn voor jouw scenario.

Ik raad je aan eerst je uitkomsten van je verdieping te tonen. Dat is nu niet goed zichtbaar...

• JigSaw1st
Bolletje,

Alle benchmarks die ik kon vinden ging over gamen en video bewerkingen.
Wat mijn vraag is dus, AMD FX 8350 is opzicht wel goed voor gamen maar is het ook goed om virtual machine te draaien?

• JigSaw1st
Niemand een idee?

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Als je even googled lees je dat hyper threading voor VM redelijk wat uitmaakt. (een i5 is een i7 zonder hyperthreading, dus ik zou voor een i7 gaan. nou is er de intel xeon 1320v2, die een i7 3770 is, zonder gpu. dus als je een gpu hebt, kan je daar voor gaan(scheelt 100 euro. is gewoon socket 1155). Ik ben zelf niet een fan van de FX serie van AMD, het walt wat tegen.

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02-2025
zo ver ik weet is intel bij singel core gebruik beter

wat ik wel weet is dat als je tussen een 3770 of 3770k moet kiezen net zo goed voor 3770 kan gaan
€40 besparen en dat uitgeven voor een goede koeler en dan overklokken
mijn 3770 loopt 4,1 ghz ipv 3,4-3,9

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-03 20:10
Let wel dat de K versies van intel geen VT-d ondersteuning hebben...
Wellicht iets wat je juist wel wil hebben ivm virtualisatie.
De non-K intels hebben wel VT-d ondersteuning, net als de AMD FX serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Spekkie88 op 11-06-2013 15:33 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• JigSaw1st
Bedankt allemaal.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

VM draaien is ook een beetje breed begrip...

VM met wat? Ga je afgebakende servertjes draaien? Resource management gebruiken ervan om zo op de achtergrond te minen / folden? Server taken als database management? Games hosten? Linux distros proberen? VMs voor anderen prepareren?

Performance van AMD kan bij een aantal van deze taken doorslag gevend sneller zijn. Wat er over de Intel instructies geschreven wordt en dat HT wel eens kan helpen is ook allemaal waar. HT doet voor velen niet veel, maar als je load netter wilt verdelen over VMs is het zeker prettig om te hebben.

Meer dan wat er nu geschreven is kunnen we je niet adviseren zo. Je kan beter voor de taken die je in gedachten hebt wat reviews lezen. Wat voor hardware heb je nu en waar loop je tegen aan performance wijs?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
djunicron schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:50:

VM met wat? Ga je afgebakende servertjes draaien? Resource management gebruiken ervan om zo op de achtergrond te minen / folden? Server taken als database management? Games hosten? Linux distros proberen? VMs voor anderen prepareren?

Performance van AMD kan bij een aantal van deze taken doorslag gevend sneller zijn. Wat er over de Intel instructies geschreven wordt en dat HT wel eens kan helpen is ook allemaal waar. HT doet voor velen niet veel, maar als je load netter wilt verdelen over VMs is het zeker prettig om te hebben.

Meer dan wat er nu geschreven is kunnen we je niet adviseren zo. Je kan beter voor de taken die je in gedachten hebt wat reviews lezen. Wat voor hardware heb je nu en waar loop je tegen aan performance wijs?
:Y Zeker gezien dat CPU resources slechts 1 van de aspecten is. Storage en geheugen zijn minimaal net zo belangrijk, en ook dat is allemaal weer afhankelijk van de exacte software-inrichting.

iRacing Profiel

• JigSaw1st
djunicron schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:50:

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Met VM's bedoel ik meer paar test servers draaien zoals Windows Server 2008/2012, SCCM2010/12 MDT2010/12 en natuurlijk paar linux distro's.

Het gaat niet om VM's die dag en nacht aan blijven. Het zijn puur om mee te testen. Het moet wel stuk of 4 of 5 VM's aan kunnen en makkelijk ook. Ik wil ook buiten VM's makkelijk te kunnen werken zonder dat ik lag en/of minuten moet wachten voordat ik iets open in WIndows 7 en/of 8. Ik ga eerst 16 gig Ram in drukken later wordt dit 32 gig.

Maar hoe meer fysieke CPU's hoe beter voor VM's? of heb ik dat verkeerd?

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 12:34
Zelf heb ik de FX-8350 en heb er geen slecht woord over! prima processor totaal geen problemen met Games en VM's. i7's hebben inderdaad wel een betere preformance met virtualizeren dus kan je misschien beter die overwegen als je je veel focust op VM's.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 12:34
delete, perongeluk dubbelpost

[ Voor 89% gewijzigd door xeoMe op 11-06-2013 16:13 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Op welk platform ga je virtualiseren?

iRacing Profiel

• JigSaw1st
Vmware Workstation gewoon Windows Editie. Want ik ga af en toe ook op gamen daarom.
Ik denk wel dat FX het wel aan kan veel cpu waar ik uit kan delen aan de VM's.

Maar ik weet genoeg. Bedankt
Pagina: 1