Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2.1 of soundbar voor 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Jeroentje90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09-2016
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een geschikt geluidssysteem voor in mijn kamer. Deze kamer is ongeveer 11m². Zie de foto voor de indeling.

Vooral de ruimte is erg beperkt m.b.t. snoeren etc. Een 5.1 zal er niet inzitten, dus ik zit te twijfelen tussen een soundbar of een 2.1 (deze kan ik evt later uitbreiden). Ook zullen de eventuele boxen moeten worden opgehangen dus grote boxen zullen het niet worden.

Graag ontvang ik advies over de mogelijkheden en welke producten nou echt goed geluid produceren? Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een geluidsset?

De tv is opgehangen met een Vogels muurbeugel en kan geheel weer tegen de wand geplaatst worden. Het is overigens een 32 inch televisie van Samsung.

Budget tot 500 euro!

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/8u8858e05/Kamer_geluidssysteem.jpg

~Jeroen

Verwijderd

En dan nu the one million dollar question: wat is je budget?

• Jeroentje90
Edited!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Een soundbar zal ik zeker niet nemen, klinkt voor geen meter misschien de duurdere wel van boven de 800 euro maar die heb ik nog niet gehoord.

Voor een 5.1 setje met kleine speakers zou je kunnen kijken naar de harmon kardon HKTS30QB heb hem gehoord bij iemand en klinkt echt heel erg goed, zeker voor het formaat van de speakers.
Zit er ook nog een goede subwoofer van 200 watt bij.
De prijs is wel iets hoger maar dan ben je wel in 1 keer klaar, in de winkel krijg je met een beetje onderhandelen er wel 10% vanaf.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn bij een hifi / home cinema set 3 dingen belangrijk:
1) budget (500 euro dus)
2) Gebruik (muziek / film / beide / verhouding)
3) Persoonlijke geluidssmaak

Nummer 3 mag je bij setjes onder de 500 euro eigenlijk niet van toepassing noemen. Ze klinken namelijk vrijwel allemaal even blikkerig vergeleken met een echte hifi of home cinema :P

Ergo: waar ga je hem het meeste voor gebruiken, muziek of film?
En dan aanvullend: mag het evt ook 2e hands zijn? :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 10-06-2013 15:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jeroentje90
@micheal3, http://sound-bar-review.toptenreviews.com/, hier zag ik dus de soundbar Sony HT-CT150, schijnt juist goed te zijn? Je hebt aan 100 watt in principe genoeg toch?

@The Eagle, het gebruik zal vooral voor films en series zijn. Uiteraard mag het van mij ook 2e hands zijn, dat vind ik geen probleem!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:49:
Er zijn bij een hifi / home cinema set 3 dingen belangrijk:
1) budget (500 euro dus)
2) Gebruik (muziek / film / beide / verhouding)
3) Persoonlijke geluidssmaak
en nummer 4, wat heeft de Topic starter zelf al gevonden }:O

ora et labora

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:06

CeesKees

I rest my Kees

Lijkt er op dat je al lang je keuze gemaakt hebt, maar een beetje bevestiging zoekt.

Koop lekker die soundbar en geniet daar van. Wil je echt knap geluid zal je iets meer moeite moeten doen. Wat het beste is is natuurlijk een set bestaande uit losse componenten; te weten:

Receiver (5.1 of 7.1)
Luidspreker links
Luidspreker rechts
(evt) Luidspreker center
(evt) Sub-woofer
kabels
(evt) mediaspeler (kan Blu-ray zijn, HTPC, mediaplayer enz enz)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Jeroentje90
@CeesKees, nee heb juist mijn keuze nog niet gemaakt. Ik overweeg meer naar een 2.1 omdat je dan later kunt uitbreiden. Maar Micheal3 had het erover dat een soundbar voor geen meter klinkt dus liet ik die zien.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:06

CeesKees

I rest my Kees

Een soundbar gaat het nooit halen bij een goede combinatie van receiver en luidsprekers.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, maar een goede combi van receivers en luidsprekers gaat het budget van 500 euro ruim te boven. Zelfs 2e hands wordt dat al lastig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• michael3
Jeroentje90 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:54:
@micheal3, http://sound-bar-review.toptenreviews.com/, hier zag ik dus de soundbar Sony HT-CT150, schijnt juist goed te zijn? Je hebt aan 100 watt in principe genoeg toch?
Deze heb ik nog niet gehoord, heb er een stuk of 10 gehoord omdat ik er misschien ook interesse in had.
Maar vond het geluid niet mooi overkomen, ze waren bij hardere volume erg schel of de bas van de subwoofer klonk erg bonkerig zeg maar.
Nee een soundbar is niet mij ding.
De wattage moet je niet naar kijken die kloppen bijna nooit, waar je op moet letten is de klank en niet naar spec.
Ga eerst maar is zo een soundbar luisteren dan hoor je het vanzelf wel of het iets is voor jou, Ieder heeft ten slotte een eigen smaak.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• michael3
The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:21:
Klopt, maar een goede combi van receivers en luidsprekers gaat het budget van 500 euro ruim te boven. Zelfs 2e hands wordt dat al lastig ;)
Helemaal mee eens, voor een beetje goede receiver alleen al ben je zo een 500 euro kwijt, nieuw prijs dan.

• Jeroentje90
@michael3, receiver zo goedkoop mogelijk houden en dan vervolgens 2 boxjes erbij ?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 09:18
Met een budget van € 500 kan je tweedehands nog best een een schappelijke receiver/versterker + een setje speakers aanschaffen.

Als je een kamer van 11 m2 hebt, dan volstaat een boekenplank -model prima.

Dus marktplaats op en zoeken naar receivers/versterkers en speakers van de bekendere hifi merken. Google kan je raadplegen voor reviews, als je geen idee hebt of het iets is.

Dit soort topics worden echt te vaak geopend.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat. Tevens de topictitel gewijzigd, uitroeptekens komen zo schreeuwerig en ongeduldig over.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1