Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telenet] Websites verschijnen in het Frans

Pagina: 1
Acties:

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of dit de correcte plaats is om dit te posten, maar ik zat al geruime tijd met een probleem.

Banners met reclame en reclame filmpjes tijdens livestreams of youtube, verschijnen altijd in het Frans. Als ik een website open die automatisch redirect naar de taal van je land/regio, dan word ik ook naar de Franstalige site gelinkt. Zo probeerde ik laatst Total War: Rome 2 te bestellen, maar werd ik continu geforward naar de franstalige site en kon ik dit niet aanpassen naar een andere taal.

Ik heb een Engelse versie van Windows met als taalinstellingen Engels. Mijn browser staat ook in het Engels. Volgens mij heeft het te maken met het IP dat ik toegekend krijg vanuit Telenet, of dat mijn regio via Telenet op de een of andere manier onder het Franstalige gebied van Belgie valt.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe die eventueel op te lossen is?

Zelfs na een clean install van Windows waar ik duidelijk alles onder Engels heb geinstalleerd, krijg ik dit nog steeds.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Het is correct wat je denkt:
Volgens mij heeft het te maken met het IP dat ik toegekend krijg vanuit Telenet, of dat mijn regio via Telenet op de een of andere manier onder het Franstalige gebied van Belgie val
Ik heb hier ook redelijk vaak last van en ik woon zelf maar 15km van de Nederlandse grens (en meer dan 70km van de Taalgrens.

Wat je hier aan kan doen weet ik niet.
Je kan misschien eens bellen naar Telenet met de vraag waarom dit kan?

Beyond Photographs | Flickr | 500px

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Dat ligt eerder aan de GeoIP database waar die sites van gebruik maken dan aan Telenet.
Als die aanbieders daarvan je ip block klasseren onder Frankrijk / Wallonië dan heb je pech denk ik.
Ik heb er zelf ook vaak last van.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn wat databases waarin ip-adressen gelinkt zijn aan geografische gegevens (die worden gebruikt door diverse websites), misschien heeft telenet ip-adressen geshuffeld en hebben de databases dit (nog) niet verwerkt, of zijn de databases gewoon altijd fout gelinkt geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 13-06-2013 14:00 ]

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Ik heb de vraag al een aantal keer bij Telenet voorgelegd, maar meestal krijg ik hier geen nuttig antwoord.

Ik heb het nu bij de Back Office terecht gekregen en hopelijk kan ik op die weg toch nog een oplossing vinden.

Het rare is dat ik niet altijd Franstalige reclame krijg, de ene keer is het Nederlands, dan weer Engels of Frans. Dit gebeurd regelmatig op dezelfde site (bijvoorbeeld Twitch.tv als ik naar streams kijk, of youtube bij het bekijken van filmpjes.)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

`Dat heb ik ook met Telenet, ook Google is vaak in het Frans en dat menu om in mijn mail te komen. Handig want ik spreek misschien 3 woorden Franns.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1