Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end laptop voor software development

Pagina: 1
Acties:

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een maandje of 3 op zoek naar een nieuwe laptop, maar heb de knoop nog steeds niet doorgehakt. Het lijkt of mijn eisen heel vreemd zijn, want bijna elk model laptop wat ik tegenkom voldoet nét niet aan mijn eisen. De laptop zal voornamelijk voor sw development gebruikt worden, waarbij er veel VM's gedraaid zullen worden en er meerdere schermen naast elkaar open staan. Ik ga de laptop voornamelijk thuis gebruiken, een zakelijk, super robuust model is dus geen vereiste.
Het liefste koop ik gewoon een laptop die in 1 keer aan mijn eisen voldoet, zonder dat ik zelf weer moet gaan sleutelen. Niet dat dat me niet lukt, maar ik heb daar tegenwoordig gewoon weinig zin meer in.

Mijn eisen:
- max 1800,-
- 15 inch
- Full HD
- 256 GB SSD
- >8 GB RAM (of makkelijk upgradebaar)
- Relatief licht ( < 2,5 kilo, om makkelijk mee op schoot te werken)
- Zwart ;)

Met dit lijstje kwam ik een tijdje geleden uit op de Sony Vaio S. Echter tijdens het configureren op de website waren steeds onderdelen van mijn ideale configuratie niet op voorraad, en is hij nu helemaal niet meer te krijgen. Daarna was mijn hoop dan maar gevestigd op de Haswell launch, met de indruk dat er dan wel een sloot laptops aangekondigd werden waar er vast wel eentje aan mijn eisen zou voldoen. De launch is geweest, en het valt me allemaal bar tegen wat er is aangekondigd (hoewel het nogal vroeg is).

Ik ben het wachten zat en wil nu gewoon een knappe laptop kopen. Ik heb verder nog gekeken naar de Samsung Series 9, maar die heeft geen 15" full-hd scherm. De Ativ Book 8 is nogal zwaar, soit, maar heeft weer geen SSD. De Ativ Book 7 is er weer alleen in 13".
Van Asus ben ik dan weer niet erg gecharmeerd, maar misschien hebben die wel wat ik zoek.

Wie heeft er nog tips voor laptops die nu uit zijn, of die in de zeer nabije toekomst worden uitgebracht?

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
de ativ book 8 is wel een van de beste keuzes op dit moment, Full-HD IPS scherm met touchscreen, verlicht toetsenbord, én een dedicated videokaart wat goed komt voor grafische bewerkingen ect.

HDD kun je altijd nog vervangen voor SSD, en hij heeft 6 uur accuduur (dat is wat ze zeggen, maar samsungs ultrabooks houden het ook de aangegeven duur uit, weet niet zeker, maar ik ga er van uit dat deze ativ book dat ook redelijk kan ;) )

en zwaar? hij is 2,54 kilo..dat is 400 gram (woooot! oOo ) over je limiet

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Is de Lenovo T530 niet iets voor je net 2.5kg en via hun website volledig op maat de configureren?

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11 11:17
EXpaND schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:25:
de ativ book 8 is wel een van de beste keuzes op dit moment, Full-HD IPS scherm met touchscreen, verlicht toetsenbord, én een dedicated videokaart wat goed komt voor grafische bewerkingen ect.

HDD kun je altijd nog vervangen voor SSD, en hij heeft 6 uur accuduur (dat is wat ze zeggen, maar samsungs ultrabooks houden het ook de aangegeven duur uit, weet niet zeker, maar ik ga er van uit dat deze ativ book dat ook redelijk kan ;) )

Ik raad deze laptop ook aan. Alleen is hij maar 40 gram te zwaar en niet 400 =D

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter

Hij staat hoog op mijn lijstje. Maar ik vind het wel zonde om voor niks de 1TB HD te kopen als ik die toch gelijk vervang, en ik heb niet veel zin in het vervangen + reinstallen van Windows. Maargoed, als dat het enige is..
Gandalf schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:26:
Is de Lenovo T530 niet iets voor je net 2.5kg en via hun website volledig op maat de configureren?
Buiten het feit dat hij oerlelijk is, wordt hij vanwege het zakelijke karakter wel erg duur met de specs die ik wil. Nu kijk ik niet op honderd euro meer of minder, maar het moet wel leuk blijven.

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 08:09

n2theb

Tweakers Abonnee

EddoH schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:39:
[...]

Hij staat hoog op mijn lijstje. Maar ik vind het wel zonde om voor niks de 1TB HD te kopen als ik die toch gelijk vervang, en ik heb niet veel zin in het vervangen + reinstallen van Windows. Maargoed, als dat het enige is..

[...]

Buiten het feit dat hij oerlelijk is, wordt hij vanwege het zakelijke karakter wel erg duur met de specs die ik wil. Nu kijk ik niet op honderd euro meer of minder, maar het moet wel leuk blijven.
Je kan natuurlijk ook een case kopen om deze 1 TB schijf in te plaatsen en dan functioneert het als een externe schijf. ;-)

Verwijderd

De T530 inderdaad. Met jouw budget is een zakelijk werkpaard prima mogelijk. Ik heb zelf de E6520 voor software developement. Gaat met devwerk op de hoogste helderheid nog een uur of 5 mee op de accu. Een docking station lijkt mij ook geen overbodige luxe.
Maar heeft een scherm met verschrikkelijke image retention en het wifi schijnt ook minder te werken.
EddoH schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:39:

Goed zoeken op 2e-hands sites. De latitude in mijn signature zonder de SSD was <€500 :). En zo duur is de T530 toch niet? Ik kom op €1640 met i7-3740qm en 1080p scherm, dat is bijna net zoveel als de samsung.

Ik zie trouwens niet waarom je een licht model wilt als je er weinig mee gaat slepen. Als je niet zoveel uit wilt geven voor een zakelijk model, dan zou ik iets in de richting van de asus N56 aanraden. Het voordeel daarvan tov. de sony S15 is dat er 16GB in kan in plaats van 12 en hij veel goedkoper is met quadcore.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:45:

Goed zoeken op 2e-hands sites. De latitude in mijn signature zonder de SSD was <€500 :). En zo duur is de T530 toch niet? Ik kom op €1640 met i7-3740qm en 1080p scherm, dat is bijna net zoveel als de samsung.
Ik wil sowieso nieuw. Die prijs is dan zonder SSD? Ik kom niet onder de 1833,- (met een 3630QM)
Ik zie trouwens niet waarom je een licht model wilt als je er weinig mee gaat slepen. Als je niet zoveel uit wilt geven voor een zakelijk model, dan zou ik iets in de richting van de asus N56 aanraden. Het voordeel daarvan tov. de sony S15 is dat er 16GB in kan in plaats van 12 en hij veel goedkoper is met quadcore.
Ik wil een licht model om dat dat gewoon rpettiger in gebruik is. Eventjes wegleggen, van tafel naar bureau en weer terug naar de bank, op schoot werken, etc etc.

ik zal ook eens naar de asus kijken dan maar. Voor mijn gevoel lees ik alleen altijd dat er issues met Asus laptops zijn..

Verwijderd

Ik had niet eens gezien dat je de 3630qm kon nemen bij lenovo.

http://shop.lenovo.com/SE...notebooks/T%20Series/T530
Middelste model, upgrade met i7 en 1080p scherm. Dan kom ik op €1375. RAM en SSD koop je er zelf bij.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:45:
Mijn Vaio Z brengt ook 90% van z'n tijd in huis door ;) Zou niet meer >1,8kg willen voor een laptop. Ik denk dat het belangrijkste hierin is dat ik de laptop door het hele huis sleep en veel op schoot heb. 2,7kg op schoot voor meer dan een 20-30 minuten wordt je echt niet vrolijk van. Als de laptop vooral op tafel staat dan is het iets anders.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:04:
Ik had niet eens gezien dat je de 3630qm kon nemen bij lenovo.

http://shop.lenovo.com/SE...notebooks/T%20Series/T530
Middelste model, upgrade met i7 en 1080p scherm. Dan kom ik op €1375. RAM en SSD koop je er zelf bij.
Thanks.
Ondanks dat de specs aan mijn eisen voldoen, denk ik niet dat dit hem wordt. Ik vind hem veel te log. Hij zal vast heel duurzaam zijn, maar ik wil een laptop voor het handzame, anders ga ik wel achter m'n desktop zitten.
En voor een laptop die ik lelijk en log vind is hij mij te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 10-06-2013 14:16 ]

• EXpaND
Maar heeft een scherm met verschrikkelijke image retention en het wifi schijnt ook minder te werken.
hoe erg is dit, en wanneer zal je dit meemaken in real-life situatie's?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

Ik hoor bijna iedereen op notebookreview erover klagen. De MBP heeft er ook last van:

Onacceptabel voor een premium product imo.

• EXpaND
dus een samsung laptop gebruikt een LG paneel? :P

Verwijderd

Nee. De video demonstreert het LG panel in de rMBP. De samsung 8 (met een AUO panel, trouwens) zou vergelijkbare issues hebben.

• EXpaND
ik kan er niks over vinden, en dan nog..ik neem aan dat niemand 15 minuten lang naar 1 stilstaande website kijkt zonder te scrollen en dan een grijze achtergrond heeft? just saying..dat in real-life situaties je wel heeeel erg je best moet doen om het te laten gebeuren toch? 7(8)7

Verwijderd

Bijvoorbeeld http://forum.notebookrevi...870m-522.html#post9177033.

Edit: dat is de 7, trouwens. Zit ik wel goed?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 15:20 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Topicstarter
Het ziet er dus uit dat behalve de Asus, is er weinig tot niets goeds wat echt aan mijn eisen kan voldoen.
Lenovo is een log bakbeest, Samsung standaard geen SSD en matige Wifi/image retention, S15 niet meer in mijn config te krijgen.

-O-

• EXpaND
de ativ book 8 is een kleine rename & een beetje getweakt model van de chronos 7. Zie het als de opvolger van.

er zijn echt weinig revieuws van de ge-update ativ book 8..

en hoe weet ik dat, nou er zijn aanpassingen gemaakt aan het exterieur, zie deze en kijk naar de aansluitingen aan de linkerkant, Jup daar zie je een displayport.. kijk nu naar deze die nu te koop is aan de linkerkant..GEEN displayport..dus ze hebben wel iets gedaan, en misschien het image retention probleem opgelost :/

[ Voor 39% gewijzigd door EXpaND op 10-06-2013 15:37 ]

Verwijderd

Dat is de 17" variant waar je naar linkt.

• EXpaND
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:42:
Dat is de 17" variant waar je naar linkt.
inderdaad foutje, enige andere revieuw van de ativ book 8 die ik kan vinden is deze

• EXpaND
heb net gechat met samsung, er schijnt wel een caching SSD in te kunnen. Dan neem ik aan dat het dus een Msata is waarbij ook gewoon een Msata SSD erin kan toch?

Pagina: 1