CUSTOMbuild PC

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views

• includes08
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-04 18:25
Hallo,

Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn samengestelde PC vinden, graag een mening en een rating. Ik ben er zelf tot nu toe heel trots over :3.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gebruik voor gaming, ict management, databases, vps beheer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de ~1700 kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur. JBLSpeakers aangedreven met versterker 2400 watt :3 ( i know bit insane but its for my music carreer as hobby ) daarnaast een standaard toetsenbordje en muis maar die worden ZSM vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast een nieuwe muis en toetsenbord en wat extratjes heb ik nog niet echt een lijstje. Ik ben nu bezig met de opzet van een basis computer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur merken, wel de grote namen met goede kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet teveel fan noise maar dat moet wel lukken met de setup, grootte heb ik al een case voor in mijn samenstelling. Energie verbruik zuinig maar wel zodat mijn computer een goede performance heeft.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 308,10€ 308,10
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 182,05€ 182,05
1Asus GeForce GTX 780 3GB€ 593,51€ 593,51
1Corsair Vengeance C70 (Arctic White)€ 97,90€ 97,90
1NZXT Hue€ 42,45€ 42,45
1Corsair Hydro H100i€ 98,10€ 98,10
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 129,49€ 129,49
1Corsair Gaming GS700 (2013 Edition)€ 72,60€ 72,60
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.724,10

Nog een aantal vragen:
- Is het geheel compatible?
- Zijn er eventuele dingen die ik kan veranderen waardoor de performance beter word maar het prijskaartje niet of niet teveel duurder?
- Eventueel een andere case als aanrader, ook een waar een window in zit maar er ook leuk uit ziet voor een goedkoop prijsje?

Ik hoop dat dit genoeg informatie is over mijn samengestelde computer.

[ Voor 46% gewijzigd door includes08 op 10-06-2013 12:30 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien had je beter je lijstje meteen in het topic gezet dmv "Genereer RML":

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 308,10€ 308,10
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 182,05€ 182,05
1Asus GeForce GTX 780 3GB€ 593,51€ 593,51
1Corsair Vengeance C70 (Arctic White)€ 97,90€ 97,90
1NZXT Hue€ 42,45€ 42,45
1Corsair Hydro H100i€ 98,10€ 98,10
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 129,49€ 129,49
1Corsair Gaming GS700 (2013 Edition)€ 72,60€ 72,60
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.724,10

Mijn bedenking is, heb je echt een i7 nodig? Tenzij je Hyperthreading nodig hebt (video's renderen) zou ik gewoon een i5 nemen, dat scheelt wel wat in prijs.

Android developer & dürüm-liefhebber

• includes08
Mavamaarten schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:27:
Misschien had je beter je lijstje meteen in het topic gezet dmv "Genereer RML":

....

Mijn bedenking is, heb je echt een i7 nodig? Tenzij je Hyperthreading nodig hebt (video's renderen) zou ik gewoon een i5 nemen, dat scheelt wel wat in prijs.
Aanpassing is gedaan en de i7 is echt een ding wat nodig is :3

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

i7 is voor desktop gebruik overrated, hyperthreading wordt door de meeste (desktop) software niet gebruikt en voor gaming lever je dan alleen maar performance in. Voor VPS of database beheer lijkt het me ook niet echt nodig.
includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:31:
Aanpassing is gedaan en de i7 is echt een ding wat nodig is :3
"Omdat het nodig is" en de "smiley", is imo juist een reden om juist geen i7 te nemen, verdiep je eens in de reviews op het internet, kijk naar wat de software graag gebruikt (eventueel met reviews), voordat je je keuze vastlegt voor CPU.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2013 12:35 ]

• includes08
CptChaos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:32:
i7 is voor desktop gebruik overrated, hyperthreading wordt door de meeste (desktop) software niet gebruikt en voor gaming lever je dan alleen maar performance in. Voor VPS of database beheer lijkt het me ook niet echt nodig.
I <3 overrated :3 en daarnaast ik heb software die het gebruikt dus laat m'n lieve cpu met rust :'(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Schijnbaar gooi jij dan liever je geld weg, zelf weten hoor, mijn geld is het niet, maar kom dan ook niet om advies vragen.

Laat dan op zijn minst weten welke software je zoal gaat gebruiken, echt overtuigen van de noodzaak voor een i7 doe je namelijk niet...

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2013 12:44 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
dit systeem kan zoveel duurder! 16 GB ram? kom op gelijk 32 er in...

sorry je komt hier om advies en dan is het ik hou van overrated... zet maar eerst eens neer wat je gebruikt, tot nu toe is het niets anders dan een kijk mijn computer eens te duur zijn. koop dan een Apple...

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 14:53
Het is een mooi systeem, maar je hebt 85% of meer van de performance voor 50% van het geld.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
Huehuehue. :P

Andere (witte) redelijke kasten zijn bijvoorbeeld:
pricewatch: BitFenix Shinobi Window
pricewatch: Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White
pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window
pricewatch: Thermaltake Chaser A31 Snow Edition
pricewatch: Enermax Ostrog Wit / Zwart
pricewatch: CM Storm Enforcer

Als je de PC aansluit op zo'n setup, is het dan niet beter om er een geluidskaart in te prikken voor een betere geluidskwaliteit?

[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 10-06-2013 13:42 ]

5700X | RX 6600

• includes08
Lednov schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:04:
dit systeem kan zoveel duurder! 16 GB ram? kom op gelijk 32 er in...

sorry je komt hier om advies en dan is het ik hou van overrated... zet maar eerst eens neer wat je gebruikt, tot nu toe is het niets anders dan een kijk mijn computer eens te duur zijn. koop dan een Apple...
Ik heb alleen maar appletjes en mijn oude custombuild computertjes is er naar n lange tijd mee gestopt ;) so dont tell me to buy an apple if i have them xD

• includes08
PCBaas schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Huehuehue. :P

Andere (witte) redelijke kasten zijn bijvoorbeeld:
pricewatch: BitFenix Shinobi Window
pricewatch: Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White
pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window
pricewatch: Thermaltake Chaser A31 Snow Edition
pricewatch: Enermax Ostrog Wit / Zwart
pricewatch: CM Storm Enforcer

Als je de PC aansluit op zo'n setup, is het dan niet beter om er een geluidskaart in te prikken voor een betere geluidskwaliteit?
I know right <3 Huehuehue xD lampjes yeeyj.. maar een geluidskaart heb ik nog wel over maar die zit in een ander computertje, daarnaast die op de mobo zit lijkt me voldoende, we shall see ;3

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Ik heb alleen maar appletjes en mijn oude custombuild computertjes is er naar n lange tijd mee gestopt ;) so dont tell me to buy an apple if i have them xD
Je reageert gewoon niet op vragen om je een goed advies te kunnen geven. Beetje jammer zo, want zo KAN je geen goed advies krijgen.
Daarnaast is het beter om je laatste post aan te passen i.p.v. nog een post te plaatsen (soort van dubbelpost)

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2013 13:54 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 12:37

Bolletje

Moderator Harde Waren
includes08, als je toch enkel wartaal kan uitslaan kan dit topic net zo goed op slot. Kennelijk heb je dan geen advies nodig. Pas je houding dus zodanig aan of het is over met de pret.

• includes08
Bolletje schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:56:
[mbr]includes08, als je toch enkel wartaal kan uitslaan kan dit topic net zo goed op slot. Kennelijk heb je dan geen advies nodig. Pas je houding dus zodanig aan of het is over met de pret.[/mbr]
MavaMaarten en t0mmiiiii en PCBaas zijn met goede punten gekomen, die van MavaMaarten kraak ik niet af ik heb erover gedacht en dat blijft zo nog even, daarnaast sla ik geen wartaal uit als ik goed advies krijg. Dat sommige mensen niet tegen een mening kunnen das niet mijn probleem.

Om een vraag te beantwoorden of het geheel met elkaar compatible is heb je verder niks voor nodig ;)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:00:
[...]

MavaMaarten en t0mmiiiii en PCBaas zijn met goede punten gekomen, die van MavaMaarten kraak ik niet af ik heb erover gedacht en dat blijft zo nog even, daarnaast sla ik geen wartaal uit als ik goed advies krijg. Dat sommige mensen niet tegen een mening kunnen das niet mijn probleem.

Om een vraag te beantwoorden of het geheel met elkaar compatible is heb je verder niks voor nodig ;)
Dus jij vraagt eerst om de mening en rating van anderen, en wanneer zij hun mening geven ga jij hier vol tegen in, en beweer je ook nog eens dat zij degene zijn die niet tegen jouw mening kunnen? Iets klopt hier niet.

Deze mensen geven enkel een advies, en bedoelen het goed. Ze willen je een systeem adviseren dat bij jouw wensen aansluit, en willen voorkomen dat je onnodig geld uitgeeft. Het is natuurlijk volledig aan jezelf wat je met dit advies doet, maar jouw reactie is niet bepaald vriendelijk.

En ondanks dat het gebruik van smileys zeker niet verboden is hier, worden smileys als 'xD' en ':3' vaak als kinderlijk gezien en je wordt sneller serieus genomen als je ABN spreekt. Just my two cents.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:00:
daarnaast sla ik geen wartaal uit als ik goed advies krijg.
Ok, ik vind dit wartaal:
includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:51:
[...]

includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:53:
[...]

I know right <3 Huehuehue xD lampjes yeeyj.. maar een geluidskaart heb ik nog wel over maar die zit in een ander computertje, daarnaast die op de mobo zit lijkt me voldoende, we shall see ;3
Uit reacties van anderen blijk ik niet de enige daar in te zijn.
Dat sommige mensen niet tegen een mening kunnen das niet mijn probleem.
Het is ook niet mijn probleem, net als de andere mensen die je hier willen helpen, dat dit topic dicht gaat. Daar heb ik ook niks voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 10-06-2013 14:08 ]

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 15:56

paularts

Paulux !!!!!!

Het is ook niet mijn probleem, net als de andere mensen die je hier willen helpen, dat dit topic dicht gaat. Daar heb ik ook niks voor nodig.
Niet geheel waar ;) je hebt een paar rechten op het panel hiervoor nodig!!

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• includes08
paularts schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Niet geheel waar ;) je hebt een paar rechten op het panel hiervoor nodig!!
Nice comeback ;) daarnaast als je hem wil sluiten be my guest, er zitten mensen tussen die me wel helpen en dat jij dat als mod niet doet is niet mijn probleem.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 15:56

paularts

Paulux !!!!!!

includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Nice comeback ;) daarnaast als je hem wil sluiten be my guest, er zitten mensen tussen die me wel helpen en dat jij dat als mod niet doet is niet mijn probleem.
Ik moet toegeven dat ik sluiten het beste vind want jou instelling is zeker niet de beste Include08..

het is inderdaad erg kinderlijk gedrag wat er vertoont wordt en als ik dan je profiel bekijk en je profesionele ervaring zou ik zeggen dat je minstens 40 moet zijn.. dat maakt het dus nog erger..

Als mensen hier hun advies geven of je het er mee eens bent of niet, kun je je weer woord geven met een onderbouwing.
Of je meld dat je met een goede reden iets hebt gekozen en verantwoord de reden. Als je dit niet wilt doen moet je geen topic open met als vraag "Advies" imho...

veel plezier toegewenst met uw nieuwe systeem in ieder geval ik hoop dat het aan uw wensen gaat voldoen.

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
includes08 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Precies; er zijn andere mensen die jou willen helpen om tot een goed systeem te komen. Behandel die reacties dan ook zodanig en niet onduidelijk en met vage zinnen. Het gaat niet mis bij die mensen, maar bij jou.

Kennelijk heb je niet veel problemen. Ik heb er al te veel moeite reacties gestoken dat ik het topic maar sluit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.