Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recht & ICT

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zat dus net te denken, het gebeurd redelijk vaak dat er discussies zijn rond wettelijke topics hier en dat de nieuwsartikelen onvolledig zijn of zelfs incorrect (neem bijvoorbeeld het maximum straffen verhaal voor hacken laatst). Nu overwoog ik serieus Recht & ICT te gaan studeren (niet gedaan) in Groningen en zou het niet een geweldig idee zijn om mogelijk een laatste jaars student daar part time aan te nemen of zelfs een afgestudeerde full time indien er genoeg werk zou zijn? Een check of een artikel klopt kost natuurlijk wat tijd, maar op die manier zou tweakers.net op dat vlak een autoriteit kunnen worden voor andere sites wat natuurlijk weer meer lezers en meer inkomsten betekend voor jullie :D + natuurlijk meer respect van lezers. Daarnaast zou het mogelijk zijn om met zo'n persoon veel diepgaandere artikelen te schrijven over veel hot topics (een echt goed artikel over de thuiskopieheffing, verschillende wetgevingen op europees niveau waar momenteel aan word gewerkt en zo is d'r nog wel meer).

Maja, puur een ideetje, mogelijk hebben jullie dit al lang overwogen en besloten dat het financieel het het niet waard is, maar leek me geen slecht idee niettemin om eens te delen want op dat vlak heb ik toch wel serieus het gevoel dat er ruimte is voor jullie om je te verbeteren.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Het maximumstraffen-verhaal was inderdaad een fuckup. We waren niet de enigen die dat niet helemaal doorhadden, maar I take the blame. Ik durf te stellen dat het overgrote deel van onze politiek en recht-stukken feitelijk juist is. Ik denk dat het daarom een beetje overdreven is om daarvoor een aparte jurist in dienst te nemen, al dan niet parttime :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• David Mulder
Ach ja, zijn wel meer gevallen geweest, bij de cookie nieuwsgeving heb ik meermaals +3'tjes gescoord omdat ik de tijd had genomen om me in de wetten even te verdiepen en als ik kijk naar bijvoorbeeld artikeltjes over de thuiskopieheffing gerelateerde zaken zijn ze meestal niet feitelijk incorrect, maar missen ze eigenlijk wel vaak wettelijke uitleg die duidelijk nodig is als je de comments leest.

Even wat artikeltjes waar een extra comment van iemand met kennis erover de journalistieke waarde een flinke boost zou kunnen geven:En dat is alleen van de laatste 3 dagen. Dus in hoe verre dat overdreven is? Ik denk dat hier zeker veel ruimte voor verbetering is. Maar zoals ik zei, puur een ideetje.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Zonder op alle nieuwsberichten in te gaan: uiteraard kunnen nieuwsberichten hier en daar beter en vollediger dan dat ze zijn. Uiteindelijk is het altijd een afweging: iets moet binnen een bepaalde tijd online, en op dat punt moet het stuk voldoende helder en duidelijk zijn - het moet antwoord geven op alle relevante vragen en in ieder geval geen onduidelijkheid scheppen.

Natuurlijk kan elke kwestie verder worden uitgezocht en elk verhaal verder worden uitgebreid, en dat zouden we ook doen als we onbeperkte middelen en tijd zouden hebben. Dat is echter niet zo. We moeten daarom keuzes maken. Sommige verhalen zijn uitgebreider dan andere, omdat we ze interessanter en belangrijker vinden, bijvoorbeeld - maar soms ook omdat van sommige verhalen nou eenmaal nog niet alles duidelijk is. In dat geval kost het veel meer tijd en werk dan je zou denken voordat alles boven tafel is - tijd die we in het snelle medialandschap helaas niet altijd hebben.

Ik ben helemaal geen stagiair

• David Mulder
Ach ja, je hebt zeker gelijk, m'n main punt was trouwens dat er relatief goedkope studenten zijn die wel veel verstand er van hebben (ipv extreem dure juristen) . Ik heb de afgelopen tijd gezien dat indien je ze juist benut studenten echt een geweldige arbeidskracht zijn, dus vandaar dat ik een beetje met het idee speelde :P . En sowieso ben ik waarschijnlijk wat gevoeliger voor nieuwsartikeltjes die over nieuwe wetgeving gaan, maar eigenlijk net zo oppervlakkig zijn als de nationale media terwijl ik verwent ben door het niveau van ICT nieuws op tweakers in het algemeen :+ .