Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Hallo

Heeft iemand ervaringen met de ICT opleidingen op het ID College in Zoetermeer? Is er iemand hier die er op school heeft gezeten of zit er iemand op school? Ik zou het graag willen weten :) Dank je wel.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik heb in Gouda gezeten, maar volgens mij is dat nu grotendeels verhuist naar Zoetermeer. In iedergeval waren de opleidingen een pot nat. Behalve dat het niveau van de leren aanzienelijk lager was dan die van Gouda (dit was tussen 2007 tot en met 2011 altijd het geval geweest). Wat voor informatie/ervaring zoek je eigenlijk?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:32:
Ik heb in Gouda gezeten, maar volgens mij is dat nu grotendeels verhuist naar Zoetermeer. In iedergeval waren de opleidingen een pot nat. Behalve dat het niveau van de leren aanzienelijk lager was dan die van Gouda (dit was tussen 2007 tot en met 2011 altijd het geval geweest). Wat voor informatie/ervaring zoek je eigenlijk?
Of de leraren er wel iets van af weten bijvoorbeeld :P Heb op internet gelezen dat in Gouda de leraren er niet veel vanaf wisten. Ook moesten de leerlingen alles zelf oplossen.. Was dat in die tijd ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
BroWohsEdis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:56:
[...]

Of de leraren er wel iets van af weten bijvoorbeeld :P Heb op internet gelezen dat in Gouda de leraren er niet veel vanaf wisten. Ook moesten de leerlingen alles zelf oplossen.. Was dat in die tijd ook zo?
Dat is altijd zo geweest en zal zo blijven ook. Behalve dat je tegenwoordig weer klassikale lessen krijgt. De IT opleiding is een zelfstandig opleiding, met andere woorden google it. Ik vermoed dat er maar weinig MBO scholen zijn waar je wat aan de leraren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JerX schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Dat is altijd zo geweest en zal zo blijven ook. Behalve dat je tegenwoordig weer klassikale lessen krijgt. De IT opleiding is een zelfstandig opleiding, met andere woorden google it. Ik vermoed dat er maar weinig MBO scholen zijn waar je wat aan de leraren hebt.
Ik denk dat je de verschil tussen niet weten een niet voorkouwen niet moet onderschatten. Hier op de MBO is dat ook zo als ik met vragen kom krijg ik ook 80 % van de tijd geen antwoord, omdat de doel van de opleiding is om je te leren zelfstandig te werken. Toch is de kennis van de leraar ook erg belangrijk die je dan krijgt bij bijvoorbeeld workshops enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Ik snap wel dat het een zelfstandige opleiding is. Maar als je aan de leraar iets vraagt en hij zegt "Google het maar" vind ik het toch wat anders dan zelfstandigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:35:
[...]
Ik denk dat je de verschil tussen niet weten een niet voorkouwen niet moet onderschatten. Hier op de MBO is dat ook zo als ik met vragen kom krijg ik ook 80 % van de tijd geen antwoord, omdat de doel van de opleiding is om je te leren zelfstandig te werken. Toch is de kennis van de leraar ook erg belangrijk die je dan krijgt bij bijvoorbeeld workshops enzo...
Natuurlijk moeten ze het niet voorkauwen, maar een duw in de goede richting wisten ze ook niet te geven. In mijn periode had je net workshops, maar waren vaak niet boeiend of gegeven door andere leerlingen (en die waren ook niet boeiend). Het was voornamelijk kop houden, zelf uitzoeken en vooral niet zeuren.
BroWohsEdis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:42:
[...]
Ik snap wel dat het een zelfstandige opleiding is. Maar als je aan de leraar iets vraagt en hij zegt "Google het maar" vind ik het toch wat anders dan zelfstandigheid.
Nou ik begon destijds met Niveau 2 met 0,0 kennis, ik weet nog dat ik mijn allereerste vraag stelde en kreeg als antwoord; Google het maar.. goede sturing!

[ Voor 22% gewijzigd door JerX op 10-06-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BroWohsEdis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:42:
[...]

De doel van een MBO opleiding is niet om je alles te leren, maar om je de basis te geven een je voor te bereiden om zelfstandig te leren werken in het bedrijf leven. De probleem met de meeste MBO studenten is wanneer ze iets niet begrijpen ze meteen naar de leraar gaan zonder eerst even zelf over na te denken.
Maar ik geef je wel gelijk de leraar moet wel workshops geven voor een project of opdracht begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb 5 jaar op een ROC gewerkt en daar hing ergens bij een administratie de volgende, veelzeggende tekst:

"Zij die het kennen, willen het niet leren, en zij die het niet kennen, staan voor de klas"

Oftewel: een opleiding geeft je een basis, echt leren doe je het pas in de praktijk :)

En wvb die kennis van de docent: er wordt van een docent verwacht dat ie de stof die in de boeken staat beheerst. Niet dat ie in depth op de hoogte is van alle producten die er nieuw uitkomen. Dat die boeken niet ieder jaar vernieuwd worden is ook een feit. Dat de techniek steeds harder gaat en het niet bij te benen is, ook. Dat google sneller en inhoudelijk vaan accurater is dan het opzoeken in een willekeurig (al dan niet achterhaald) boek ook.
Vroeger zei een docent: staat in je boek, zoek maar op. Tegenwoordig zegt ie "google het maar". En ik geef hem groot gelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:53:
Ik heb 5 jaar op een ROC gewerkt en daar hing ergens bij een administratie de volgende, veelzeggende tekst:

"Zij die het kennen, willen het niet leren, en zij die het niet kennen, staan voor de klas"

Oftewel: een opleiding geeft je een basis, echt leren doe je het pas in de praktijk :)

En wvb die kennis van de docent: er wordt van een docent verwacht dat ie de stof die in de boeken staat beheerst. Niet dat ie in depth op de hoogte is van alle producten die er nieuw uitkomen. Dat die boeken niet ieder jaar vernieuwd worden is ook een feit. Dat de techniek steeds harder gaat en het niet bij te benen is, ook. Dat google sneller en inhoudelijk vaan accurater is dan het opzoeken in een willekeurig (al dan niet achterhaald) boek ook.
Vroeger zei een docent: staat in je boek, zoek maar op. Tegenwoordig zegt ie "google het maar". En ik geef hem groot gelijk :)
Het probleem zit hem ook niet echt in het zelfstandige, maar om de sturing en daat gaat het voornamelijk fout (en vaak ook deels door de leerling > Rebels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:53:

Het zou wel mooi zijn als de leraar ook ietsjes meer weet dan wat in de boeken staat :P
Anders kan je iedereen wel voor de klas zetten.

Nog anderen die op het ID college hebben gezeten/zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

You Pay peanuts, you get monkeys.
Kan er niks anders van maken. Docent worden is of een roeping, of een uitweg. En niks daartussen.
Dat de leerlingen vervolgens de dupe zijn van mismanagement bij de scholen omdat er omhooggevallen docenten (zie voorgaande opmerking) op managementposities zitten waarvoior ze feitelijk niet zijn opgeleid, kan ik helaas ook niks aan doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1