Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Wat nekt mijn pc...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een desktop systeem staan en ik merk zo nu en dan dat hij wat hapert. Bijvoorbeeld bij Prison Architect als het hele beeld vol bewegende poppetjes staat. Ook merk ik dat mijn FPS wat aan de lage kant zit als ik America's Army 3 online speel.

Mijn vraag is, wat nekt mijn pc nou? Is er iets aan te passen zodat hij spellen wat beter aan kan ??
Wat zouden jullie aanpakken??

specs:

Processor: Intel Core i5-2310 2.90 GHZ
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT430
werkgeheugen: 8 GB DDR3
HDD: Windows gaat vanaf een SSD schijft, America's Army en alle vaste programma's ook vanaf SSD.
Overige date vanaf een 7200 toeren schijf.

Windows 7 64bit

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Wat heb je zelf al gedaan?
- Heb je al naar benchmarks gekeken van de GeForce GT430?
- Welke drivers gebruik je?
- Wil je eventueel geld uitgeven aan hardware?
- Wat zijn de verdere specificities van je system?

Als je geld wilt uitgeven voor een upgrade ga dan voor een Geforce 650Ti of een 660Ti wil je liever iets uit het ATi/AMD kamp dan kun je gaan voor een 7850 bijvoorbeeld.

Edit: Pff.. mijn taal gaat achteruit....

[ Voor 90% gewijzigd door da_PSI op 10-06-2013 09:32 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
Videokaart is de bottleneck ja. Welke voeding heb je nu? Graag merk en type, want als die te licht is, is de kans groot dat je ook een nieuwe moet kopen. Rest van je pc is prima om mee te gamen hoor, het is puur de videokaart. Wat is verder het budget?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Benchmarks bekeken?? Ben niet zo thuis in sorry.
Drivers ga ik proberen te vinden, weet wel dat er een programma mee loopt dat om de zo veel tijd alle drivers update. Probeer zelf ook de drivers te updaten, je kunt de grafische kaart hier zelf naar laten zoeken onder eigenschappen toch??

Na even zoeken mijn bon gevonden met de info over de voeding. Weet niet precies wat je nodig hebt dus typt het even over

No CM 310 - 500 W voeding

Verwijderd

Topicstarter
Wil er trouwens wel wat geld aan uit geven als ik daardoor weer een paar jaar vooruit kan.
Weet niet of de monitor er ook mee te maken heeft, is in iedergeval een 24 inch benq G2420HD

• da_PSI
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:39:
Benchmarks bekeken?? Ben niet zo thuis in sorry.
Drivers ga ik proberen te vinden, weet wel dat er een programma mee loopt dat om de zo veel tijd alle drivers update. Probeer zelf ook de drivers te updaten, je kunt de grafische kaart hier zelf naar laten zoeken onder eigenschappen toch??

Na even zoeken mijn bon gevonden met de info over de voeding. Weet niet precies wat je nodig hebt dus typt het even over

No CM 310 - 500 W voeding
Welk merk is de voeding? Een no-name of een merk ala, Coolermaster, Antec, XFX, Seasonic, etc? Als je het niet weet, maak even een foto en zet hem bij je post.

Als je niet al te veel geld wilt uitgeven ga dan voor een 650Ti,
Versie met 1GB pricewatch: Asus GTX650TI-1GD5
Versie met 2GB pricewatch: MSI N650Ti-2GD5/OC BE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken... Het is een Forton 500 W....

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11 23:25
Je videokaart nekt je vrij hard, stop er een 660Ti (E199,- nu) of een 7870 XT JokerCard (~E220) in en je kan weer een tijdje vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Is die 500 W Forton voeding in orde ??

• da_PSI
ufear schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:59:
Je videokaart nekt je vrij hard, stop er een 660Ti (E199,- nu) of een 7870 XT JokerCard (~E220) in en je kan weer een tijdje vooruit.
een nVidia Titan.... 8)7

• da_PSI
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:01:
Is die 500 W Forton voeding in orde ??
Volgens internet is het gelijk aan een Antec, je kunt het dus proberen. Hoeveel geld wil je uitgeven aan een eventuele nieuwe videokaart? 100, 200 of 1000 euro?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Cheezus

Luiaard

Dat is niet een hele beste voeding, maar gezien de rest van je systeem erg licht is moet hij met een 660ti of 7870 geen problemen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer 150 euro... tientje meer of minder maakt niet uit.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

Um volgens mij roept iedereen wel heel snel dat er maar een nieuwe kaart in moet

"Bijvoorbeeld bij Prison Architect als het hele beeld vol bewegende poppetjes staat"

Das nu niet echt een spel wat veel vraagt van de gpu !
Zou eerder eens kijken of er niet softwarematig iets mis zit (virus/botnetclient ?)

Voor modernere shooters is die kaart idd wel een beetje belegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 10-06-2013 10:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heb Norton Internet Security lopen voor wat het waard is...Download enkel software games films en muziek met spotnet...

• da_PSI
heuveltje schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:08:
Um volgens mij roept iedereen hier iets te snel dat er maar een nieuwe kaart in moet

"Bijvoorbeeld bij Prison Architect als het hele beeld vol bewegende poppetjes staat"

Das nu niet echt een spel wat veel vraagt van de gpu !
Zou eerder eens kijken of er niet softwarematig iets mis zit (virus/botnetclient ?)
ok merk ik dat mijn FPS wat aan de lage kant zit als ik America's Army 3 online speel. Heb het zelf in het verleden ook gespeeld en het maakt echt wel wat uit met je VGA :)

Verwijderd

Topicstarter
zit tussen de 60 en de 80...

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je zit tussen de 60 en 80 fps?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Da's aardig wat.

Norton is trouwens best zwaar, maar, hoort er niet voor te zorgen dat een i5 bottleneckt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Die Norton Internet Security schijnt niet veel geheugen nodig te hebben. Dacht dat norton in de gulden tijd een zwaar programma was als je de uitgebreiden anti virus pakketten had..

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Tussen de 60 en 80 frames is echt meer dan dikke prima hoor, daar zul je weinig tot geen gamers over horen klagen.

Mocht je nog meer willen onderzoeken kun je ook eens HWmonitor gebruiken om te zien wat voor max temperaturen je haalt, kun je in ieder geval uitsluiten dat hij zichzelf terugkoppelt vanwege hitte.

Verder wat is je IDLE CPU gebruik? Zijn er processen die eruit springen zo op het blote oog?

Update je drivers inderdaad eens, dat doet vaak wonderen met optimalisatie etc.
Pagina: 1