Draadloos netwerk met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 12:51
Heb een router/modum in de meterkast staan alleen het bereik komt niet verder dan de achterdeur.
Nu was mijn gedachte een acces point bij de achterdeur te plaatsen zodat ik bereik in de achtertuin heb.
Heb daar nu een simpele ap Tp-link staan weet type niet meer. Alleen die geeft net niet genoeg bereik (grote achtertuin). Hij zend ongeveer 7 meter uit waarbij dit 10 moet zijn.

Hebben jullie tips van hoe of wat ?
Nieuwe ap kopen of toch gaan voor grotere atennes of is dat ook weer achterhaald ?
Graag hoor ik jullie meningen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nieuwe app kopen en in je schuur hangen en dlan verbinden. dat zou ik doen

e.g.

http://www.alcadis.nl/nie...-dlan-500-av-wireless.htmAfbeeldingslocatie: http://www.alcadis.nl/img/upload/Image/application-dlan-500-av-wireless-eu-example05.jpg

Iperf

• MrTuinstra
Heb de ap nu op een plaats staan waar de powerline adapter werken zegmaar.
Had ze eerst in de garage staan (dichter bij de tuin) alleen daar vangt hij geen internet op vanaf het stroomcircuit..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan moet je eens kijken of ze wel op dezelfde fase zitten (fase niet groep)

Anders even uitkijken dat je ze niet in een stekkerdood hebt zitten, schijnt dta dat nadleig werkt

Iperf

• MrTuinstra
Zit niet in een andere stekkerdoos. Andere fasen zou best kunnen.
Ga der verder niet aan knutselen.
Nog opties voor een goede ap ? Zijn zoveel soorten..
zie door de bomen het bos niet meer haha

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

En het is ook geen exacte wetenschap, het enige waar je naar kunt kijken is antenne-geometrie en zendvermogen, en zelfs dan heb je geen garanties:

* Wat zenden je buren uit?
* Wat voor magnetron heb je?
* Wat voor TL Buis heb je in de keuken hangen?
* Waar zitten je waterleidingen in de muur en waar zijn ze van gemaakt?

Zoveel factoren dat je onmogelijk kunt zeggen: hoe en wat. Een tweede AP die je bekabeld aansluit op een plek zo dicht bij mogelijk en een goede loadbalancer zou je een roaming netwerk kunnen geven... iin theorie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. WiFi heeft in het open veld een bereik van rond de 300m. Natuurlik ga je dat in praktijk niet halen, maar het verschil 7 vs 10m ligt hoogstwaarschijnlijk niet enkel aan je hardware, maar aan demping en/of interferentie.

Je buitenmuur is IMHO hoofdverdachte. Wat je eigenlijk wilt voor bereik in tuin is een AP aan de buitenkant van je huis. Als dat teveeel werk is (gaten boren, weerveilige behuizing maken) iig zorgen dat je dat ding bij een raam neerzet, aangezien glas minder dempt dan gewapend beton.

Heb je verder site survey van je achtertuin gemaakt? Maw kijken weke andere netwerken daar achterin te detecteren zijn en hoe sterk/zwak je eigen signaal is? Daaruit blijkt als het goed is wat je probleem is. Misschien is het zo simpel als ander kanaal instellen.

Oslik blyat! Oslik!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Een externe buiten antenne behoort ook tot de mogelijkheden.
Als dat mogelijk is qua plaatsing.

• MrTuinstra
We wonen in een vrijstaande villa buren wonen op 10 meter naast ons en daar wordt geen draadloos signaal uitgezonden. Muren zijn wel van beton inderdaad en op de plaats waar de ap nu staat moet hij door 4 muren, waarvan 2 dikke. Voor de rest met buitenantenne enzo denk niet dat ik dat kan realiseren.
Ik las uit reviews dat andere grotere antennes soms ook wonderen doet. Verbeter me als ik het mis heb.
En dat niet alle kastjes hardware matig groot signaal uitzenden..

Nog even een toevoeging:
Is het handig om een ap neer te zetten of een range extender. Verschilt dat ook in snelheidverliezen ? Kom er niet echt uit wat precies het verschil en beter is.

[ Voor 16% gewijzigd door MrTuinstra op 10-06-2013 10:46 ]

Verwijderd

GEEN range extender!!!! Dit halveerte je snelheid en kan nog slechter werken dan wat er nu is.

Breng de ZP zo dicht mogelijk naar buiten, en zoals dion zie, zet hem desnoods achter het glas.

Een grote antenne helpt niet veel, de "andere kant"; lees: laptop, moet deze ook hebben. Want als de laptop gaat zenden, moet hij door diezelfde 4 dikke muren, (en krijgt dus een boel storing mee), en dat wordt dan door die sterke antenne opgepikt en versterkt (inclusief de storing). Nou, die router moet dan een goede S/N ratio binnen krijgen?

• MrTuinstra
Dat is dus duidelijk!
Op het dichtste punt waar ik internet kan ontvang met powerline adapters staat de ap. Das dus voor de garage zeg maar, dan moet hij door de garage het signaal en daarna is hij buiten bij het terras.
Zijn er qua hardware ook verschil in merken series van ap's ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Is het geen mogelijkheid om je accespoint boven op zolder voor een raam te plaatsen? Dan kun je vanuit de tuin het accespoint waarschijnlijk zien achter het raam, en zou je verbinding ook beter moeten zijn (line of sight).

• MrTuinstra
ThinkPadd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:51:
Is het geen mogelijkheid om je accespoint boven op zolder voor een raam te plaatsen? Dan kun je vanuit de tuin het accespoint waarschijnlijk zien achter het raam, en zou je verbinding ook beter moeten zijn (line of sight).
Ik snap u punt ja, echter kan dat niet bij ons, omdat de ramen zeg maar aan de voorkant en zijkant zitten en het 3e terras helemaal aan de achterkant is.. de 1e en 2e terras is wel aan de zijkant en daar heb ik wel goed bereik alleen gaat het om het 3e terras.. dit was een goedkope ap ik dacht zelf aan een iets duurdere of is daar geen verschil in bereik afstand ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Door 4 muren heen, incl. een garage waar waarschijnlijk ook nog auto's in staan gaat 'm niet echt worden, ook niet met een iets beter access point. Ik zou inderdaad eens kijken of je wat kan met de optie van ThinkPad. Dat hoeft niet per se achter een raam, een dak of één muur op de bovenste verdieping is altijd beter dan 4 muren + inhoud garage. Wij hebben hier het AP ook op zolder hangen, niet bij een raam en prima bereik achterin de tuin. Het is in elk geval iets dat je vrij eenvoudig kan uitproberen.

Werkt dat niet (bijv. omdat de garage zo hoog is dat je ook geen line of sight hebt vanaf hogere verdiepingen) en een powerline verbinding naar de garage lukt ook niet, dan zou ik gewoon een keer de moeite nemen om een netwerkkabel naar de garage aan te (laten) leggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MrTuinstra
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:02:
Door 4 muren heen, incl. een garage waar waarschijnlijk ook nog auto's in staan gaat 'm niet echt worden, ook niet met een iets beter access point. Ik zou inderdaad eens kijken of je wat kan met de optie van ThinkPad. Dat hoeft niet per se achter een raam, een dak of één muur op de bovenste verdieping is altijd beter dan 4 muren + inhoud garage. Wij hebben hier het AP ook op zolder hangen, niet bij een raam en prima bereik achterin de tuin. Het is in elk geval iets dat je vrij eenvoudig kan uitproberen.

Werkt dat niet (bijv. omdat de garage zo hoog is dat je ook geen line of sight hebt vanaf hogere verdiepingen) en een powerline verbinding naar de garage lukt ook niet, dan zou ik gewoon een keer de moeite nemen om een netwerkkabel naar de garage aan te (laten) leggen.
Hmm dat gaat dus lastig worden.. bovenverdieping op de garage staat ook allemaal inhoud en is geen netwerkkabel getrokken dus gaat moeilijk worden ben ik bang. Poeh zou ik een groter bereik kijken als ik hem in de slaapkamer tegen het raam zet. Is de afstand wel groter (15 meter) maar zit hij tegen een raam aan en moet hij door minder obstacles volgens mij. Zal dat sws vanmiddag proberen.
Verder bestaan er echt geen 'betere' ap met 'groter' bereik ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die bestaan wel, maar ten eerste is het de vraag of dat voldoende helpt en ten tweede is dat (zoals iemand hier al aangaf) maar de helft van het verhaal, omdat de telefoon/tablet/laptop aan de andere kant van de verbinding door dezelfde obstakels heen moet zenden.

Een paar meter meer afstand is veel minder problematisch dan extra obstakels.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MrTuinstra
Orion84 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:21:
Die bestaan wel, maar ten eerste is het de vraag of dat voldoende helpt en ten tweede is dat (zoals iemand hier al aangaf) maar de helft van het verhaal, omdat de telefoon/tablet/laptop aan de andere kant van de verbinding door dezelfde obstakels heen moet zenden.

Een paar meter meer afstand is veel minder problematisch dan extra obstakels.
Hmm inderdaad ik snap het totaalplaatje nu.
Ik ga het allemaal even proberen.
Bedankt voor de hulp en het snel reageren Top !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MrTuinstra schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:10:
[...]

Hmm dat gaat dus lastig worden.. bovenverdieping op de garage staat ook allemaal inhoud en is geen netwerkkabel getrokken dus gaat moeilijk worden ben ik bang.
Dus trek er een...

Als je een eigen huis hebt met betonnen muren/vloeren heb je meestal ook een degelijke klopboor/boorhamer. Haal dat ding uit de kast en ga aan de slag. UTP kost geen drol, wegwerken kan prima in/op/onder plint - zeker bij laminaat doodeenvoudig - en doe je een keer. Vervolgens jarenlang plezier ipv allerlei half gare (en dure!) oplossingen met powerline of repeaters overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

• MrTuinstra
dion_b schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:35:
[...]

Dus trek er een...

Als je een eigen huis hebt met betonnen muren/vloeren heb je meestal ook een degelijke klopboor/boorhamer. Haal dat ding uit de kast en ga aan de slag. UTP kost geen drol, wegwerken kan prima in/op/onder plint - zeker bij laminaat doodeenvoudig - en doe je een keer. Vervolgens jarenlang plezier ipv allerlei half gare (en dure!) oplossingen met powerline of repeaters overwegen.
Bedankt ik ga het proberen we hebben een vrij oud huis dus het meeste is 'gelukkig' nog van hout. Dus dat zou wel lukken hoop ik. Super! :)
Pagina: 1