Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuw systeem werkt niet, crash tijdens het booten

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,
Ik heb zojuist een nieuw systeem besteld en ben deze gaan bouwen.
Dit is de set-up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 210,95€ 210,95
1Gigabyte GA-Z87X-OC€ 189,40€ 189,40
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 108,30€ 108,30
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,40€ 89,40
1Thermalright Silver Arrow SB-E Special Edition Black/White€ 66,40€ 66,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 94,-€ 94,-
1Seasonic X-750 V2€ 139,99€ 139,99
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,90€ 141,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.040,34

Wanneer ik het systeem op start, krijg ik een BSOD. De introdutie animatie van windows 7 beweegt voor 1 sec. Hierna komt een BSOD.
Ik heb de HDD van mijn oude PC eerst gebruikt, aangezien ik geen sata600 kabels heb.
Eerste keer werkte het gewoon. En kreeg ik mijn windows van de oude PC gewoon opgestart.
Vervolgens de SSD in mijn oude PC gedaan om windows te instaleren (nieuwe heeft geen DVD-drive)
Windows werkt op de SSD ook prima.
Vervolgens de SSD in de nieuwe PC. Vervolgens krijg ik de BSOD.
Daarna de HDD weer erop aangesloten, weer een BSOD, terwijl deze het eerst wel deed.

In de BIOS zijn er geen problemen, hier zijn geen crashes. Heb al gekeken of alles op AHCI staat, en de HDD wordt ook herkent.
Virtualisatie ook uitgeschakeld.
Wel had het moederbord gebogen pinnetjes van de CPU, deze heb ik met een naald weer recht gezet, denk niet dat dit het probleem is. Omdat de CPU anders helemaal niets zou doen.

Heeft iemand enig idee waarom mijn nieuwe PC windows niet booten kan? :s
Alle suggesties zijn welkom, ben ten einde raad.
Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 13:05
Je installeert dus op machine A (oude PC) en na de installatie volledig afgerond te hebben stop je het opslagmedium (HDD/SSD) pas in machine B (nieuwe PC)?

Zoja, dit gaat niet werken tenzij ze beiden dezelfde moederbordchipset e.d. hebben. Wat je wél kan doen is een van deze twee oplossingen:
  1. Windows laten installeren op machine A, maar bij de eerste keer herstarten het opslagmedium in machine B stoppen;
  2. Een Windows 7 boot USB maken op machine A, en hiermee op machine B Windows installeren vanaf USB (zie Microsoft (Engels) voor informatie hierover);

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Er bestaat niet zoiets als SATA 600 kabels. Er zijn alleen SATA kabels. PUNT.

En probeer je ECHT windows te installeren op een ANDERE PC?

BOuw even een Win8 USB Stick of desnoods Win7, een gebogen pin kan het ook zijn geweest (en dat kan je je garantie hebben gekost), Installeer Windows alleen op de PC waarop je het wil gebruiken, ivm controllers, en installeer op dit soort machines met AHCI aan in EFI mode. Zeker ivm de 3TB schijf is dat een aanrader.

Test ook eens een live-linux, hoe stabiel die is, en ga je hardware eens testen, die kromme pin kan je geheugen instabiel maken, wat voor timings heb je daar sowieso op draaien?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Toen ik de PC voor de eerste keer starte met de HDD uit PC B, boote de PC dus wel gewoon.
Na de SSD op PC B geinstaleerd te hebben en weer in de nieuwe PC gedaan te hebben werkte deze beide niet meer...
AHCI staat idd aan.

Ook zijn de HDD van mijn ouders PC en mijn PC ook altijd om te wisselen en booten gewoon op (HDD van 2 PC's verwisseld) geen enkel probleem bracht dit, en aangezien het aldus de 1ste keer werkte dacht ik dat dat niet het probleem kon zijn...

Ik zal idd de hardware testen jah.

Mijn SATA kabel is nog uit de sata150 tijdperk. Dacht daarom dat een nieuwe wel handig was. Maar dat is dus niet nodig.

De gebogen pin van het moederbord, zou dat misschien een probleem kunnen zijn?

De timings van me RAM heb ik nog niet ingesteld denk dat dit standaard staat. de kloksnelheid van het RAM staat nog op 1333MHz ipv de 1600MHz wat zou moeten, moet allemaal nog ingesteld worden.

Als ik op systeem herstel druk valt krijg ik geen BSOD en gaat deze gewoon systeemherstel uitvoeren. Denk dus dat het een software fout is, met het installeren dat jullie net vertelden.

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 20% gewijzigd door mirno op 10-06-2013 00:02 ]

我的名字是Mirno

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, her-installeer Win8 of whatever OS je ook wilt gebruiken, en vervolgens: test, test, test. Je wilt weten dat je een stabiel systeem hebt, immers.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Yep, Precies.
Even kijken hoe je een W7 boot kan maken. Zal t zo proberen.

Bedankt!

我的名字是Mirno

Pagina: 1