Hallo,
Ik heb zojuist een nieuw systeem besteld en ben deze gaan bouwen.
Dit is de set-up:
Wanneer ik het systeem op start, krijg ik een BSOD. De introdutie animatie van windows 7 beweegt voor 1 sec. Hierna komt een BSOD.
Ik heb de HDD van mijn oude PC eerst gebruikt, aangezien ik geen sata600 kabels heb.
Eerste keer werkte het gewoon. En kreeg ik mijn windows van de oude PC gewoon opgestart.
Vervolgens de SSD in mijn oude PC gedaan om windows te instaleren (nieuwe heeft geen DVD-drive)
Windows werkt op de SSD ook prima.
Vervolgens de SSD in de nieuwe PC. Vervolgens krijg ik de BSOD.
Daarna de HDD weer erop aangesloten, weer een BSOD, terwijl deze het eerst wel deed.
In de BIOS zijn er geen problemen, hier zijn geen crashes. Heb al gekeken of alles op AHCI staat, en de HDD wordt ook herkent.
Virtualisatie ook uitgeschakeld.
Wel had het moederbord gebogen pinnetjes van de CPU, deze heb ik met een naald weer recht gezet, denk niet dat dit het probleem is. Omdat de CPU anders helemaal niets zou doen.
Heeft iemand enig idee waarom mijn nieuwe PC windows niet booten kan?
Alle suggesties zijn welkom, ben ten einde raad.
Mvg. Mirno
Ik heb zojuist een nieuw systeem besteld en ben deze gaan bouwen.
Dit is de set-up:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 210,95 | € 210,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-OC | € 189,40 | € 189,40 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 108,30 | € 108,30 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,40 | € 89,40 |
| 1 | Thermalright Silver Arrow SB-E Special Edition Black/White | € 66,40 | € 66,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Seasonic X-750 V2 | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,90 | € 141,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.040,34 | |
Wanneer ik het systeem op start, krijg ik een BSOD. De introdutie animatie van windows 7 beweegt voor 1 sec. Hierna komt een BSOD.
Ik heb de HDD van mijn oude PC eerst gebruikt, aangezien ik geen sata600 kabels heb.
Eerste keer werkte het gewoon. En kreeg ik mijn windows van de oude PC gewoon opgestart.
Vervolgens de SSD in mijn oude PC gedaan om windows te instaleren (nieuwe heeft geen DVD-drive)
Windows werkt op de SSD ook prima.
Vervolgens de SSD in de nieuwe PC. Vervolgens krijg ik de BSOD.
Daarna de HDD weer erop aangesloten, weer een BSOD, terwijl deze het eerst wel deed.
In de BIOS zijn er geen problemen, hier zijn geen crashes. Heb al gekeken of alles op AHCI staat, en de HDD wordt ook herkent.
Virtualisatie ook uitgeschakeld.
Wel had het moederbord gebogen pinnetjes van de CPU, deze heb ik met een naald weer recht gezet, denk niet dat dit het probleem is. Omdat de CPU anders helemaal niets zou doen.
Heeft iemand enig idee waarom mijn nieuwe PC windows niet booten kan?
Alle suggesties zijn welkom, ben ten einde raad.
Mvg. Mirno
我的名字是Mirno