Ik heb zopas door telenet (België) een modem laten installeren. De modem heeft standaard een wifisignaal. Het wifi-bereik is erg beperkt dus had ik graag mijn Dlink accespoint (DWL-G700AP) zo ingesteld dat hij ook kan gebruikt worden als wifi-spot. (Al dan niet met eigen dhcp)
Nu surf ik via de netwerkkabel in de woonkamer die rechstreeks van de telenet modem (router) komt. (buiten het bereik van het wifisignaal) Hoe moet ik mijn D-link instellen (Iprange, Dhcp, gateway, enz.) zodat ik ook via de d-link router op wifi kan. Op de telenet moden/router staat wifi standaard aan omdat je dan ook gratis gebruik kan maken van 'homespots' via andere klanten.(free hotspots) Dat zou ik graag zo laten.
Mijn lokaal ipadres van telenet router via netwerk-kabel: 192.168.0.212
router ip: 192.168.0.1
Standaard is ip van de DLINK : 192.168.0.50
Daar kan ik op inloggen als ik hem rechstreeks aansluit met de netwerkkabel.
DWL-G700Ap simulator: link
Hier kan je zien welke mogelijkheden ik heb.
Kan iemand mij aan de hand van bovenstaande link uitleggen hoe ik de router moet instellen?
Veel dank!
Nu surf ik via de netwerkkabel in de woonkamer die rechstreeks van de telenet modem (router) komt. (buiten het bereik van het wifisignaal) Hoe moet ik mijn D-link instellen (Iprange, Dhcp, gateway, enz.) zodat ik ook via de d-link router op wifi kan. Op de telenet moden/router staat wifi standaard aan omdat je dan ook gratis gebruik kan maken van 'homespots' via andere klanten.(free hotspots) Dat zou ik graag zo laten.
Mijn lokaal ipadres van telenet router via netwerk-kabel: 192.168.0.212
router ip: 192.168.0.1
Standaard is ip van de DLINK : 192.168.0.50
Daar kan ik op inloggen als ik hem rechstreeks aansluit met de netwerkkabel.
DWL-G700Ap simulator: link
Hier kan je zien welke mogelijkheden ik heb.
Kan iemand mij aan de hand van bovenstaande link uitleggen hoe ik de router moet instellen?
Veel dank!