Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pc Start vaak niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een vraagje, een vriend van mij heeft een tijdje terug een nieuwe pc in elkaar gezet. En nu heeft hij af en toe het volgende probleem!

Als de pc uitstaat en hij drukt zijn powerknop aan dan hoort hij zijn pc draaien maar hij blijft het scherm "no signal" zien. Voor de rest qua hdd lampjes gebeurd er niets... Zodra hij even de stroom van zijn pc af haalt en 5 min wacht start hij wel op, dit gebeurd niet elke dag maar komt toch nog vaak voor wat voor irritaties zorgt.

hij heeft al een andere voeding en videokaart geprobeerd alleen blijft het probleem zich voordoen.
heb nu even niet de specs van zijn pc bij de hand.

hopelijk hebben jullie wat tips.

Gr Tinus

• martward02
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:48
He Tinus,

Zeg tegen je vriend dat hij zijn werkgeheugen moet controleren, bijvoorbeeld door even iets te lenen van jou of iemand anders en het daarmee te proberen. Defect werkgeheugen kan er ook voor zorgen dat je geen beeld krijgt etc. Krijg je piepjes te horen tijdens het opstarten? Deze kunnen je vaak vertellen wat er aan de hand is.

Hoop dat je er uit komt,

Gr Martijn

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heeft hij hem aangesloten op een geaard stopcontact? BIOS al een keer gereset? Een leeg batterijtje op je mobo kan ook voor leuke effecten zorgen soms.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
martward02 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:47:
He Tinus,

Zeg tegen je vriend dat hij zijn werkgeheugen moet controleren, bijvoorbeeld door even iets te lenen van jou of iemand anders en het daarmee te proberen. Defect werkgeheugen kan er ook voor zorgen dat je geen beeld krijgt etc. Krijg je piepjes te horen tijdens het opstarten? Deze kunnen je vaak vertellen wat er aan de hand is.

Hoop dat je er uit komt,

Gr Martijn
Hallo,

Ik zat zelf ook al aan het geheugen te denken, maar heb nog geen geheugen met hem uitgewisseld. Zover ik weet horen we geen piepjes maar dit komt ook omdat hij geen speaker meer in zijn pc heeft :)
Bios heeft wel een update gekregen maar niet gereset. zal dit doorgeven.

Thanks!