Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BTO laptop wordt spontaan uitgeschakeld tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het gamen (battlefield 3) wordt mijn BTO laptop steeds trager en vaker spontaan uitgeschakeld.
Ik heb met (CPUID) de temperatuur van zowel de processor als de videokaart gemeten.
De processor bereikt na 10 minuten een temperatuur van 100 graden celsius en de videokaart 106 graden celsius.
Hierbij de specs:
X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- Anti-glans folie: Geen
- Beeldscherm: 17.3 Inch Full-HD LED - UHC glanzend
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander
- Externe USB DVD drive: Geen
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie
- Geheugenslot (1): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Geheugenslot (2): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Geheugenslot (3): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Geheugenslot (4): Leeg geheugenslot
- Harddisk: 128Gb S-ATA 3 Corsair P3 (Marvel)
- Harddisk (2e): 750Gb 7200rpm
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden)
- Microsoft Office: Geen office licentie
- Pixelgarantie: Geen
- Processor: Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Windows 7 Home Premium 64Bits NL
- Wireless card: Intel Centrino Wireless-N 130
Notebook is aangeschaft op 16-10-2011.
Kan iemand aanngeven wat een normale temperatuur tijdens gamen zou moeten zijn na een minuut of 10?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
100 graden voor de processor lijkt mij wel vrij fors. Heb je de laptop op een harde ondergrond staan waarbij de ventialator vrij is? Of zit er misschien veel stof in de ventilator?

Desktop | Server | Laptop

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is bekend dat dit merk bekend staat om slechte koeling en ventilatie (naast slechte toetsenborden, touch-pads en accu's), maar dit is wel extreem... Als ik jou was zal ik gewoon garantie vragen, en als ze dat weigeren, naast natuurlijk aanschrijven, alternatieven gaan overwegen:

* Koeler demonteren en die vilt laag er uit halen
* Koelpasta repareren.

Ze zijn altijd al marginaal ingedeeld, deze barebone laptops, maar dikke kans dat je ene heatsinkje het net niet meer trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:17:
100 graden voor de processor lijkt mij wel vrij fors. Heb je de laptop op een harde ondergrond staan waarbij de ventialator vrij is? Of zit er misschien veel stof in de ventilator?
Laptop staat op een harde ondergrond en ventilator is vrij. Notebook is vrijwel stofvrij.
Ik merk nu ook dat bij opnieuw opstarten de temperatuur van de processor ook richting de 100graden gaat helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:23:
Het is bekend dat dit merk bekend staat om slechte koeling en ventilatie (naast slechte toetsenborden, touch-pads en accu's), maar dit is wel extreem... Als ik jou was zal ik gewoon garantie vragen, en als ze dat weigeren, naast natuurlijk aanschrijven, alternatieven gaan overwegen:

* Koeler demonteren en die vilt laag er uit halen
* Koelpasta repareren.

Ze zijn altijd al marginaal ingedeeld, deze barebone laptops, maar dikke kans dat je ene heatsinkje het net niet meer trekt.
Toetsenbord is inderdaad niet al te best, ben ik na aankoop een paar keer mee terug geweest omdat er enorme speling tussen zat. Ook in de afgelopen anderhalf jaar SSD laten vervangen omdat deze defect was.
En nu dit weer. Ik heb er een fors bedrag voor neer geteld, dan mag je toch verwachten dat je er een paar jaar mee voort kan. Goed gamen kan eigenlijk niet met deze laptop. Ik breng de laptop morgen terug naar de fabrikant, ik hoop dat ze het goed oplossen en zonder kosten.