Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Nadat ik mijn mobiel geformatteerd heb naar ntfs en alles weer op mijn mobiel heb gezet kan ik zie ik de muziek niet meer. Ook heb ik paar dingen verwijderd die op mijn sd kaartje stonden, maar volgens mij waren die van mijn vorige mobiel. Iemand een idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met zo weinig informatie zal niemand wat kunnen. Uberhaupt: heb je je telefoon vanaf je PC geformatteerd? Dat is onverstandig. Laat de telefoon het zelf formatteren, ze zullen FAT32 nodig hebben ipv NTFS.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hoi1234
Welke informatie moet ik dan nog geven? En Ik heb juist naar NTFS gedaan omdat ik dan schijnbaar meer kon opslaan.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

TommieW

Numa numa.

NTFS is een bestandssysteem wat door Microsoft is "uitgevonden", en wordt dus niet native in Linux ondersteund. Zonder root en bepaalde apps, kan Android dus geen NTFS lezen en schrijven.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoi1234 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:02:
Welke informatie moet ik dan nog geven? En Ik heb juist naar NTFS gedaan omdat ik dan schijnbaar meer kon opslaan.
Laat het de telefoon zelf doen was het advies. die weet over het algemeen wel welke partities hij wel en niet aankan

Met ntfs kun je idd grotere bestanden >4G maken. maar daar kijg je niet meer opslagruimte van
mischien zit er een klein verschil in overhead voor het bestands systeem, maar dat is te verwaarlozen imho

Iperf

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoi1234 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:02:
Welke telefoon, hoe heb je de formattering gedaan, wat heb je zelf al geprobeerd, etc.

NTFS gaat gewoon niet werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

exFAT moet toch wel kunnen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ah joh we weten geeneens welke telefoon het is.

We weten dat het nog net geen t65 is maar daar houd het dan ook mee op

gezien zijn beperket post history gok ik op een Sony Ericsson Xperia X8

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 09-06-2013 20:19 ]

Iperf

• hoi1234
fish schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:17:
Ah joh we weten geeneens welke telefoon het is.

We weten dat het nog net geen t65 is maar daar houd het dan ook mee op

gezien zijn beperket post history gok ik op een Sony Ericsson Xperia X8
Helaas heeft die sony "valschade" aldus kpn. (pure onzin, maar goed.) Heb nu de Nokia c3. Ik heb gewoon mijn micro sd kaart (die ik van de sony nog had) in een convertje gedaan voor sd (heb op deze pc alleen sd poort) en heb toen met rechtermuisknop op de schijf op formatteren geklikt en toen ntfs.
Heb zelf al de sd kaart op elke mogelijke manier in de telefoon gedaan, telefoon opnieuw gestart.

Is het niet gewoon handiger om een nieuw sd kaartje te kopen, kan net niet al mijn muziek kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 09-06-2013 20:47 ]

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 14:57

mokumouse

LOLstoel User

als je de boel formatteerd ben je al je data kwijt, dus nogal logisch dat je je muziek niet kan vinden

Blaat...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Je kunt de muziek ook hercoderen naar een lagere bitrate aangezien de Nokia C3 toch geen al te beste geluidskwaliteit levert. 128kbps neemt al veel minder ruimte in dan b.v. 192kbps of hoger. Scheelt je zo ook een heleboel ruimte op de SD-kaart. Volgens GSM Arena ondersteunt de telefoon ook geen geheugenkaarten met een hogere opslagcapaciteit dan 8GB.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 09-06-2013 22:14 ]

"When you grow up your heart dies"

• hoi1234
mokumouse schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:54:
als je de boel formatteerd ben je al je data kwijt, dus nogal logisch dat je je muziek niet kan vinden
Heb de muziek er weer opgezet + nog andere

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nogmaals: NTFS werkt niet. Je kunt dat negeren maar lees je nu eerst eens in voordat je zelf gaat klooien. NTFS werkt in Windows en met wat moeite in MacOS en Linux, maar niet op telefoons.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58

TommieW

Numa numa.

Met nog meer moeite is het wel werkend te krijgen op Android. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• sjaool

sjaool

Het is volgens TS een Nokia C3 en die draait op het Nokia S40 OS dus het hele verhaal van Android gaat niet eens op. Gewoon de SD op FAT32 formatteren en alles werkt weer naar behoren.

• hoi1234
Dan verlaag ik dus maar de kwaliteit van mijn muziek.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
OMG...

Even ter vergelijking, als ik boeken in een kast zet maakt het voor de kwaliteit van het boek ook niet uit of ik ze in een kast van de ikea of een dure design winkel zet. Het enige verschil kan zijn dat hele grote boeken (4GB + niet) niet in de ene passen. Het boek wat je erin zit blijft gewoon gelijk.

Voor storage geld dat ook, het maakt niet uit op wat voor filesystem je mp3 plaatst, alleen een nokia C3 kan niet met deze "kast" overweg omdat ie de "index" niet snapt. Alsof je in een chinese bibliotheek een boek moet zoeken.

Hopelijk is het met deze knullige vergelijkingen wel duidelijk dat je gewoon fat32 moet gebruiken omdat dat het enige geschikte filesystem is?

Strava

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien heeft 'ie MP3-tjes van meer dan 4 gig? :+

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hoi1234 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:42:
Dan verlaag ik dus maar de kwaliteit van mijn muziek.
Want dat zorgt ervoor dat je simpele C3 wel ineens NTFS kan lezen? Nee dus... Formatteer je kaartje gewoon via je telefoon (als die überhaupt het kaartje kan lezen wanneer die NTFS is geformatteerd) en anders via je pc op FAT32. Je kunt op FAT32 geen files plaatsen die groter zijn dan 4GB, maar dat lijkt me sowieso niet aan de orde als je er alleen muziek op zet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• sjaool

sjaool

Dat was ook mijn hele punt. Formatteer de SD-geheugenkaart op FAT32 en verlaag daarna de bitrate van de mp3-bestanden naar 128kbps en er passen meteen meer bestanden op de geheugenkaart.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

13art

Moderator Mobile
Verder discussie lijkt me niet nodig. Duidelijk is dat het aan het NTFS ligt. Klaar lijkt me. Om ergernissen te voorkomen sluit ik het topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.