Automatische updates XP geven 0x80224019

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een ouwe PC "geërfd" van kantoor, met XP licentie. Ik probeer deze PC opnieuw te installeren met XP installatie CD, geef het licentie-nummer in enz..., werkt perfect.

Tot ik de automatische updates via windowsupdate wil uitvoeren, dan krijg ik een error 0x80224019

"de website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven".

Ik roep gewoon "automatische updates" op in het configuratiescherm, en daar staat dan een linkje naar "Updates van de website Windows Update installerne".

Google vertelt me bepaalde services te activeren (ééntje was niet actief), en dat heb ik gedaan maar nog steeds die 0x80224019

Iemand een idee wat er mis loopt? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij moet je eerst de Internet ExplorerWindows Update Agent bijwerken naar de laatste versie voordat die verder gaat.

U kunt geen updates installeren na een herstelinstallatie van Windows XP of nadat Windows XP SP3 is geïnstalleerd direct na een schone installatie van Windows XP SP2

[ Voor 71% gewijzigd door MegaTronics op 09-06-2013 18:14 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Misschien even de service packs als stand alone (network distribution) versies downloaden, installeren, en dan kijken wat er overblijft van je windows update? Zo doe ik dat al jaren...gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
majic schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:13:
Misschien even de service packs als stand alone (network distribution) versies downloaden, installeren, en dan kijken wat er overblijft van je windows update? Zo doe ik dat al jaren...gaat perfect!
Aha, dank voor de info! Dat wordt dan SP3 veronderstel ik? Waar zou ik die kunnen downloaden?

Dank voor de hulp!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:09

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

"XP SP3" in google levert dit als eerste hit op: Windows XP SP3 downloaden :) Daar kiezen tussen de online/offline versie

Volgende keer even zelf zoeken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BdK9001 op 09-06-2013 18:19 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vergeet daarna ook deze stap niet:
Ik gebruik altijd WSUS Offline bij XP installaties, die zorgt er voor dat alle onderdelen bijgewerkt worden zodat de Windows Update site weer normaal werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 09-06-2013 18:31 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Dank !!! Heb dat XP update tool ding laten installeren en heeft ondertussen 73 updates binnengehaald. Later laat ik es Belarc Advisor er op los en zie of die OK is maar zal wel zeker aangezien het eens een legitieme XP betreft??

Pagina: 1