Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[pricewatch/feat] Direct opslaan in inventaris/wenslijst

Pagina: 1
Acties:

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 21:23

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Bij de pricewatch kun je dingen aan je inventaris toevoegen. Alleen dit gaat een beetje omslachtig.

Je klikt nu op "hebben" (boven aan de pagina) of 'Ik heb hem" (onder aan de pagina).
Dan krijg je een popup menu waarbij je de juiste versie kunt selecteren.

Dus ik klik op "PS3". Want die heb ik. Nu heb ik dus in feite aangegeven dat ik hem heb. Maar blijkbaar voor het systeem hem ik hem nog niet. Want ik moet eerst klikken op "Toevoegen".

Als ik niet op "Toevoegen" klik, maar naast de popup zodat die weggaat, is die nog niet toegevoegd (terwijl ik zojuist wel heb aangegeven dat ik hem heb).

Ik vind persoonlijk, maar das natuurlijk mijn mening, dat het omslachtig is om een extra bevestiging te geven dat ik hem daadwerkelijk heb, terwijl ik het al heb aangevinkt.

Om het lange verhaal kort te maken: Waarom perse een bevestiging. Ik geef toch aan dat het zo is. Voelt aan dat het system, mij als gebruikers, me dom vindt en er vanuit gaat dat ik altijd fouten maak.

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.nl/hosted/24196109119fa286a12fd68cd2b76cf1.png

Deze presentatie over de Android design principles legt dat ook goed uit: https://developers.google.com/events/io/sessions/326368573

Edit: Titel is niet echt lekker duidelijk zie ik nu 8)7

Verwijderd

Een bevestiging is er omdat jij toevallig maar één inventaris hebt waar je hem in wilt zetten. Als je hem nou zowel in PS3 Games en PC Games wilt zetten, dan zou je het zelfde riedeltje twee keer moeten doen. Je kan iets niet automatisch bevestigen als je een 'meerkeuze vraag' hebt.
Daarnaast staat er ook een blokje: [] Krijg een notificatie bij updates; die zou je dan niet kunnen aanvinken omdat jij al een bevestiging hebt gedaan.

Als ik op 'Plaats reactie' doe, dan verwacht ik ook geen tweede bevestiging, ik bevestig namelijk al dat ik hem wil plaatsen. Waarom zou ik er anders op klikken? In tegenstelling tot jouw voorbeeld heeft Plaats reactie maar één doel. Bij jou heb je meerdere keuzes.

Of zie het als een mail sturen. Ik wil niet dat de mail meteen verstuurd wordt als ik een contactpersoon kies. Nee, misschien wil ik de mail wel naar twee mensen sturen, of schoot ik wel uit met mijn muis en wil ik meneer B i.p.v. C.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je geeft daar helemaal niet aan welke versie je hebt, je zet hem alleen in een inventarislijst die je zelf een naam hebt gegeven? :? Je bent sowieso de PS3-versie aan het toevoegen aan de screenshot te zien, maar die zou je best in de Xbox-inventaris kunnen zetten als je dat graag wil. Of je hebt een inventaris "Favoriete games" en eentje "PS3-games" en je wil hem in allebei hebben. Hoe moet het dan?

Daarnaast: hoe zag je het anders voor je? Jij selecteert iets en meteen verdwijnt het formuliertje? Da's handig als je per ongeluk verkeerd klikt...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

An sich is dat laatste niet erg. Ik klik vaker raak dan mis, daarnaast is het ook eenvoudig te corrigeren. Alleen heb je niet 1 boolean optie, of maar 1 reden om hem daar toe te voegen, de andere opties moeten wel te bedienen zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik zie niet in waarom ik 2 keer het zelfde riedeltje dan zou moeten doen. De popup hoeft niet perse gelijk te verdwijnen zodra je iets aanvinkt (daar is immers het kruisje voor, of je kunt er naast klikken zodat die verdwijnt).

Als ik nu PS3 + WII zou aanvinken, en klik ernaast of op kruisje, heeft die het niet opgeslagen terwijl ik wel heb aangegeven dat ik deze heb. Klik ik er per ongeluk de verkeerde aan, dan klik ik er nogmaals op om hem weer uit te zetten.

Je vergelijking van de mail gaat niet echt helemaal op vind ik zelf. Je selecteert een contactpersoon en die wordt vervolgens aan je email toegevoegd. Daarbij hoef ik vervolgens ook niet nogmaals bevestigen dat ik inderdaad die contactpersoon wilt toevoegen aan de email. En het menu van de contactpersonen blijft gewoon open als ik er 1 heb geselecteerd, om er eventueel meer te selecteren.

edit:
NMe schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:46:
Je geeft daar helemaal niet aan welke versie je hebt, je zet hem alleen in een inventarislijst die je zelf een naam hebt gegeven? :? Je bent sowieso de PS3-versie aan het toevoegen aan de screenshot te zien, maar die zou je best in de Xbox-inventaris kunnen zetten als je dat graag wil. Of je hebt een inventaris "Favoriete games" en eentje "PS3-games" en je wil hem in allebei hebben. Hoe moet het dan?
Ja, ik gebruikte mijn inventarislijsten als voorbeeld. Inventarislijst had net zo goed Bananen kunnen heten. Als ik dit spel in 2 inventarislijsten wil plaatsen, vink ik er gewoon 2 aan. Zoals ik zei voor dat ik deze post edite, popup hoeft niet direct uit beeld te verdwijnen. Daarvoor staat er een kruisje rechts boven in de popup, of je klikt naast de popup.

[ Voor 40% gewijzigd door Hedva op 09-06-2013 19:01 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ah zo, hij zou de keuze moeten opslaan of je nu op toevoegen klikt of niet. Oftewel, elke verandering in de popup zou opgeslagen moeten worden. Dan kan de toevoegen knop inderdaad weg. Daar is wat voor te zeggen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:58:
Ah zo, hij zou de keuze moeten opslaan of je nu op toevoegen klikt of niet. Oftewel, elke verandering in de popup zou opgeslagen moeten worden. Dan kan de toevoegen knop inderdaad weg. Daar is wat voor te zeggen.
Ja, dat is inderdaad een duidelijkere uitleg dan die van mij

Edit:

Daarnaast, als ik nu op "Toevoegen" klik, terwijl ik niks heb aangevinkt, komt er in beeld te staan:
De "Objectnaam" is verwijderd uit al je inventarissen.

Dit is op zich raar, want het heeft nooit in een inventaris gezeten, dus zou in principe ook nooit verwijderd kunnen worden. Klein schoonheidsfoutje.

[ Voor 29% gewijzigd door Hedva op 09-06-2013 19:07 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:58:
Vind ik niet eigenlijk. Ik wil niet dat een systeem dingen voor mij opslaat zonder dat ik dat daadwerkelijk aangeef. Je wil bovendien niet weten hoeveel mensen er zijn die een knoploos systeem niet snappen. Ik was laatst nog aan een website aan het werken waarvoor een van de eerste opmerkingen die ik kreeg was dat ze niet snapten hoe ze de quicksearch moesten gebruiken, want die had geen zoekknop. Ik heb een knop toegevoegd die niks doet. 8)7

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NMe schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:40:
Ik was laatst nog aan een website aan het werken waarvoor een van de eerste opmerkingen die ik kreeg was dat ze niet snapten hoe ze de quicksearch moesten gebruiken, want die had geen zoekknop. Ik heb een knop toegevoegd die niks doet. 8)7
Wij zien ook een groot deel dat nog op de zoeken-knop klikt inderdaad.
Hedva schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:01:
Ja, dat is inderdaad een duidelijkere uitleg dan die van mij
Het gedrag wordt alleen wel erg lastig zodra je aanvinkt dat je een nieuwe wenslijst/inventaris wil. Wanneer moeten we 'm dan opslaan? Is het wegklikken van het schermpje dan pas de bevestiging? Moet je op enter drukken? Moet je uit het tekstvakje klikken (geen idee hoe we dat duidelijk kunnen maken) maar wel binnen de popup blijven?
Wat moet er gebeuren als je halverwege de naam bent en klikt het schermpje dicht? Moet ie dan al opgeslagen zijn (wij weten tenslotte niet of je een korte naam wilde of dat je pas halverwege was) of is dat juist een annuleer-keuze?
Of moet de 'Toevoegen'-knop dan toch maar wel toegevoegd worden voor enkel die nieuwe inventaris (bijvoorbeeld door de inventaris dan in het lijstje toe te voegen zodat duidelijk is dat je nieuwe inventaris is toegevoegd, maar het product toevoegen aan die inventaris is dan iets losstaands)?
Daarnaast, als ik nu op "Toevoegen" klik, terwijl ik niks heb aangevinkt, komt er in beeld te staan:
De "Objectnaam" is verwijderd uit al je inventarissen.

Dit is op zich raar, want het heeft nooit in een inventaris gezeten, dus zou in principe ook nooit verwijderd kunnen worden. Klein schoonheidsfoutje.
Hier heb ik een intern ticket voor gemaakt. Die meldingen kunnen inderdaad we logischer, ook als je niks aanpast en 'm wel al in een inventaris had staat er ten onrechte dat je 'm toegevoegd zou hebben :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 21:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zich valt er wat voor te zeggen om een product al toe te voegen aan een wenslijst zodra de gebruiker een checkbox heeft aangevinkt. De submitknop hoeft dan alleen te verschijnen als er een nieuwe lijst wordt aangemaakt.

Heel veel win je er niet mee omdat de gebruiker alsnog op het kruisje of buiten de overlay moet klikken om de overlay weg te krijgen. We kunnen de suggestie meenemen als we de collecties een keer gaan stroomlijnen maar het lijkt me niet iets om nu prioriteit aan te geven.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ACM schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:00:
[...]

Wij zien ook een groot deel dat nog op de zoeken-knop klikt inderdaad.
Mja, ik heb het dus letterlijk zo gedaan als ik zei: de zoekknop doet niks, event.preventDefault(); in de onclick-handler. :+ En toch werkt het blijkbaar fijner voor mensen als die knop er wél staat.

Pagina: 1