MS Office overzetten naar nieuwe harde schijf > werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
Hallo,

Ik heb een duur Microsoft Office pakket gekocht en die staat op mijn oude harde schijf, maar als ik alle program files kopieer naar mijn nieuwe harde schijf werkt er niks, en als ik de .exe bestanden van Word, Excel, Powerpont e.d. wil openen (die gewoon in die map staan) krijg ik de foutmelding 'Het besturingssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren' te zien. Hoe zorg ik ervoor dat ik gewoon weer Office kan gebruiken, want anders heb ik €100,- voor niks uitgegeven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
Als je hem op dezelfde computer wilt installeren dan kun je office gewoon opnieuw installeren met de key die je hebt. Kopiëren zal niet werken, omdat office van meer bestanden afhankelijk is dat alleen de map in program files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult als je een originele licentie code hebt, de installatiebestanden van de Microsoft website kunnen downloaden :) Is vrij simpel te doen, welke versie heb je? 2007, 2010 of 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
De originele licentiecode kan ik nergens meer vinden. Ik heb versie 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
kaj180 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:57:
De originele licentiecode kan ik nergens meer vinden. Ik heb versie 2007.
Waarschijnlijk bestaan er wel tools om te achterhalen wat de licentiecode is van de door jou geïnstalleerde versie. Daar zul je even naar moeten zoeken. Want geen licentiecode, betekent gewoon niet installeren. Zo simpel is het.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Als ik Office opnieuw zou installeren, moet ik dan alle oude program files verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met The Magical Jelly Bean Keyfinder kun je op je oude installatie het licentienummer achterhalen en deze gebruiken op je nieuwe installatie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
kaj180 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
Als ik Office opnieuw zou installeren, moet ik dan alle oude program files verwijderen?
Dat is wel netjes ja. Maar doe dat gewoon vanuit je Control Panel. Niet met de hand bestanden weg gaan gooien, want dan mis je een hoop bestanden die her en der in andere directories staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
posttoast schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:11:
[...]

Dat is wel netjes ja. Maar doe dat gewoon vanuit je Control Panel. Niet met de hand bestanden weg gaan gooien, want dan mis je een hoop bestanden die her en der in andere directories staan.
Ik zie in mijn configuratiescherm geen Office staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
kaj180 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:18:
[...]

Ik zie in mijn configuratiescherm geen Office staan.
In software toevoegen/verwijderen. Kom op Kaj, als je hier op Tweakers rondloopt mag je toch op z'n minst wel weten hoe je software in Windows deinstalleert.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:49

Duinkonijn

Huh?

Als hij de installatie gekopieerd heeft is er geen vermelding in software.

Alleen software die via een installer of via een reg export/import geinstalleerd zijn staan in "Software"

[ Voor 42% gewijzigd door Duinkonijn op 09-06-2013 16:28 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Duinkonijn schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:27:
Als hij de installatie gekopieerd heeft is er geen vermelding in software.

Alleen software die via een installer of via een reg export/import geinstalleerd zijn staan in "Software"
Ik neem aan dat hij het ooit op zijn oude harde schijf geïnstalleerd heeft, dus dat het dan dus ook in "Software" staat. Maar goed, het is inmiddels gelukt zo te zien :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ondanks dat het inmiddels opgelost is toch een slotje. Een beetje eigen inzet en basiskennis is toch wel een vereiste. Dat je een geinstalleerd programma vaak niet zomaar kunt kopieren naar een andere HDD (en vervolgens verwacht dat het werkt) vind ik toch wel onder basiskennis vallen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.