Xaph schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:30:
[...]
Leg dit uit, anders kan ik je niet helpen.
[...]
Ik neem aan dat op je router DHCP aan staat, dit betekend dat een apparaat automatisch een IP krijgt. Als je router(soms ook gateway genoemt) het adres 192.168.1.1 gebruikt zal het eerste aparraat het nummer 192.168.1.100 krijgen. De camera heeft zo ook een IP gekregen. Dit kan je meestal zien via de DHCP table, je zal zien dat er een apparaat verschijnt in de tabel niet je niet kent, dit is waarschijnlijk dan ook je IP Cam. Dit nummer zal je inmoeten voeren in je portforward tabel.
Het gebruik van poort 80 word niet aangeraden, je kan het beste een nummer kiezen wat niet gebruikt word door een service (poort 80 is al in gebruik door http), meestal is een nummer boven de 3000 wel ok. Maar in theorie zouden alle nummers moeten werken, je moet alleen oppassen dat je niet twee services op één nummer hebt staan.
Hier haak ik graag even op in.
Vandaag mijn ipcam binnen en tot op heden verloopt de installatie soepel tot het aankomt op ddns.
Het betreft een wanscam pan/tilt met een prachtig cd-tje waaruit je zelf alle info moet halen.
Dit is op zich geen probleem maar....
In de info van de camera zelf staat, gebruik NIET poort 80, prima.
Standaard staat de cam op poort 99 en alle functies werken perfect, ook mobiel via bijgeleverde app op wifi.
In de info van de remote mobile setup staat in dikke vette rode letters MOET poort 80 gebruiken
Right...
Device info zegt ook DDNS error, voer ik 80 in zegt hij succeed maar kom ik in de login van mijn nas...
Ok, nu zit mijn nas qua webserver dus ook op poort 80 dus dat gaat niet werken.
Ik heb mijn nas op een andere poort gezet en uiteraard geforward in de router maar dat pikt hij niet.
Helaas geldt hetzelfde voor de ipcam, ik heb poort 99 (standaard) en 2001 zoals beschreven in voorbeelden van de manual geprobeerd maar dit werkt niet.
Extern inloggen via de ddns levert wel de juiste forward naar mijn echte ip maar loopt dan vast, ook in de mobile app blijft de melding connecting en resolve ddns maar hij pakt hem niet op.
Wat te doen, wat te doen... ?
Edit:
Ik denk dat er meer aan de hand is.
Ik heb mijn nas en de portforward daarvan in de router uitgezet en alle poort 80 instellingen in de ipcam gezet en nog weigert hij dienst...
[
Voor 4% gewijzigd door
ScooBY_DoO op 02-10-2013 18:46
]