Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

port forwarding zyxel p-2812

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers
Het lukt mij niet het voor elkaar te krijgen,,'
Ik heb een wanscam en wil deze op mijn telefoon bekijken...
Ik heb een host gemaakt en als ik deze in type op mijn telefoon kom ik op mijn router terecht en kan daar inloggen ?

Mijn wanscam werkt nu draadloos en kan wel op mijn laptop beeld zien..

Maar als ik de host op laptop in typ kom ik ook op inlog scherm van mijn router terecht...

btw mijn firewall heb ik uitgezet...

Wat doe ik niet goed? of heb ik niet goed ingevuld?

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Dit is allemaal erg vaag. Ik begrijp uit je reactie dat je een Wanscam IP cam hebt gekocht. En dat je deze op je netwerk hebt aangesloten.

Verder heb je een "Host"? gemaakt. Bedoel je hier mee het port nummer wat aan het gegeven IP adres wordt door geschakelt? Heb je al eens opgezocht hoe je een goede portforward maakt op je router?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
Heb druk gezocht voor de zyxel p-2812 staat dat nergens duidelijk beschreven

En met host gemaakt bedoel ik bij no-ip bijvoorbeeld

• Xaph

Xaph

Dan zal je nog moeten werken aan je google skills, in je router zal je een Port Forwarding tab vinden. Klik dan op "New Rule". Dan zal je een scherm/form kijken waar je het een en ander moet invullen. Voor jou zal het volgende gelden:

Service name: WANSCAM CAM
start port: <port nummer van je cam>
end port: <Zelfde nummer als start port>
IP adres: <spreekt voor zich zelf, IP van je cam>
Remote IP: ALL ( of specifieke nummers die op je cam mogen kijken, is veiliger maar er zitten was minpuntjes aan)
Protocol: TCP/UDP

Als ze vragen naar translation voer je in beide vakjes het zelfde nummer in wat je bij "start port" en "end port" gebruikt hebt.

Voor een No-IP zal je XXXXX.no-ip.org moeten forwarden naar <jou publieke IP>:<port nummer>.

Hopelijk helpt dit een beetje, aanvullende informatie is makkelijk te vinden Google.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk ben ik al zoveel instellingen gaan proberen dat ik door de bomen het bos niet meer zie....
Maar in mijn router de ip adres van de camera zetten gaat alvast niet..
En mijn wanscam heb ik alias cam 1 gegeven ..

eerst maar even bij begin beginnen,,
welk IP adres moet er nu in mijn router en ik ga poort 80 gebruiken,,dat word aanbevolen?

• Xaph

Xaph

Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:36:
Maar in mijn router de ip adres van de camera zetten gaat alvast niet..
Leg dit uit, anders kan ik je niet helpen.
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:36:
eerst maar even bij begin beginnen,,
welk IP adres moet er nu in mijn router en ik ga poort 80 gebruiken,,dat word aanbevolen?
Ik neem aan dat op je router DHCP aan staat, dit betekend dat een apparaat automatisch een IP krijgt. Als je router(soms ook gateway genoemt) het adres 192.168.1.1 gebruikt zal het eerste aparraat het nummer 192.168.1.100 krijgen. De camera heeft zo ook een IP gekregen. Dit kan je meestal zien via de DHCP table, je zal zien dat er een apparaat verschijnt in de tabel niet je niet kent, dit is waarschijnlijk dan ook je IP Cam. Dit nummer zal je inmoeten voeren in je portforward tabel.

Het gebruik van poort 80 word niet aangeraden, je kan het beste een nummer kiezen wat niet gebruikt word door een service (poort 80 is al in gebruik door http), meestal is een nummer boven de 3000 wel ok. Maar in theorie zouden alle nummers moeten werken, je moet alleen oppassen dat je niet twee services op één nummer hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar om even bij het begin te beginnen,,bij no-ip krijg een ip adres dat begint met 82.171.96

Terwijl ik dacht dat mijn ip met 192.168 begon,,? wat is daar het verschil in,,moet ik het eerste ip adres nemen bij mijn hostnaam? of toch dat 2e ip adres invullen..

Moet ik in mijn router nu wel of niet het ip adres wat op de camera staat invullen,,bij port forward of toch wat jij zegt ,,,.?

Welk ip adress moet ik bij ddns van de camera instelling zetten...

kan ik poort 81 invullen?

Met deze 4 antwoorden kom ik al ene stuk verder denk ik..

Bij voorbaat dank

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Een port-forward verteld je router hoe die verkeer dat van buiten je netwerk komt (wat dus gericht is aan IP 82.171.96.??) naar een machine in jouw netwerk moet sturen, bijvoorbeeld naar je cam. Je moet dus een portforward instellen naar het IP adres dat je cam heeft. Het liefst stel je in je cam in dat 'ie een vast IP adres krijgt (bijv. 192.168.1.5 of zo).

De poort waarop je cam werkt zou ik in jouw geval op 80 laten. Ik denk dat je camera een webserver zal draaien die op poort 80 werkt, dus zo lang je geen eigen andere webserver in je netwerk hebt zal poort 80 goed werken.

DDNS gebruik je als je een domeinnaam hebt geregistreerd (bijvoorbeeld "bennie67.com") en je thuis geen vast IP adres hebt (zoals de meeste thuisgebruikers), dan zou je in de DDNS instelling van je router die domeinnaam aan DynDNS of zo koppelen. Dat externe adres, 82.171.96.??, zal maar een tijdelijk adres zijn: een router reboot kan je al een ander adres opleveren.

Mocht je die port forward van poort 80 in je router naar het IP adres van je camera (192.168.1.?) hebben ingevuld, dan zou je camera van buiten je lan zichtbaar moeten zijn op dat externe adres (82.171.96.??).

Verwijderd

Topicstarter
Yesssss yessss alvast een stuk verder,,,
Ik kom nu via no-ip gelijk in mijn cam zowel op de telefoon als met de laptop...ik krijg alleen geen vierkantje met het beeld erin??? dus zit in mijn wanscam kan alle bedieningen zien,,maar krijg alleen zwart beeld...
Als ik met de laptop direct via searchtool inlog heb ik wel vierkantje met beeld erin??
Wat kan er nu nog niet goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
sorry was te snel ,,het werkt echt,,superrrrrrr
bedankt voor alle geduld en hulp....
Nog 1 vraag,,,zal ik nog een speciaal programma op mijn android telfoon ervoor downloaden of laten zo?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:33:
sorry was te snel ,,het werkt echt,,superrrrrrr
Mooi!
bedankt voor alle geduld en hulp....
Nog 1 vraag,,,zal ik nog een speciaal programma op mijn android telfoon ervoor downloaden of laten zo?
Eh... dat moet je toch zelf weten? Geen idee wat dat programma doet, maar je kan 'm uitproberen en anders er weer af gooien?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik het snap lijkt het simpel,,maar als je het niet snapt niet,,,nog even simpel op een rij,,voor de volgende die hetzelfde probleem krijgt,,want steeds meer mensen kopen die ip cams en het is een grappig speeltje zo..

1> Bij no-ip bijvoorbeeld maak je een HOSTNAAM,,,ip ziet hij automatisch de site daar,,maak een naam en de naam die je hebt gekozen onthouden,,das je inloglink als je ergens anders bent..

2> Ga in je router kijken wat er allemaal op je netwerk zit,,je cam is waarschijnlijk een apparaat wat onbekend is,,,geef dat een naam ,,cam1 ofzo

3> zoek in je router naar je cam1 bij draadloze netwerk dan dat ip adres gebruiken

4> ga naar NAT in je router..en ga naar port forwarding en gebruik poort 80 deze staat namelijk altijd open en gebruik het ip van je cam1

5> ga in je router naar firewall en zet deze uit voor nu,,,,disable..

6 > ga met je software je cam in..geef alias cam1

7> zet je basis instellingen erin wijst zichzelf..

8> ga in je cam naar ddns instellingen en zet daar je HOSTNAAM wachtwoord van die HOSTNAAM website en dergelijke neer..

9> als je nu boven in je balk van internet op je computer of telefoon je HOSTNAAM in typt kom je als het goed is op het inlog scherm voor je ip camera

NOG een tip,,,gebruik in het begin even overal dezelfde gebruikersnaam en pasword,,hou dat kort,,,dat werkt makkelijker,,als je het allemaal snapt kan je het later opnieuw instellen..

TWEAK ZE,,,,groetjes bennie

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Xaph schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:30:
[...]

Leg dit uit, anders kan ik je niet helpen.

[...]

Ik neem aan dat op je router DHCP aan staat, dit betekend dat een apparaat automatisch een IP krijgt. Als je router(soms ook gateway genoemt) het adres 192.168.1.1 gebruikt zal het eerste aparraat het nummer 192.168.1.100 krijgen. De camera heeft zo ook een IP gekregen. Dit kan je meestal zien via de DHCP table, je zal zien dat er een apparaat verschijnt in de tabel niet je niet kent, dit is waarschijnlijk dan ook je IP Cam. Dit nummer zal je inmoeten voeren in je portforward tabel.

Het gebruik van poort 80 word niet aangeraden, je kan het beste een nummer kiezen wat niet gebruikt word door een service (poort 80 is al in gebruik door http), meestal is een nummer boven de 3000 wel ok. Maar in theorie zouden alle nummers moeten werken, je moet alleen oppassen dat je niet twee services op één nummer hebt staan.
Hier haak ik graag even op in.

Vandaag mijn ipcam binnen en tot op heden verloopt de installatie soepel tot het aankomt op ddns.

Het betreft een wanscam pan/tilt met een prachtig cd-tje waaruit je zelf alle info moet halen.
Dit is op zich geen probleem maar....
In de info van de camera zelf staat, gebruik NIET poort 80, prima.
Standaard staat de cam op poort 99 en alle functies werken perfect, ook mobiel via bijgeleverde app op wifi.
In de info van de remote mobile setup staat in dikke vette rode letters MOET poort 80 gebruiken
Right... 8)7
Device info zegt ook DDNS error, voer ik 80 in zegt hij succeed maar kom ik in de login van mijn nas...

Ok, nu zit mijn nas qua webserver dus ook op poort 80 dus dat gaat niet werken.
Ik heb mijn nas op een andere poort gezet en uiteraard geforward in de router maar dat pikt hij niet.
Helaas geldt hetzelfde voor de ipcam, ik heb poort 99 (standaard) en 2001 zoals beschreven in voorbeelden van de manual geprobeerd maar dit werkt niet.
Extern inloggen via de ddns levert wel de juiste forward naar mijn echte ip maar loopt dan vast, ook in de mobile app blijft de melding connecting en resolve ddns maar hij pakt hem niet op.

Wat te doen, wat te doen... ?

Edit:
Ik denk dat er meer aan de hand is.
Ik heb mijn nas en de portforward daarvan in de router uitgezet en alle poort 80 instellingen in de ipcam gezet en nog weigert hij dienst... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door ScooBY_DoO op 02-10-2013 18:46 ]

Pagina: 1