Ik heb een Samsung Smart TV (UE46f6510) gekoppeld aan een Synology NAS 211+. Op de Samsung heb ik de Plex app geïnstalleerd en op de NAS draait een Plexserver. Alles functioneert naar behoren. Echter, wanneer ik film afspeel wordt een verkeerde beeldverhouding weergegeven. (iig geen 16:9 daar de hoofden lang zijn uitgerekt). Wanneer ik naar de instellingen van het beeld ga in het menu van Samsung, kan ik het beeldformaat niet aanpassen. Deze staat op lichtgrijs (als zijnde niet beschikbaar binnen dit programma, bij gewoon televisie kijken kun je dit immers wel aanpassen).
Als ik dezelfde film kijk via de Samsung folder "video" dan geeft hij het beeld wel goed weer. Er zit dus ergens een foutje tussen de TV en de Plex app (of Plexserver?).
Heeft iemand enig idee hoe ik toch het beeld formaat kan aanpassen? Ik vind de Plex interface namelijk veel mooier dan die van Samsung dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Als ik dezelfde film kijk via de Samsung folder "video" dan geeft hij het beeld wel goed weer. Er zit dus ergens een foutje tussen de TV en de Plex app (of Plexserver?).
Heeft iemand enig idee hoe ik toch het beeld formaat kan aanpassen? Ik vind de Plex interface namelijk veel mooier dan die van Samsung dus daar gaat mijn voorkeur naar uit.