• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Gigabyte Z77X-OC moederbord gekocht.
Ik denk echter dat de pinnetjes defect zijn.

Ik heb hiervan een foto, helaas krijg ik deze van zo dichtbij niet scherp met mijn camera.
Afbeeldingslocatie: http://s1078.photobucket.com/user/mirno2/media/Pinnetjes.png.html
http://s1078.photobucket..../media/Pinnetjes.png.html

Als jullie er zo snel even naar kijken, wat denken jullie dan? Ik zal eerdaags wel even een betere camera regelen voor beter beeld.
Is dit overigens nog recht te buigen?
Ik zal nu wel proberen de CPU te mounten en kijken of alles werkt.

Hopelijk weet iemand raad hiermee.
Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-02 13:32

Big Womly

Live forever, or die trying

voorzichtig met een tangetje terug rechtzetten, maar ik ga je alvast geen garanties geven.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 16:18

TommieW

Numa numa.

Maak van dat tangetje maar een pincet. ;)

Met uiterste precisie is het nog misschien mogelijk om te fixen, maar ik vrees het ergste.

Als het moederbord zo nieuw uit de verpakking komt, zal ik zonder verder moeite hieraan te besteden contact opnemen met de winkel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

Nemesizz

Untouchable

TommieW schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:38:
Als het moederbord zo nieuw uit de verpakking komt, zal ik zonder verder moeite hieraan te besteden contact opnemen met de winkel.
Dat wil in de meeste gevallen nog vies tegenvallen. Die geven het gewoon op 'user error' , en probeer dan maar eens te bewijzen dat ie zo uit de verpakking kwam.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Indien garantie, probeer 'm dan te retourneren (maak vooral duidelijk dat je 'm zo nieuw ontvangen hebt, want veel shops zullen dit als 'user abuse' afdoen).

Zo niet: een scherpe foto zou kunnen helpen. Is het enkel dat ene pinnetje op die hoek, de buitenste rij, die krom is of zo? Want die pin zou je nog kunnen missen, die is (als je niet gaat overklokken) niet zo belangrijk. De pinnen die er weer omheen zitten wel: DDR3 adresbus, als die pinnen defect zijn dan heb je een probleem.

• cajetano
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik zelf heb ook zoiets met mijn oude Asus Rampage 3gene (ook een pennetje aan de buitenkant krom, had het netjes en goed terug gebogen ), alleen ik krijg m niet eens opgestart .... 8)7 powerbutton onboard en reset button branden, maar krijg m niet opgestart |:( !!!! Daar wordt je zekers niet echt vrolijker van, igg suc6 met de reparatie d:)b

[ Voor 70% gewijzigd door cajetano op 09-06-2013 20:41 ]

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-02 21:33
een bankpas o.i.d kan het ook al oplossen maar zolang RMA mogelijk is dat gewoon doen

5120Wp Oost/West - PV Output

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Heb hem 2e hands overgenomen van iemand die hem gewonnen had.

Heb het pinnetje terug gebogen de PC start op.
Echter was dit pinnetje 1 van de meerdere problemen, heb dus erg veel pech gehad.
De CPU wordt met de Thermalright silver arrow, een gelijkwaardige koeler aan de Noctua D-14, 100 graden als ik deze zonder OC laat stressen.
Waarsch de CPU koeler niet goed gemonteerd o.i.d. Beter was het niet mogelijk... De koeler zit ook voor mijn PCI-e slot en de fan moest worden omgedraaid wegens dat deze tegen het geheugen aan zat.
Ook was de CPU koeler wat krom waardoor de middelste fan er met geweld in geduwd moest worden.

Dus na zo'n ruime 5 uur kutten en bezig geweest te zijn, kon windows niet opgestart worden vanaf de SSD (BSOD verscheen) Echter was dit omdat ik windows had geinstaleerd op een andere PC, met andere hardware, en vervolgens heb over gezet.

IDLE klokt de PC zichzelf op 0,8GHz (-.-) en dan blijft deze 30 graden.

Suggesties hoe dit zou kunnen komen? Of maar een andere koeler zoeken die wel knap monteerbaar is?

我的名字是Mirno

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Alles goed vastgeschroefd en een laag koelpaste ertussen gedaan? Ook de fans in de CPU Cooler slot gedaan? Kijk eens of de fans wel draaien, want als het klem zit blijft het soms vast zitten, waardoor je koeler niet werkt. Had dit probleem namelijk ook met mijn graka.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Heb alle problemen nu gefixed.
Pinnetjes zijn recht gebogen met een naald.
Wanneer ik de CPU-koeler eraf haalde bleek het plastic er nog onder te zitten hoewel ik er eerst van overtuigd was dat ik dit gedaan had :p.
Bedankt allemaal voor de hulp. Ga overigens nu de koeler vervangen voor een Noctua D14, deze bevalt niet omdat de fans omgedraaid moesten worden, en nu dus niet optimaals staan (kwam tegen het RAM aan)
En het eerste PCI-e x16 slot wordt bedekt. Ik wil SLI draaien, dan is dit dus geen optie voor mij.

Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen !

我的名字是Mirno

Pagina: 1