stilste harddisk

Pagina: 1
Acties:

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 13:43

demonite

the way is up

Topicstarter
ik zag laatst die terratec mp3 speler, waar je dus ook een harddisk in kunt bouwen.

Lijkt me bijzonder stoer, maarrr zo'n hd maakt wel een irritant gezoem vind ik zelf :\

Ik vroeg me af of er ook low noise harddisks zijn ofzoiets? en zo niet... wat is dan de stilste HD ?

die behuizing vd terratec is niet al te dik... en ik heb geen zin om telkens mijn stereo voluit te zetten (is natuurlijk wel leuk, maar wil af en toe ook rustig van de muziek kunnen geniet :P)

Verwijderd

Ik denk een 5400 rpm IBM schijf in een SilentPC-behuizing.

www.ibm.com
www.silentpc.nl

• _Menno_
  • Laatst online: 03-05 17:09
Bijna alle nieuwe hardeschijven hebben ook nog een functie waarbij je kan kiezen of je gaat voor preformance of minder geluid. Voor een MP3 speler heb je toch niet zo veel preformance nodig.

Dus zo'n 5400 rpm IBM met SilentPC behuizing en op een laag geluidsproductie niveau lijkt mij helemaal een uitkomst.

Voor het programma om het geluidsniveau van je hd in te stellen kun je hier kijken. Dit programma werkt overigens ook met hd's van andere fabrikanten.
Dit programma heet IBM Feature Tool

De Fujitsu MPG3204AT-EF en de Samsung SV4084H SpinPoint V20400 Zijn overigens ook erg stille hardeschijven. (als je ze op hun stille modus zet)

Handig zo'n CT magazine ;)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Nieuwe Maxtor-schijven zijn zelfs met 7200 rpm best stil. Ze worden geleverd met de stilste (en dus minst snelle) modus, en dan is er bij opstarten van Windows letterlijk nauwelijks enig geratel te horen, kheb er ervaring mee vandaar dat ik het zeg.

Persoonlijk wil ik voor PC-doelen een snelle schijf en maakt geluid niet uit, dus heb ik met een van de Maxtor-site gedownd proggie die AMS (Acoustig Management System of zoiets) uit gezet. Ik vind het zelfs raar en jammer dat ze standaard helemaal stil en dus minste performance geleverd worden. Maargoed, zal wel..

Verwijderd

Persoonlijk wil ik voor PC-doelen een snelle schijf en maakt geluid niet uit, dus heb ik met een van de Maxtor-site gedownd proggie die AMS (Acoustig Management System of zoiets) uit gezet.
Precies heb ik ook gedaan,.. Ik miste m'n ratelende koffiemolen namelijk al gauw ;)

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 18:57
Maxtor 7200rpm zijn idd heeeel erg stil!
ik zie alleen aan het ledje of m'n hdd bezig is, en ze geven ook nog een hele goede performance :)

Verwijderd

Je hebt het hier over een MP3 speler die absoluut niet aan performance doet---> 2,5". Niets is zo stil! Oh w8...een 2,1" nog iets stiller (maar veel duurder).

Trouwens very mucho coole pic. Hebben ze die gast nog niet afgeschoten :r

• demonite
  • Laatst online: 31-03 13:43

demonite

the way is up

Topicstarter
de vraag is natuurlijk of die silent modus wel werkt in die mp3 speler... het is namenlijk geen PC met een bios ofzo...

Als ik die HD met mijn PC op silent modus zet, vervolgens inbouw in die mp3 speler.. staat ie dan ook nog op silent modus? is dat niet een stukje software ofzo.. ? dat telkens door een driver / bios wordt geactiveerd??

ook vraag ik me af of zo'n silentpc past in die mp3 speler... ik kon het nergens vinden, maar ik vermoed dat er maar plek is voor een 3.5 inch HD .. en die silentpc behuizingen zijn dacht ik allemaal 5.25 :\

een 2.1" laptop hd is misschien wel een goed idee ja, behalve dan ze een smak met geld kosten :P

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 16:19
Op dinsdag 05 juni 2001 01:41 schreef Knightwolf het volgende:
Nieuwe Maxtor-schijven zijn zelfs met 7200 rpm best stil. Ze worden geleverd met de stilste (en dus minst snelle) modus, en dan is er bij opstarten van Windows letterlijk nauwelijks enig geratel te horen, kheb er ervaring mee vandaar dat ik het zeg.

Persoonlijk wil ik voor PC-doelen een snelle schijf en maakt geluid niet uit, dus heb ik met een van de Maxtor-site gedownd proggie die AMS (Acoustig Management System of zoiets) uit gezet. Ik vind het zelfs raar en jammer dat ze standaard helemaal stil en dus minste performance geleverd worden. Maargoed, zal wel..
Waar kan ik dit programma downloaden?

Hail to the king baby!

Pagina: 1