Upgrade HK hkts 60

Pagina: 1
Acties:

• andrew99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 17:30
Hallo,

Ik heb me een half jaar geleden een Marant receiver, de sr 6006, en een Harman Kardon set, de hkts 60, laten aankopen bij de Saturn.

Ik ben nu erg tevreden over de Marantz, maar des te minder over de HK set. Drie van de vijf speakers staan nu inmiddels voor de 2e keer bij de Saturn, omdat tijdens een feestje het volume blijkbaar te hoog werd opgeschroefd (+10) en nu alleen de tweeters het nog doen van de 3 speakers... Vorige keer waren, volgens de Saturn, de speakers vervangen, dus dat zal wel weer gaan gebeuren.

Ik ben er echter wel klaar mee en ben daarom op zoek naar vervanging van de 5.1 hk set. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer!

Ik zit te denken om te beginnen met een paar front zuilspeakers te beginnen en dit later uit te gaan bouwen. Daarnaast heb ik er een budget van plusminus 1000 euro voor over.

Wat ik naast goed geluid graag wil, is dat het volume toch ook echt opgeschroefd kan worden...

Iemand suggesties? Ik heb zelf zitten kijken naar de Klipsch rf series omdat ik die erg mooi vind. Echter heb ik er geen idee van of ze aan mijn eisen zullen voldoen.

Ik hoop dat jullie wat tips of suggesties hebben!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Tja, lastig te zeggen. Weet niet hoe hard +10 is op jouw versterker, ik heb zelf een SR5005 en daar is dat wel redelijk hard volgens mij. Het blijven kleine satellietjes natuurlijk, die blaas je zo op als je ze een beetje lomp hard zet. Hoe staat de highpass ingesteld?

Is de €1000 bedoeld voor alleen de fronts, of voor alle 5 de speakers?

Verwijderd

Op de meeste receivers is +10 echt belachelijk hard, aangezien je meestal in de -xxdB schaal begint. Als je muziek wilt draaien op een feestje gebruik je PA speakers. Veel hifi is daarvoor gewoon niet geschikt. Daarnaast kan het ook gewoon het clippen van de versterker zijn geweest wat uiteindelijk voor de kapotte tweeters heeft gezorgd.

tdlr:
Je versterker kan het niet aan. Je speakers kunnen het niet aan. Koop PA meuk voor feestjes.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 17:11 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

andrew99 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:16:
Ik heb zelf zitten kijken naar de Klipsch rf series omdat ik die erg mooi vind. Echter heb ik er geen idee van of ze aan mijn eisen zullen voldoen.
Hoe hoger het rendement van de speakers des te harder zullen ze spelen, met een Klipsch RF-serie zit je dus wel in de goede hoek te kijken. Daar ga je een berg volume uithalen. Let wel dat de sound je moet liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• andrew99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 17:30
@HvB83: 1000 is bedoeld voor alleen fronts

@Koeitje: ik bedoel een feestje bij me thuis. Ik vind pa speakers niet echt mooi voor in mn woonkamer. En de tweeters zijn juist degenen die het nog doen.

Iemand nog aanbevelingen qua merken en types? Hoor het graag.

Verwijderd

Ah, had het niet goed gelezen van de tweeters. De rest van mijn verhaal blijft hetzelfde.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je die Klipsch speakers mooi vindt om te zien, ga dan gewoon ff luisteren of de sound je bevalt. Elk merk/type speaker heeft zijn eigen sound en die van Klipsch moet je liggen.

Als je 2 goede vloerstaanders in huis haalt zal dat sowieso een behoorlijke upgrade zijn ten opzicht van het spul van HK dat je nu hebt staan. Dat is gewoonweg niet zo'n geweldig spul, zeker niet voor het geld dat ze er voor vragen.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Voor €1000 moet je best een leuke frontset kunnen kopen denk ik. Maar ik ben er wel een beetje bang voor dat je die ook vrij snel sloopt. Er zijn maar weinig sets die het volume dat jij kennelijk wilt hebben betrouwbaar trekken, een hele avond lang, met allerlei muziekstylen.

Denk namelijk wel dat het niet zozeer de speakers zijn die slecht zijn, maar dat je ze echt zelf over de kling hebt gejaagd. Als het een clippende versterker was, dan heb je grote kans om dat bij je dure set weer net zo snel voor elkaar te krijgen...

Misschien dat je dan beter een setje Marquants erbij kunt halen voor als je een feestje hebt. Dan heb je voor €100 heel veel kabaal zonder dat je bang hoeft te zijn om je dure hifi-set op te roken...

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Ik wil eerst even kwijt dat het probleem niet in je HK setjet zit maar toch echt bij jezelf te vinden is. Jij blaast je speakers op, niet HK. Ik heb zelf jarenlang genoten van een HKTS11 setje (de voorganger) en nooit problemen mee gehad. Nooit opgeblazen, vrij fatsoenlijk geluid.

Ik ben recent overgegaan op 2 Boston Acoustics A360 als front speakers. De rest gaat ook nog vervangen worden. Qua volume gaan ze zoiezo harder (lijkt me logisch:) ) maar het geluid is met 2 zuiltjes toch een stuk voller. Klinkt heerlijk! Voor jou budget zul je ongetwijfeld een mooi setje BA speakertjes hebben. Ik zou zeggen ga es luisteren!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Pagina: 1