Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows Store/Xaml] Update app vanuit app

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Ik heb een app in de Windows Store staan die zo nu en dan een update krijgt. Nou merk ik op dat een hoop mensen niet weten dat er een nieuwe versie in de Store staat of ze weten niet hoe ze moeten updaten (Tekortkoming in mijn ogen van Microsoft die maar een lullig klein tekstje in de store plaatst dat er updates zijn).

Nu wil ik vanuit mijn app controleren of er een nieuwe versie in de store staat. Ik doe dat nu door de laatste versie handmatig als string in een database te plaatsen en die uit te lezen en te vergelijken met de geïnstalleerde versie. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om in de store te checken voor nieuwe versies vanuit een app, maar er zijn genoeg apps die wel vanuit de app checken voor updates. Misschien gebruiken die ook wel een vergelijkbare manier zoals ik, maar misschien weet iemand van jullie of het mogelijk is.

Verder heb ik ook nog nergens kunnen vinden hoe je vanuit de app de laatste versie kan downloaden en installeren. Of is er directe link naar de Store en dan specifiek naar de updates die (eventueel) klaarstaan?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 19:47

Zerfox

^this guy

Ik denk dat er eerlijk gezegd geen mogelijkheid vanuit Microsoft geboden wordt om dit te doen. Je zou natuurlijk zelf een oplossing kunnen bedenken om dit te controleren. Ik heb een klein ideetje hoe je dit zou kunnen aanpakken. Heb er maar even een plaatje van gemaakt om het duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i1282.photobucket.com/albums/a538/Zerf0x/tweakersuitleg_zps3a7fc206.png
(Klikbaar)

Als je naar je Dashboard gaat en de stappen die ik hierboven heb omschreven opvolgt, dan kom je op de webversie van de store-pagina van je applicatie uit. Hier kan je onder het kopje 'details' release-informatie bekijken. Als je ervoor zorgt dat je de release-informatie altijd uniek maakt, dan kan je een request doen naar je unieke pagina:
code:
1
string html = HttpClient.GetAsync("http://www.google.nl").Content.ReadAsStringAsync();

Daarna moet je in de HTML zoeken naar:
code:
1
2
3
4
5
<div id="ReleaseNotes" class="readMoreBlock normalFont">
    <h2 class="boldFont">Release-informatie</h2>
    <div class="readMoreText readMoreTextTrunc readMoreInit"><div id="ReleaseNotesText">Fixed a typo in the description.</div></div>
    <a class="readMoreButton" href="#">Meer lezen</a>
</div>

En de inhoud van "ReleaseNotesText" uitlezen. Als je release-informatie altijd uniek is, kan je dit daarna vergelijken met een string die je handmatig moet opslaan in je code en gelijk is aan wat je in zal vullen online.

Het is een heel gedoe, maar dan heb je geen externe host nodig om versienummers te vergelijken. ;)
Verder weet ik niet zeker of dit de makkelijkste manier is, maar dit heb ik zojuist even verzonnen. Hopelijk heb je er iets aan! :)

• Swerfer
Dat is inderdaad een methode, maar zodra Microsoft iets veranderd aan de weergave (of url) dan houd het gelijk op.

Ik heb voor mijn app sowieso al een SQL server en WepApi draaien (Azure) en daar heb ik nu in de database het versienummer staan wat ik vergelijk.

Ik blijf die methode wel gebruiken.

2e punt is het in-app updaten van de app. Dat moet volgens mij wel mogelijk zijn, en anders is het misschien wel mogelijk om direct naar de updates te linken in de Store.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik geloof niet dat die mogelijkheid er is. Gewoon even per build een versienummer aangeven en die ergens mee vergelijken met een web service werkt wel ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Swerfer
Ik ben er net achter hoe je met een link direct naar de updates in de windows store gaat:

ms-windows-store:updates

Als je bovenstaande in IE10 op een Windows 8/RT machine als adres opgeeft, dan opent de store direct met de updates...