Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik zoek een GTX 770 met de Nvidia reference cooler, die sterk lijkt op die van de GTX Titan. Dit doe ik niet omdat ik hem mooi/cool vind, maar omdat het in mijn toekomstige case beter uitkomt dat ik een GPU met blower-style cooler neem. Helaas lijkt dit helemaal niet zo vanzelfsprekend te zijn, want iedere manufacturer lijkt met hun eigen open-style coolers te komen waar ik juist geen behoefte aan heb. Sowieso presteerde die reference cooler ook zeer goed voor dergelijke types, dus ik zoek daarom de reference cooler.

Ik weet dat Inno3D eentje heeft maar geen enkele winkel lijkt ze te hebben. Er is bizar weinig over te vinden en buiten een Duitse winkel die hem niet op voorraad heeft, zie ik niet veel tastbaars. Ik vermoed dat ze in Duitsland tenminste wel eraan kunnen geraken wat ik hier in BE en NL niet zo meteen kan merken.

Mijn vraag is dus: zijn er aangewezen webshops in Duitsland die naar de Benelux verzenden of eventueel andere mogelijkheden om deze te verkrijgen voor rond de 400€ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Nog een:

pricewatch: EVGA GeForce GTX 770 2GB EVGA Cooler

Echter ook nog niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat is wel een blower-style cooler maar helaas niet de reference cooler. Hier ben ik niet zeker van dat die ook vergelijkbaar presteert zoals de GTX reference cooler.

EDIT 1: Het wordt er niet simpeler op. Ik heb de productcode "N770-1SDN-E5DSX" gevonden, echter verwijst deze willekeurig bij winkels naar de versie met Reference cooler en hun eigen HerculeZ cooler.

EDIT 2: Ik heb bij Case-King hem gevonden (in stock), alhoewel ik dus niet weet of het de reference cooler of de HerculeZ cooler is.

EDIT 3: ik heb Inno3D en mijn vaste webshopwinkel (www.azerty.nl) gecontacteerd of ze me kunnen helpen hiermee.

[ Voor 76% gewijzigd door Phuncz op 09-06-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviat3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 13:44
Phuncz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:55:
Dat is wel een blower-style cooler maar helaas niet de reference cooler. Hier ben ik niet zeker van dat die ook vergelijkbaar presteert zoals de GTX reference cooler.

EDIT 1: Het wordt er niet simpeler op. Ik heb de productcode "N770-1SDN-E5DSX" gevonden, echter verwijst deze willekeurig bij winkels naar de versie met Reference cooler en hun eigen HerculeZ cooler.

EDIT 2: Ik heb bij Case-King hem gevonden (in stock), alhoewel ik dus niet weet of het de reference cooler of de HerculeZ cooler is.

EDIT 3: ik heb Inno3D en mijn vaste webshopwinkel (www.azerty.nl) gecontacteerd of ze me kunnen helpen hiermee.
Weet je al wat? Ik wil em ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja een klein feit weet ik: het correcte modelnr. is N770-3DDN-E5DS

Maar qua beschikbaarheid heb ik me niet meer verdiept. Ik wacht momenteel nog op de ontwikkelingen maar het ziet ernaar uit dat ik een EVGA moet gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFullCount
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 00:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja die heb ik gisteren ook gezien, maar 500€ vind ik er ver overgaan wat ik aanvaardbaar zou noemen, dan koop je voor 80€ meer de GTX 780 met dezelfde koeler.

Ik snap niet waarom ze verwachten 150€ meer te vangen voor zo'n cooler, de reference coolers zijn meestal voor de OEM's bedoeld omdat ze voldoende functioneren en het goedkoopst zijn. Nu maakt Nvidia eens een goede reference cooler en de markt moet er op één type videokaart misbruik van maken door de hoofdprijs te vragen. Hij is 20% duurder dan de hoogst geclockte GTX 770, terwijl hij de standaard clocks heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 23-06-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Misschien vraagt nvidia juist heel veel voor de koeler omdat ze er bv veel research in hebben zitten.
Ik kan me goed voorstellen dat iedereen dan zegt: we zetten onze eigen koeler er wel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat dacht ik ook, maar dat verklaart niet waarom de goedkoopste GTX 780 diezelfde cooler heeft, zelfs allemaal onder de 620€ hebben diezelfde cooler. Ik kan wel geloven dat Nvidia hier iets mee te maken heeft maar waarom dit dan onnoemelijk moeilijk of duur maken om ze vast te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviat3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 13:44
De tering... 500 euro? Zo goed is die koeler ook weer niet. De custom coolers schijnen beter te zijn... Dan ga ik liever voor de msi lightning voor 100 eurie minder. Heb wel gelezen dat die reference cooler inderdaad duurder is door de gebruikte materialen, maar dit is wel over de top.

Trouwens, kwam dit nog tegen in een review van hardocp:
It is clear how efficient the cooler is on the MSI GeForce GTX 770 Lightning. It idled at 28c and full-load the temp only went up to 66c! The reference GTX 770 has the 80c thermal cap, and the video card reached 80c and then stopped scaling due to this. The advantages of a custom heatsink and fan are very clear here.

Als die gtx770 warmer wordt dan 80c kan die zelfs terugclocken. Misschied goed om te weten voordat je inno3d gaat sponsoren met een reference koeler die toch niet zo goed is... :P

[ Voor 50% gewijzigd door Deviat3 op 28-06-2013 18:24 ]

Pagina: 1