Bericht naar adverteerder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Wat is het wezenlijke verschil tussen een e-mail en een direct message als ik een bericht naar een adverteerder wil sturen?
Ik twijfel nl bij het kiezen tussen deze 2 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 16:09

EnnaN

Toys in the attic

Email is een email, het systeem waarvan ik aanneem dat je mee bekend bent.
Direct message is het interne systeem van tweakers, waarbij je dus op de site een melding krijgt van een bericht.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als je een e-mail stuurt krijgt de adverteerder een e-mail. Als je een direct message stuurt krijgt de adverteerder een direct message (=pm). Vaak is een e-mail efficienter omdat men doorgaans vaker de e-mailbox checkt dat de t.net inbox. De adverteerder ziet pas dat hij een DM heeft als hij t.net bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Dat dacht ik al maar wist het niet helemaal zeker.
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:47
DM heeft als eigenschap dat de conversatie bewaard blijft op de Tweakers servers. Als je ooit een conflict krijgt met een koper/verkoper en dat via een V&A Feedback topic wil oplossen, dan kan een moderator die conversatie nog teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar dat laatste is inderdaad een voordeel van DM's. Daarbij hebben we in het verleden wel eens oplichters ontmaskerd die wel al contact hebben gelegd met mensen, en die mensen konden we nog op tijd waarschuwen wanneer die communicatie via DM ging, omdat we dan vrij eenvoudig kunnen achterhalen wie een DM heeft gehad van oplichter X.

Ik begrijp dat email in de meeste gevallen sneller/makkelijker is, maar ik zou persoonlijk altijd voor DM kiezen.

Ik zal dit topic verder even in V&A Feedback parkeren. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En dan is er nog een nadeel aan email: sommige tweakers zijn een beetje laks ;) en vergeten hun email te wijzigen, wanneer ze geen actief gebruik meer maken van het email-adres, waarmee ze zich ooit geregistreerd hadden op Tweakers.net.
Die stuur je dan een mailtje via de advertentie en dat blijft dan maanden ongelezen liggen in een "slapende" inbox.
Pagina: 1