Ik ben normaal een hardcore/darkcore/breakcore liefhebber. The DJ Producer bijvoorbeeld. Altijd goed
Ik kwam gister een plaat tegen die ik echt cool vond. En I know hij is al wat ouder, maar goed

[Dubstep]First Of The Year (Equinox) - Skrillex
Ik kan niet mijn vinger erop leggen maar ik heb die clip vandaag dus op repeat-1 gezet en ik ben erg gefascineerd van de clip. Ik vind de clip erg disturbing, maar ook tegelijkertijd erg goed, ik blijf er gewoon over bezig.
Het verhaal gaat over (waarschijnlijk) een pedofiel die een kindje wilt ontvoeren. Hij wilt haar met chloroform bedwelmen, maar ineens draaien de rollen om: zij wordt bezeten door een demon. Uiteindelijk krijgt hij een asskicking, wat hij natuurlijk verdient, maar op het allerlaatste maakt het meisje een nek-omdraai-beweging met haar handen en dat suggereert toch sterk dat ze hem toch doodt.
Concepten hierin die me bezighouden:
- het laten zien van een pedofiel die een kind wilt ontvoeren. In films, fine, maar in muziekclips vind ik het meer lading hebben
- het laten zien dat de rollen omgedraaid worden ("call 911 now")
- "call 911 now"...zegt het meisje dat omdat ze een pedo achter zich aan heeft, of zegt ze dat omdat ze weet dat ze hem iets gaat aandoen?
- de troffeeën van de man; de poppen wanneer de man bewusteloos is en we in zijn bewustzijn zitten. Deze poppen representeert naar mijn interpretatie het aantal meisjes dat hij al tussen gehad heeft
- de nek-omdraai-beweging van het meisje....erg disturbing enerzijds omdat het een kind is, anderzijds omdat de "good guys" niet op deze manier wraak zouden moeten nemen.
- het scorebord op het einde dat suggereert dat ZIJ de lokker is (en hij is dus haar troffee).
Het principe he gets what he deserves vind ik een gewaagd concept. Niemand verdient het om vermoord te worden...maar hij heeft al zoveel kinderen ontvoerd (voor elke pop 1, want het meisje heeft een pop in haar tas). Wie is de bad guy hier....he or she?
Sorry als het te diepzinnig is voor dit topic, maar het houdt me gewoon erg bezig.
[
Voor 3% gewijzigd door
Deathchant op 25-07-2013 17:28
]