3Com console kabel nodig

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik weet dat het erg bekende kabel is voor netwerk beheerders.
Ik heb diverse pogingen gedaan met 3 stuks 3com 4500 50 port / 26 port switches.
Het zijn wat oudere switches.

De console poort is RJ45 poort.
Ik heb diverse kabels gemaakt volgens http://www.ossmann.com/5-in-1.html
En een kabel gemaakt in 3Com's handleiding.

Met RealTerm heb ik wat geprobeerd:
- alleen met gedraaide ethernet kabel zie ik wat groen oplichten
- gemaakte 3com kabel toont niks
- Cisco kabel doet ook niet
Ik heb Terminal adapter met 9-pin com-RJ45 jack gebruikt hiervoor.
Geen van allen toont tekst op de terminal venster. Zelfs niet wat paar keer Enter indrukken.

Ik vraag me af waarom het niet werkt. Deed ik iets fout of heb ik toch wel iets goed gedaan?
Maar ik wil graag aan 3Com beheerders of mensen die goed bekend zijn met 3Com switches vragen; wat weten jullie van de Console poort en heb je ook zelf kabel gemaakt, indien ja, welke pinout schema gebruik je hiervoor.
Of vrees je dat de console poort defect is?

Je mag zeggen wat je zelf weet. Ik ben erg benieuwd. Alvast dank.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Console kabel, een RS232<->USB wanneer je niet over een com-poort beschikt en PuTTY. Meer heb je niet nodig lijkt me?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
heeft dat ding niet een seriele poort op de achterkant?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Is de setting van je terminal emulator wel goed? Anders krijg je geen tekst of rare tekens op je emulator,
Baud rate = 19200
Databit = 8
Parity check = none
Stopbit = 1
Flow control = none
Terminal type = VT100

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Cisco of HP RJ45 console kabel werkt prima op deze switches; denk wel om de 19200 baudrate.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb alles ingesteld, zelfs met oude laptop met klassieke com even getest.
De instellingen kloppen.

In RealTerm kan ik indicatie op com lijnen zien, maar er licht niks groens op. Betekent dat kabel niet goed is of dat er fout is in de console poort. Mijn collega vertelt dat er kans bestaat dat console poort defect kan zijn.

Even kijken welke kabel goed is. Het moet kennelijk PC-AT Serial Cable of Nullmodem cable zijn.
Blijkbaar is modem cable niet de juiste.

Even opnieuw stekker solderen.
===============

Update!
Ok, de kabel werkt nu goed met PC-AT Serial Cable.

Ik heb even ingestoken, ingesteld met RealTerm en PuTTy. Ik kan de boot proces volgen van 3com switch. Dat betekent dat er op juiste manier communicatie te zien is op het scherm.

Maar zodra booten klaar is krijg ik melding "Press Enter to get started". Ik druk op Enter toets, maar er gebeurt niks. Hier kom ik dus niet verder. Want het reageert verder niet meer op toetsaanslagen.

Wie herkent de Enter probleem?
=====

Update 2:
Heb de oude kabels nog even gepakt om te kijken of er wat gebeurt. De reversed utp kabel + Terminal adapter werkt toch wel. De signaal ontbreekt in PC-AT kabel en daardoor werkt het niet. De andere kabel heeft wel DSR signaal op groen staan zodat verder communiceren wel goed gaat.

Ben nu commando's aan het leren om switch mee te instellen. Het is wel wat complex met veel mogelijkheden.

[ Voor 50% gewijzigd door MrDummy op 09-06-2013 18:00 ]

Pagina: 1