Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb in 2010 een PC samengesteld voor mijn dochter (eigenlijk voor school, maar je moet er natuurlijk ook mee kunnen gamen) en inmiddels wil ze zelf de boel een beetje spicen, aangezien de huidige games best veel vragen van een systeem.
Nu heeft ze een Athlon II x4 op 2.9GHz geplaatst in een GA-MA785GT-UD3H mobo, met 4Gb RAM. Dit wil ze sowieso ophogen, maar schijnbaar hangen bepaalde games op haar videokaart, welke een Radeon HD5670 is met 1Gb aan DDR5 geheugen.

Mijn vraag is nu: wat zal de beste upgrade zijn: een nieuwe GPU met extra RAM, of alleen een nieuwe GPU, maar welke zou hier dan bij passen?

Ik het in een ver verleden zelf pc's samengesteld, maar ben er inmiddels volledig uit, dus hoop ik hier het juiste advies te vinden. O-)

Alvast bedankt voor jullie nuttige reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De 1million dollar question: wat is het uiterlijke bedrag wat je wilt besteden?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

O-) Na het lezen van de TS denken.... duh, het gaat over de PC :X

Wel lekkere catchy titel... _/-\o_

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
Coach4All schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:21:
O-) Na het lezen van de TS denken.... duh, het gaat over de PC :X

Wel lekkere catchy titel... _/-\o_
Die titel, daar dacht ik ook al aan, maar het heeft de aandacht, en dat is ff belangrijker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
RonaldDesigns schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:17:
De 1million dollar question: wat is het uiterlijke bedrag wat je wilt besteden?
Mwoh, niet meer dan wat een hele nieuwe pc zou kosten, dus maak me gek, zou ik zeggen. 8)7 ;)

... ow, enne... ze besteed het bedrag zelf, en aangezien ze gaat studeren zit er een limiet aan. De hoogte hiervan is op het moment van reageren echter niet bekend. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Flogiston op 08-06-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zonder budget, is het geven van advies onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zou gewoon al eens beginnen met een nieuwere grafische kaart, doet wonderen. Voor een AMD zou ik niet minder dan een HD 7770 gaan en nVidia 650 ofzo

Het is wel handig om te weten welk geheugen (cpu-z), dan kun je eventueel hetzelfde kopen en lopen ze ook op de zelfde timings.

Wat betreft de titel had ik ook eerst het volgende gelezen: "Upgrade van mijn dochter" zo van wth nog eens lezen maar dan trager :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:33
Zoals al gevraagd: wat is het budget? Maar ook welke games op welke resolutie gaan er gespeeld worden? Huidige games = Crysis 3, BF3, etc.. Of Minecraft?
Wat is trouwens het besturingssysteem, 64-bit?

Die videokaart is inderdaad een niet al te beste, ik ben niet thuis in AMD processoren maar volgens mij kan die X4 nog wel enigzins mee. De hoeveelheid RAM is voldoende voor games al kan meer nooit kwaad. Dus ik zou zeggen vervang eerst is de videokaart en kijk dan is hoe de games draaien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
Ik denk dat een €200 wel budgettair mogelijk is, en eventueel nog een schepje er bovenop. Waar het mij voornamelijk om gaat, is dat we geen kaart kiezen die geen duidelijke prestatieverbetering geeft, maar toch een boel Euro heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 18:47
Wat voor voeding zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
Staat bij de onderwerpen, maar ik vrees dat er meer power bij moet komen.

Ondertussen heb ik even gekeken naar de Radeon HD7790 en de HD7870. Zijn er mensen met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou dan voor de GTX 660 gaan, kost minder dan de 7870 en presteert bijna even goed. Daar heb je min 450 watt A-merk voeding voor nodig. Liefst 500 watt om safe te zitten (gemiddeld kost zo'n voeding 40-50 euro - bv corsair CX 500)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flogiston
RonaldDesigns schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:26:
Ik zou dan voor de GTX 660 gaan, kost minder dan de 7870 en presteert bijna even goed. Daar heb je min 450 watt A-merk voeding voor nodig. Liefst 500 watt om safe te zitten (gemiddeld kost zo'n voeding 40-50 euro - bv corsair CX 500)
Kijk, dit is concrete info... top! _/-\o_

DUs met een GTX660 en een betere voeding dan de 430W die er nu inzit, zou ze vooruit kunnen. Heb nog even gevraagd welke games ze wilt spelen, maar heb nog geen antwoord. Haar budget zit op €300 trouwens. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Flogiston schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Kijk, dit is concrete info... top! _/-\o_

DUs met een GTX660 en een betere voeding dan de 430W die er nu inzit, zou ze vooruit kunnen. Heb nog even gevraagd welke games ze wilt spelen, maar heb nog geen antwoord. Haar budget zit op €300 trouwens. ;-)
Voor 300 euro heb je ook een sterkere gtx660Ti en een 550w voeding.

http://tweakers.net/price.../322009;317085/categorie/
pricewatch: XFX Pro 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
En mocht je budget overhouden is een SSD altijd aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 13:32
Die voeding kan denk ik wel een GTX660 hebben, anders zou je altijd nog voor een HD7850 kunnen gaan maar ik denk niet dat een GTX660 problemen zal opleveren.

Op dit moment draai ik een X4 955 (125 watt) die overclocked is, een overclockte HD6850, 3 hardeschijven en een optical drive op een 430 watt Antec. Die Athlon verbruikt 95 watt, dat is dus al 30 watt minder (en dan reken ik de overclock nog niet eens mee) en ik denk niet dat er gebruik wordt gemaakt van 3 schijven?

Moet prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Antec voedingen zijn wel prima. Ik denk dat je er wel een 7850 of 7870 in kan schoenlepelen. Zo'n athlon is redelijk zuinig

reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten

onder load verbruikt het systeem van Tweakers met een 7870 minder dan 300w, moet dus goedkopen.

Een SSD zal de boel ook zeker sneller laten aanvoelen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Maar nu vraag 2. Hoeveel gamet ze ? Als ze supper veel gamet en ze wil alles ultra hebben dan moet je voor een dure videokaart gaat. Maar dat lijkt me van niet. Dus ik denk dat een HD7770 of GTX 650 wel genoeg is. Je kan er voorlopig nog wat spellen mee aan. Maar als je meer wil spenderen zou je voor hoger kunnen gaan.

Voor het moeder bord, welke athlon x4 is het ? Een AM 2, AM 3 of FM ect. in mijn geval lijkt 2.9 hz genoeg. Je zou een lichte overklok kunnen proberen.

En verder zou ik gewoon voor een Corsair CMV4GX3M1A1333C9. Simpel een goede review. En je speelt altijd safe omdat je toch geen betere ram kan kopen. Want je kan wel een 2200 Mz ram kopen. Maar daar heb je niks aan ivm met die andere 4 gb ram. (klokt hij lager)
Dus 4 gb ram zou ik absoluut niet duur maken.

Voeding weet ik niet. 450 watt is in de meeste gevallen voldoende. Als je een nieuwe voeding wilt zal ik
Cooler Master B Series B500 aanraden.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 09:54
Heb laatst mijn 6950 unlocked naar 6970 op een m4a77t bordje met phenom 945 gezet. Dit draait alle spellen prima op hoge settings. 4GB ram is nog steeds zat, en voor spellen maakt het niet zoveel verschil of het 1333Mhz is of veel hoger.

Wat betreft een nieuwe video kaart, de 660 is merkbaar trager dan de 660TI, welke op zijn beurt wel weer duurder is.

Voor minder dan €200 heb je dan de Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2

kijk bij
http://www.anandtech.com/bench/Product/783?vs=778

voor een volledig verschil tussen deze en de 660 kaart.
Heb laatst de coolermaster GX Lite 700w gekocht, een echte budget voeding, die bovendien nog redelijk goed is ook. Bij Azerty hebben ze de 500, 600 en 700watt types voor rond de 50 euro.
Pagina: 1