MSI vs ABIT vs ASUS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Howdy

Sinds mijn P2 mamaplank de geest heeft gegeven en ik reeds een Duron 700 liggen heb, zoek ik een GOED Socket A mobo. 'k Heb reeds heel wat sites bezocht over zo'n mobo's. Maar kheb toch niet het gevoel dat de besproken bordjes zo goed zijn. 't Moet een KT133A chipset worden. Liefst niet meer dan 350 fl. Overclock opties is een MUST >:)

Greetz
Taranis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voor dat bedrag: MSI K7T Turbo voor slechts 349.00 bij de funprice hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
< 350 piek ---->>> MSI K7T TURBO
overklokken --->>> ASUS A7v133

Over de Abits kan ik weinig zeggen omdat mijn ervaring ermee niet zo groot is. Ik vind alleen die Highpoint-controllers nog steeds niet je-van-het. De Asus heeft de Promise en die is nog altijd stukken beter!

IRQ-toewijzing op de Asus is trouwens beter dan op de MSI. Persoonlijk vind ik dat de Asus een rommelplank is omdat hij er fysiek zo ongestructureerd uitziet. De MSI ziet er veel netter uit.

Ik heb zowel MSI, Asus als Abit gehad en uiteindelijk kies ik toch voor Asus omdat dit bord IMHO het best werkt op alle fronten. En daar ga ik uiteindelijk ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit KT7a is er voor 349 piek! Beter overclockbaar (bij de MSI moet je allemaal bruggen gaan kleuren op je CPU om voltage ed. in te stellen wat op een Abit helemaal niet nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou een:
ASUS A7V133 Socket A 5p ATX AGP Pro UDMA100 kunnen nemen, is wel wat duurder, maar een goeie kaart :) kost alleen wel zon 450,-
wil je een iets goedkopere dan kun je een:
MSI K7T Turbo Socket A 6p ATX UDMA100 DIMM met Audio kopen. die is rond de 365,- :)
maar kijk nog mar ens goed rond op internet.
goedkope moederborden: www.mycom.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Epox 8KTA3+ is wel 2 tientjes buiten het budget. Maar dan heb je wel een lekker bordje.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EPOX heeft afgedaan bij mij. NOOIT meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
oh ik weet niet hoor, k heb alleen de L1 bruggen ingekleurt en mn duron draait strak op 9.5*106!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn alledrie topmerken.
MSI is iets stabieler
Abit is iets beter over te klokken
Asus hangt ertussenin

Je doet met geen 1 merk een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Niets ten nadele van MSI en Abit, maar ik koop al jaren Asus borden, simpelweg omdat ik er nooit, maar dan ook nooit gezeik mee heb. 't kost wat meer, maar dan heb je ook wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel zelf ok nog welke mobo ik moet nemen. Ik denk dat mijn keus valt op de AOpen AK73 Pro(A)

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/mb/images/ak73proA-b.jpg

Ziet er super strak uit, en bij de laatste KT133A review op Tom's Hardware kwam die samen met de IWill als beste uit de bus.

En die zwarte kleur is erg gaaf :)

Ennuh die AOpen die gereviewed is, heeft alleen een firewire als extra maar dat heb ik niet nodig. En scheelt nog 80 piek ofzo met de ASUS A7V133 kun je weer twee extra delta 80mp case coolers voor kopen ;) de prijs nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik had namelijk dezelfde keus, ze zijn alle drie goed. Ik heb voor Abit gekozen wegens de vele pci sloten, en de isa slot.

Asus heeft zo'n waardeloze cnr of amr slot, waar je niks mee kan. MSI kon ik ook nemen, maar ik ging puur voor speed. Als je speed wilt, moet je abit nemen. Lekker stabiel en gruwelijk over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47
Op maandag 04 juni 2001 20:38 schreef Wekkel het volgende:
Niets ten nadele van MSI en Abit, maar ik koop al jaren Asus borden, simpelweg omdat ik er nooit, maar dan ook nooit gezeik mee heb. 't kost wat meer, maar dan heb je ook wat..
Nou, die Abit's gaven ze ook niet weg voor weinig, maar dan heb je ook een fijn bordje (heb zelf een KT7-R) mijn volgende wordt zeker ook een Abit KT7A, die RAID laat ik maar weg, kost extra en gebruik het toch niet :(
In de nederlands C`T staat deze maand trouwens een KT133A borden test, misschien intressant? De A-Open kwam niet stabiel naar voren ...

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
MSI is tegenwoordig best goed. Abit is goed voor klokken, en Asus is altijd goed maar wel prijzig.
TIP KOOP GEEN AOPEN!!!!!!!! Dat vindt ik echt bagger. Ik heb er twee gehad, een AX63pro en daarna een AK33, en ze waren allebei even instabiel. Ik zou de MSI kopen, die is niet zo duur en die doet het goed, ik heb een asus A7v133 en die bevalt me prima, maar hij was best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP KOOP GEEN AOPEN!!!!!!!! Dat vindt ik echt bagger. Ik heb er twee gehad, een AX63pro en daarna een AK33, en ze waren allebei even instabiel
:'( Jezus hoe kan ik nou ooit een systeem samenstellen.... eerst dat gezeik van DDR vs. SDRAM op KT133A.. heb ik uiteindelijk voor KT133A gekozen, en naar mijn inziens een prachtig bordje loopt iedereen die direct af te kraken.

Misschien heeft Tom Pabst het wel bij het rechte eind en dat dit wel een mooi bordje is. Ja ik weet het niet hoor, maar hij prefereerde deze boven de ASUS vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding en de complete uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:08 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

In de nederlands C`T staat deze maand trouwens een KT133A borden test, misschien intressant? De A-Open kwam niet stabiel naar voren ...
Ik heb hem erbij gepakt en... "De resultaten van de benchmark van de AOpen AK73 Pro A zijn ongeveer gemiddeld. De temperatuur bewaking is een positief punt maar de gebrekkige stabiliteit van ons test exemplaar is zorgwekkend."

Dit vind ik niet leuk.. maar het is zo'n mooie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons(Funprice) zijn de onstabiele systemen die terugkomen met een AMD cpu vooral Asus en MSI.
Systemen met een KT7A(niet KT7, die zuigt) krijgen we vrijwel nooit terug, hoogstens als ze de geest hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg altijd maar

amd cpu - amd chip
intel cpu - intel chip

altijd stabiel
geen gezijk
allebij weten wat de proc kan

ik zelf draai op een a7v van asus en ik ben blij dat deze mobo op pleurt naar een maat van mij
er komt nu een asus a7m mobo voor in de plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik zeg altijd maar

amd cpu - amd chip
intel cpu - intel chip

altijd stabiel
geen gezijk
allebij weten wat de proc kan

ik zelf draai op een a7v van asus en ik ben blij dat deze mobo op pleurt naar een maat van mij
er komt nu een asus a7m mobo voor in de plaats
De AMD750 chipset was anders ook niet helemaal top, had toendertijd veel problemen met een Geforce gebasseerde kaart.
De KX133 op ondere andere mn K7V was een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Op maandag 04 juni 2001 18:46 schreef Vo0 het volgende:
Abit KT7a is er voor 349 piek! Beter overclockbaar (bij de MSI moet je allemaal bruggen gaan kleuren op je CPU om voltage ed. in te stellen wat op een Abit helemaal niet nodig is)
heu das bietje bullsjit heh, je moet op un ABit net zow goed je bruggen inkleure andurs doet ut ovurclocke oowk nix hoor...
Niettemin bevalt mijn KT7A-raid zeeeeeeeeer goed, heel stabiel en snel
Naar nijn ervaring zou ik de ABit pakken, niettemin MSI en ASUS maken oowk heel goed materiaal!

[edit[
Aargh, Die typo's DIE! :+
[/edit]

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah nou ik zit nu net dat Artikiel in de c't te lezen (voor de duidelijk heid, dit is dus niet Computer Totaal, ik zeg het maar ff) En daar zeggen ze ook nog dat sommige mobo's vaak opstart problemen hebben met bepaalde AMD procs.. dit vind ik toch niet echt een goede ontwikkeling, strx bestel ik mooi al me onderdelen, geheid dat iets niet werkt als ik de boel thuis heb, en dan al die topics in dit forum over bugs en vastlopers over die AMD.. begin ik toch weer een beetje te neigen naar Intel.

Kan ook aan mij liggen hoor maar. ik zag vandaag ook nog iets over problemen met de via southbridge ofzo met een SBlive, nou die heb ik dus ook. Ik wordt er eerlijk gezegd wel een beetje moe van. Ik ben nou al 6 dagen nonstop bezig een systeem uit te zoeken en elke keer als ik iets gevonden heb, komt er weer een probleem bij. En ik kan me herinneren toen ik me Intel systeem 1,5 jaar gelede kocht dat ik binnen 2 dagwen wel me sys had samen gesteld.... :( kan er toch beetje pissig over worden.

En dan dat gezeik over die AXIA core's enzo. Volgens de pricewatch verkopen bedrijven specifiek die core voor meer geld :? dat slaat toch ook nergens op hoeveel mensen die geen flauw benul hebben wat voor'n proc ze kopen hebben wel neit zo'n snellere core zonder er meer voor betaald te hebben. Al dat gedoe. Ik wou dat ik een leek was kocht ik gewoon een lekker Dynabite Systeem :o .. nee dat ook maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat materiaal van MSI is niet erg stevig. Een kennis van me had een KT266 bord gekocht, was al brak (4 ledjes branden) en tijdens het tijdens met een andere prok brak gelijk het socket hendeltje (zwak plastic) af. Abit heeft een metalen hendel.

Nu wil MSI geen garantie geven ivm User Abuse, nou voor mij geen MSI dus :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 18:46 schreef Vo0 het volgende:
En welke mobo heeft nou wel makkelijk in te stellen Core Voltage's en Multipliers? Dit is dus gewoon een vraag he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alleen even melden dat ik een AOpen AK73proA heb en het gewoon een superfijnbordje is, hijs gewoon goed stabiel en verder hoef ik niets te vertellen want je hebt de reviews al gelezen.

tijdje terug ook een AOpen AX59pro gehad ook nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:48 schreef Oneindig het volgende:
Ik wil alleen even melden dat ik een AOpen AK73proA heb en het gewoon een superfijnbordje is, hijs gewoon goed stabiel en verder hoef ik niets te vertellen want je hebt de reviews al gelezen.
Wat is je verdere config, ik wil dit aan gaan schaffen:

2 256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec) Eynstein FL 518,-
1 AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB) Queen Systems FL 507,-
1 AOpen AK73 Pro A Perfect Systems FL 326,-
1 AOpen HX08 (300W, Big Tower) Computers 4 All FL 247,-
1 Asus V8200 GeForce3 64MB Winkelman Automatisering FL 1129,-
2 Delta 80MP fan Space Promotion FL 70,-
1 Global WIN FOP38 De Regenboog Computers FL 69,-
1 IBM 40GB (Deskstar 60GXP, IC35L040AVER07, 7200rpm, 2MB) Europc FL 419,-
1 Pioneer DVD 105SZ 16x40 Slot-in (Bulk) Xenon Webstore FL 229,-
1 Plextor 16/10/40 (OEM) Informatique FL 499,-
1 Voeding: 350Watt, Enermax Space Promotion FL 174,-
Totaal FL 4187,-

Let niet op die winkels enzo geen zin om weg te halen. En de monitor is al een Iiyama VMPRO 22" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal FL 4187,-
Vergeet je niet 300 gulden verzendkosten? ;)
Of ga je zelf door heel nederland heen scheuren met de auto :P

Als je het kan betalen heb je een vet systeem. Enne.. hoe zit het met de geluidskaart?

Is dit AOpen kast niet een beetje aan de prijzig kant als er dan ook nog geen 350Watt voeding bij zit :?
Met de huidige specs zou een 300Watt toch wel voldoende moeten zijn dacht ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 11-09 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou gewoon voor een A7V133-R gaan, heb ik hier ook en is rockstable!

MSI (K7T Master & Pro2A) heb ik veel gedonder mee gehad met BIOS updates, en die heb je af en toe echt nodig met MSI :(

Abit (KT7A) heb ik ook 1x gedonder mee gehad, deed het meteen na het inbouwen al niet

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:57 schreef 777bas777 het volgende:

[..]

Vergeet je niet 300 gulden verzendkosten? ;)
Of ga je zelf door heel nederland heen scheuren met de auto :P

Als je het kan betalen heb je een vet systeem. Enne.. hoe zit het met de geluidskaart?

Is dit AOpen kast niet een beetje aan de prijzig kant als er dan ook nog geen 350Watt voeding bij zit :?
Met de huidige specs zou een 300Watt toch wel voldoende moeten zijn dacht ik zo....
Die enermax voeding omdat dat gewoon super PSU is en die Aopen vind ik gewoon mooi. En hopelijk kan ik meedere spullen bij de zelfde winkel krijgen zonder al te veel prijsverschil. En geluids kaart nog uit me huidige systeem een SBLive

En die A7V133 R. Waar staat die R voor Racen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die R van het ASUS A7V133-R <---------- Is Raid

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 22:05 schreef Rick2001 het volgende:
Die R van het ASUS A7V133-R <---------- Is Raid
Damn.. |:( me hersens laten me in de steek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Op maandag 04 juni 2001 21:52 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Wat is je verdere config, ik wil dit aan gaan schaffen:

Totaal FL 4187,-

Let niet op die winkels enzo geen zin om weg te halen. En de monitor is al een Iiyama VMPRO 22" :)
Geen slecht systeempje voor een 17-jarige scholier :) Ik zal maar niet vragen hoe je aan dat geld komt....

Waarom dan niet meteen een Tbird 1333 ipv een 1200? Dat kan er dan ook nog wel bij :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een zootje onderdelen bij de "computerboer om de hoek" kopen, als het kan en goede afspraken maken..... Kan je bij problemen gemakkelijk ruilen als het een fatsoenlijke computerboer is. Als je de conclusie van het gewraakte artikel in c't gelezen hebt weet je toch wat je moet kopen? Trouwens het laatste stukje van "Startproblemen" in dit artikel is toch duidelijk genoeg? Ik zou in dit geval de leverancier aanspreken. Een fatsoenlijke computerboer ruilt dan je plankie om en gooit je ouwe plankie bij de RMA......
Edit: Of niet oppertweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 22:19 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Geen slecht systeempje voor een 17-jarige scholier :) Ik zal maar niet vragen hoe je aan dat geld komt....

Waarom dan niet meteen een Tbird 1333 ipv een 1200? Dat kan er dan ook nog wel bij :)
Nah jah 1333 kan ook wel.. maar ik heb eigenlijk me limiet gesteld bij 4000.. maar 4500 kan ook nog. En wat betreft geld, ik verdien aardig bij met maken van website's. En op moment heb een leuke klus, moet bij een makelaar het hele netwerk reorganiseren server kopen e.d. verdient wel lekkel.

Ik weet niet of je het boek kent 'Mannekino' van Sybren Polet maar dan kan heel erg inspireren :) ... pff wat ben ik weer wijs om half elf 's avonds.

Hehe :) ik kijk net ook f fin jouw prefs me kat heet ook Malle Pietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 21:30 schreef oppertweaker het volgende:
Bij ons(Funprice) zijn de onstabiele systemen die terugkomen met een AMD cpu vooral Asus en MSI.
Systemen met een KT7A(niet KT7, die zuigt) krijgen we vrijwel nooit terug, hoogstens als ze de geest hebben gegeven.
niet KT7, die zuigt. Zo lekker onderbouwd die meningen van jou. Het is overigens INstabiel en niet onstabiel, maar dat terzijde.

Wat MSI betreft ben ik het met je eens. Die hebben een hoger uitval maar de Asus valt best wel mee hoor. De MSI's hebben nogal last van het '4 rode led's' syndroom. Wel stroom maar niets meer doen.

En wanneer is een systeem instabiel?

Als een tweaker (zo noemt ie zichzelf dan) 't niet stabiel kan krijgen op 1.5 keer de fabriekssnelheid onder Win95a, fat16. Of is 't instabiel met een fabrieksinstallatie en dan vastlopen. Daar is ook nogal een verschil in. Je noemt een product instabiel als het op diverse onderzochte manieren niet stabiel te krijgen is en niet als jij niet snapt hoe computers werken.

Wie niks van auto's weet gaat ook geen versnellingsbak ombouwen naar een race-bak.

Conclusie: Als je een mening hebt, onderbouw die. En als je die niet kan onderbouwen of alleen je eigen pech-geval kent, hou je dan stil.

Als de Abit KT7A erom bekend staat dat ie gigantische overklokmogelijkheden heeft dan loopt ook iedere wannabe-tweaker te zeiken als ie z'n gare Duron 700 niet op 1100 kan krijgen. Dan noemen ze 't bord brak. :( DUHHHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, daar gaan we dan:

Asus, vaak spontane lockups, je bent ff wat aan het doen, en beeld bevriest,
Er zijn zaterdag 2 PC's teruggekomen, beide A7V133 systemen, beide dezelfde problemen. Is niet de 1e keer, gebeurt te vaak.

MSI, inderdaad, vaak het bekende 4x rode ledje=dood als een pier, gebeurt te vaak.

Abit, in kast schroeven, BIOS instellen, Windows installen, en knallen maar. Geen lockups, nada noppes, gewoon knallen.

Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een tweaker (zo noemt ie zichzelf dan) 't niet stabiel kan krijgen op 1.5 keer de fabriekssnelheid onder Win95a, fat16. Of is 't instabiel met een fabrieksinstallatie en dan vastlopen. Daar is ook nogal een verschil in. Je noemt een product instabiel als het op diverse onderzochte manieren niet stabiel te krijgen is en niet als jij niet snapt hoe computers werken.

Goed zo Tionk! Een waarheid als een koe!

Ik doe er nog een schepje boven op!
Ze willen niet lezen of kunnen niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, Toink, klinkt allemaal wel redelijk, maar zelf onderbouw je ook niet alles even lekker. (8>

Maar vertel eens, dat van die 4 rode leds bij MSI, daar heeft mijn collega last van, maar door het afbreken van de hendel willen ze geen garantie geven (en als mr Toink zo goed is weet ie ook vast wel te vertellen of dat van die hendel wel of niet vaker voorkomt, toch?)

(PS: Funprice stuurt altijd een mail terug bij kapotte hardware, een automatische-reply wel te verstaan, geen echt antwoord :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oppertweaker mag natuurlijk ook antwoord geven, hij blijkt ook kennis van zaken te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x rood ledje wil soms zeggen dat de CPU naar z'n gootje is, maar meestal betekent het dat je bord dood is.
Afgebroken hendel kan als gevolg hebben dat de CPU niet helemaal lekker in de socket zit, kan dus 4 rode ledjes tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog steeds niet uit..

Ik twijfel nog tussen die Abit, Asus en AOpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit, meest stabiele van de 3.

Aopen geeft maar 1 jaar garantie op hun borden(abit 5 jaar), dus daar zou ik zowiezo al niet aan beginnen.
Die Asus zuigt, maar ik heb al verteld waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou aan de proc lag het niet, want we hebben mijn Cpu er ook ingezet en toen deed ie het niet, zijn CPu op mijn bord (toevallig een abit:), maar die had ook wel zijn probleempjes met 2k acpi en de Southbridge/Live) en die proc draaide als een zonnetje. Dus bord dood, want de hendel klemde nog wel naar beneden zoals het hoort, was alleen half zo lang geworden

Ik neem aan dat Funprice het bord netje had omgeruild en de zaak had afgehandeld. De zaak waar hij klant was (en voor 4000 piek had besteed) wilde alleen ruilen als MSI het bord als RMA zou accepteren.
Vage zaak als je je klant bijna 4 weken in de stress laat zitten, en dan nog om een lullige reden de zaak afdoen.
De naam noemen we nog niet, omdat ze alsnog met een oplossing kunnen komen, gebeurt dat uiteindelijk niet, dan... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Abit Kt7-a kiezen, heb zelf de raid versie en heb ervoor gekozen omdat op MSI borden de zware amd-processoren te warm worden en op asus borden ook. getest namelijk en op het abit bord werd de proc het koelst van allemaal

mooi wat graden over om te klokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gaan borden met dit soort dingen door naar MSI.
Ruilen we em namelijk om, en sturen em daarna terug, en MSI geeft geen garantie, zijn wij 300 piek kwijt(da's natuurlijk ook niet de bedoeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 23:00 schreef Mr_D het volgende:
Ik zou voor de Abit Kt7-a kiezen, heb zelf de raid versie en heb ervoor gekozen omdat op MSI borden de zware amd-processoren te warm worden en op asus borden ook. getest namelijk en op het abit bord werd de proc het koelst van allemaal

mooi wat graden over om te klokken :P
Klopt als een bus, op het MSI bord draaide een Duron bij ons zonder probs, gooiden we er een TB1200 op, bleef ie halverwege DOS al hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k wil niet stoken.. 'keb hier twee PC's thuis met MSI borden. De ene begon met een K7Tpro de ander met een K7Tpro2. Dankzij het rode lampjes gebeuren en de coulance van de "computerboer op de hoek" staan er nu twee PC's met een ander moederbord de ene heeft nu een K7Tpro2 en de ander een K7T pro2a bord. 't werk verder allemaal prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de aopen en die loopt bij mij rete stanbiel met een tb 1333.
Overklokken geen probleem 1533 stabiel.
Lekker bordje snel en betrouwbaar voor een goeie prijs (mijn mening) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpelijk dat je niet zomaar omruild, maar als zaak kun je waarschijnlijk wel iets meer moeite doen / dan bij voorbaat al zeggen dat het waarschijnlijk niet gaat lukken.

Ze doen alsof er moedwillig/zeer onvakkundig aan de hendel is zitten breken met een betonschaar ofzo.
Ik moet me eigenlijk hier niet over opwinden, dat mobo had gewoon 2 gebreken: 4 ledjes en een slechte socket hendel. MSI als fabrikant lijkt me ook een stuk minder dan Abit of Asus, dus alleen al daarom nooit dat merk nemen. Je krijgt uiteindelijk waar je voor betaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, MSI is iets minder kwaliteit maar daardoor ook een stuk goedkoper.
Over werking van t bordje kan ik maar 1 ding zeggen : suspend2ram werkt niet, en op mn kt7-raid wel.
Ook is de overlapping van de vga-kaart over de dimm-sloten zeer irritant, en die agp-retention overbodig (bruin of zwart omhulsel om agp-poort heen)

Ieder zn keus, maar voor mij alleen top (merk)-onderdelen. Dan maar wat langzamer een duurzame computer bijeenbouwen.
Heb bv meer voor mn voeding (enermax 550W betaald als voor mn videokaart (TNT2vanta, geen budget voor GOEDE videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al van Soltek gehoord, goedkoop en mijn inziens OK. Heb de SL-75-KAV en ben daar dik tevreden over, heb er een MSI K7T Pro 2A voor de deur uitgedaan.
En OC'en lukt ook best, al moet je er wel enig gefrul met dip-switches bijnemen.
Toch het overwegen waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Msi klote borden????????????? -> No way

Ik heb nu aardig wat bordjes in deze kast gehad varieerend van een jetway tot een abit tot een qdi (ja en die qdi is best een leuk bordje maar ie zit nu lekker in de pc van m'n zusje omdat ik nu een msi k7t turbo heb gna gna gna >:))
Oke maar ff over de MSI K7T Turbo -> perfect bordje, helemaal bij het overklokken.
Heb er ook verschillende processors op zitten prikken van een duron 600 tot mijn huidige 1200 athlon en ik heb er geen gezeik mee gehad. Oké wel een keer rode letjes gehad maar dat lag dan aan geheugen wat er niet oké inzat e.d maar nooit aan het MoBo.

Mijn mening is dus -> MSI K7T Turbo is een superbord

Oh en die bruggen moet je altijd kleuren op een processor alleen heb ik um bij mij op 1,625 gezet zodat ie mooi op 1,7 komt te staan als ik um namelijk op 1,7 in de bios zet dan geeft ie in mbm 5 1,78 aan

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 22:51 schreef This_Game het volgende:
Euh, Toink, klinkt allemaal wel redelijk, maar zelf onderbouw je ook niet alles even lekker. (8>

Maar vertel eens, dat van die 4 rode leds bij MSI, daar heeft mijn collega last van, maar door het afbreken van de hendel willen ze geen garantie geven (en als mr Toink zo goed is weet ie ook vast wel te vertellen of dat van die hendel wel of niet vaker voorkomt, toch?)
Ik post hier niet om even te komen blazen hoe goed&goddelijk ik ben maar ik krijg gewoon de :r van die dorks die niet weten wat ze doen en maar in 't luchtledige gaan blaten over vanalles en nogwat dat zuigt.

En dat van die hendel kende ik nog niet eigenlijk en ik heb al VEEL MSI K7T's onder m'n vingers gehad. Maar die MSI's die ik heb gezien hebben wel allemaal Coolermasters erop zitten, dus het zou ook aan het soort koeler kunnen liggen.

Die rode leds is reeds uitgelegd door Dhr. Funprice. :z Dat had ik niet beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft zijn eigen mening

Funprice blijft bij Abit..

De andere is helemaal in de gek van Asus

En De een vind MSI super.

En aopen wordt als instabiel beschouwd

Toms Hardware vind Aopen de beste.

:? hier wordt ik toch beetje wiebiewabie van

Ik ga denk ik gewoon lekker voor die Aopen. Of toch Asus.. nee Abit BRTR RRIR ^&* mooie boel is dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 20:48
Op maandag 04 juni 2001 21:44 schreef This_Game het volgende:
Maar dat materiaal van MSI is niet erg stevig. Een kennis van me had een KT266 bord gekocht, was al brak (4 ledjes branden) en tijdens het tijdens met een andere prok brak gelijk het socket hendeltje (zwak plastic) af. Abit heeft een metalen hendel.
Dat snap ik, als je niet eens weet dat die 4 ledjes horen te branden.

Van het drietal Asus, Abit en MSI bevalt de MSI mij het beste.
Geen gezeur met soundkaarten als bij de Abit of geheugen waar ie niet stabiel mee wil werken als bij de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Oh en mijn hendeltje op de MSI is lekker van metaal dus afbreken zit er lekker niet in of je moet wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erruuuuuuuuuuuuggggggggggggggggggggg lomp zijn

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is deze te koop, ik kan hm niet onderscheiden in Price Watch

Afbeeldingslocatie: http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/pic/6330limited.jpg

MSI K7T Turbo Limited Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:44 schreef This_Game het volgende:

MSI borden hebben voor zover ik weet nu allemaal metalen hendeltje.

Die kennis van jou kent zijn eigen krachten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de vele replies ;)
maar ik ben er nu nog niet uit
ik twijfel nog tussen ABIT en MSI... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou met al die verschillende winkels ben je al een vermogen aan rembours kosten kwijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zou gewoon wachten op een Mobo met een Sis 735 chipset: dan heb je tenminste iets goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een A7V133 bij Funprice gehaald en ik heb er geen problemen meedus ik zu zeggen Asus maar als je maar f 350,- kan/wil uitgeven dan zou ik zeggen MSI want die is stabieler als Abit. Suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 22:53 schreef oppertweaker het volgende:
4x rood ledje wil soms zeggen dat de CPU naar z'n gootje is, maar meestal betekent het dat je bord dood is.
Afgebroken hendel kan als gevolg hebben dat de CPU niet helemaal lekker in de socket zit, kan dus 4 rode ledjes tot gevolg hebben.
betekent dat je een pci videokaart erin moet douwen en vervolgens weer je oude agp kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 07:07 schreef taranis het volgende:
dank voor de vele replies ;)
maar ik ben er nu nog niet uit
ik twijfel nog tussen ABIT en MSI... :o
IK heb gekozen voor de MSI

HardOCP favoriet, best overclockbaar
Anandtech Overall rating 8,5 en stability 9,5
Tomshardware seg er niet zoveel over
En ik las gister ergens nog een.. kan de site zo nei tmeer vinden die was ook erg te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

MSI KT7 Pro ook goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 11-09 16:24
Ik heb een MSI K7T Turbo gehad. deze heb ik tot 2 keer terug moeten sturen omdat deze het niet deed. Ik heb uiteindelijk een Asus a7V133 gekocht en deze ging meteen als een speer. ik ben altijd al Asus freak geweest alleen die MSI zou erg stabiel zijn nou nooit meer iets anders als Asus dus voor mij.
Pagina: 1