| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Bij mijn FF blijft het geheugengebruik stijgen.
Nadat ik die screenshot had genomen, was het al 2.200.000kB...
Ik heb 8 browsergames openstaan.
Denk dan aan oGame, Ikariam, Hattrick enzovoorts.
Voor de rest mijn mailbox en wat fora.
Dus ik weet echt niet meer wat ik nou moet doen.
Zit nu enorm te stressen, omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet.
Ik hoop, nogmaals, of jullie mij kunnen helpen
Gr. Rik
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Heb je plug-ins draaien die veel RAM nodig hebben? Firefox zou toch wel aardig netjes met het RAM om moeten gaan. Als het verder niet traag ik zou ik me weinig zorgen maken, ongebruikt RAM is ook zonde.
Ja, ongebruikt RAM is zonde, behalve als je naast FF nog een spelletje wilt spelen, en daardoor helemaal niet meer reageert.
Dus ik zal zo even een lijstje maken met mijn extensies die ik in FF heb...
EDIT: Hier de beloofde lijst:
- Adblock Plus
- British English Dictionary
- Chatzilla
- Downloadhelper
- EnhanceViews
- Firebug
- Flashblock
- FoxyProxy Basic
- Greasemonkey
- The Pirate Bay Forwarder
[ Voor 32% gewijzigd door PeaceFreak op 09-06-2013 11:19 ]
Firefox is een 32-bit applicatie en kan dus niet meer dan 2GB gebruiken. Extra RAM heeft dus geen zin.rikdegraaff schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:49:
Ik kan nog van 6GB RAM naar 8GB gaan, maar maakt dat nou echt het verschil??
Op die manier kun je misschien beter inschatten waar het probleem zit, in FF zelf of in (1 van de) uitbreidingen.
Vervolgens de extensies 1 voor 1 inschakelen, en ondertussen geheugengebruik blijven checken.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Maar ik ga het eens proberen met wat minder tabs.
Dat zal ongetwijfeld meer "geheugenwinst" geven
Ik laat morgen even weten hoe het dan gaat.
In ieder geval, allen bedankt voor alle tips!!
Gr. Rik
AdBlock Plus en Firebug zijn echt groot RAM gebruikers...Hoe vers is je Firefox profiel trouwens? Ik had ook altijd belachelijk hoog RAM-verbruik, maar sinds ik een nieuw Firefox profiel gebruik is dat een stuk lager. Misschien kan je dat nog proberen.rikdegraaff schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:15:
Die gekkigheid noemen ze Autisme...
Ja, ongebruikt RAM is zonde, behalve als je naast FF nog een spelletje wilt spelen, en daardoor helemaal niet meer reageert.
Dus ik zal zo even een lijstje maken met mijn extensies die ik in FF heb...
EDIT: Hier de beloofde lijst:
- Adblock Plus
- British English Dictionary
- Chatzilla
- Downloadhelper
- EnhanceViews
- Firebug
- Flashblock
- FoxyProxy Basic
- Greasemonkey
- The Pirate Bay Forwarder
En beiden bedankt voor de berichten.
Gr. Rik
En als je die afsluit, blijft het verbruik dan zo hoog?rikdegraaff schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:26:
Ik heb 8 browsergames openstaan.
Ik heb er gisteren een paar afgesloten, en dat scheelde enorm.
Dus ik ben met een paar (4) gestopt.
Tsja, dat moet dan maar...
Daar zit ik ook niet mee.
Als ik 8 browsergames tegelijk speelt, ben ik toch gek bezig, vind ik
Gr. Rik
[ Voor 23% gewijzigd door PeaceFreak op 10-06-2013 09:43 ]