Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobiele 'game' laptops

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
zelf zit ik al erg lang na te denken over welke laptop ik nou wil, aangezien ik een ferrari in een fiat panda formaat wou, en dat is in elke markt moeilijk.

Nu zijn er een aantal fabrikanten die nieuwe laptops hebben aangekondigd, die redelijk dun en mobiel zijn, maar ook niet onderdoen op grafisch gebied.

een lijstje:
-razer blade (14')
-razer blade pro (17')
-gigabyte P35K (15')
-gigabyte P34G (14')

mocht iemand hier iets aan hebben, of nog meer laptops weten die dun & licht zijn en toch echt minimaal een GTX660 of GTX760M hebben (AMD varianten kunnen natuurlijk ook ;) )

editje: ik heb dus geen vraag, heb zelf inmiddels de razer 14' besteld en die komt via grijze import hier naar toe (sssssst :X )

[ Voor 6% gewijzigd door EXpaND op 08-06-2013 21:34 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Hoeveel kost zo'n Blade (14'') nou als je die importeerd (BTW & importheffing inbegrepen), en waar heb je dat gedaan?

Die Gigabyte ziet er ook wel erg interessant uit, maar worden die in NL verkocht?

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
Hoi EXpaND,

Dat is zo'n beetje het hele lijstje. De enige andere die ik er misschien aan zou toevoegen is deze:
Maingear Pulse
Maar hij is al wat dikker. De andere hebben of niet de grafische kaart, of het is 1 in een dozijn stel zelf samen clevo/msi behuizingen, die allemaal stuk voor stuk dikker zijn, en minder goeie koeling hebben.

De 14inch Razer Blade is momenteel het beste wat je kan krijgen qua formaat.

• EXpaND
Ik ben er straks inclusief de import en taxes (reken 26,4% meer bovenop de dollar/euro prijs) en de verzendkosteb ben ik straks €2354 euro kwijt aan het 512GB msata SSD model.

De gigabyte komt waarschijnlijk niet naar nl, heb ik niks over gehoord. Ook is die pulse inderdaad wel een mooi model, alleen wel jammer van de 760 i.p.v de 765 die is ruim 20% sneller. Ook heeft razer het pcb van de gpu aangepast waardoor die een 192-bit bus heeft i.p.v 128 dus dat is al behoorlijk wat beter dan de andere 760/765's

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

De pulse is een rebranded clevo ding. De enige reviewsite die daar een fatsoenlijke accuduur uit wist te halen kon dat daarna niet meer reproduceren, de cpu klokt standaard terug onder load, throttlet teug in de stress test, plus de gebruikelijke clevo toetsenborden en touchpad. Desondanks vind ik het de enige clevo welke geen totale miskoop is: omdat er simpelweg niets anders is (was?) in dit segment behalve misschien de sony S13.

• EXpaND
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:21:
De pulse is een rebranded clevo ding. De enige reviewsite die daar een fatsoenlijke accuduur uit wist te halen kon dat daarna niet meer reproduceren, de cpu klokt standaard terug onder load, throttlet teug in de stress test, plus de gebruikelijke clevo toetsenborden en touchpad. Desondanks vind ik het de enige clevo welke geen totale miskoop is: omdat er simpelweg niets anders is (was?) in dit segment behalve misschien de sony S13.
Hmm, de sony S13 heeft een 640M Low energy kaart, is ook niet al te best. Trekt het wel, maar ook net :9

Verwijderd

De grafische kaart is niet alles. ;) . De S13 doet zo'n beetje alles kwalitatief gezien beter. Een laptop is meer dan specs alleen.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:47:
De grafische kaart is niet alles. ;) . De S13 doet zo'n beetje alles kwalitatief gezien beter. Een laptop is meer dan specs alleen.
Klopt, maar als je wil gamen gaan die specs toch wel tellen. Een 640LE (nog niet eens een echte 640m...) is natuurlijk niet te vergelijken met een GTX 765m.

Ik ben wel benieuwd met wat Sony op de proppen komt met Haswell. (Die Vaio Pro 13'' daargelaten, want een HD4600 is natuurlijk helemaal niets als je een spelletje wil spelen)

[ Voor 10% gewijzigd door Goudstalen op 09-06-2013 13:59 ]

Verwijderd

Ik vergeleek dan met de pulse. De GT 650m is inderdaad sneller dan de 640m LE, de laatste is echter goed te overclocken, kwalitatief beter, en bevat een CPU welke wel gewoon in turbo boost gaat (2.1 ghz quadcore = niet fijn voor games). Daar doelde ik op.

Vergeleken met de razer is het inderdaad een ander verhaal.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dat mag wel subtieler.

[ Voor 99% gewijzigd door DaMarcus op 09-06-2013 15:15 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Ghostier
Misschien is dat ook een reden dat ik de: Toshiba Qosmio X75 niet meeneem in onze vergelijking.

• EXpaND
Ghostier schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:48:
Misschien is dat ook een reden dat ik de: Toshiba Qosmio X75 niet meeneem in onze vergelijking.
hoe groot is dat ding? lijkt nog breder dan een goeie 17'

editje & streepstreep : gevonden op internet, 17' toch wel. Ziet er wel mooi uit, maar is zeker niet mobiel te noemen. Is groot, en ook DIK ze..dat is wel weer jammer :/

[ Voor 33% gewijzigd door EXpaND op 09-06-2013 17:00 ]

Verwijderd

Die had ik nog niet gezien. Ik heb de toshiba altijd vrij indrukwekkend gevonden. Nee, niet vanwege de kwaliteit, maar omdat toshiba het al in 2011 voor elkaar kreeg een laptop met een high-end GPU te maken met een lager idle verbruik dan alle andere laptops die daarna kwamen:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4629/40375.png
http://www.anandtech.com/...toshibas-gamer-grows-up/5

Er zit maar een 48Wh accu in, maar alsnog wordt dezelfde accuduur gehaald als de huidige recordhouder GT60, met 80% meer accucapaciteit. De prijs is helaas niet veel soeps, maar deze accuduur zie ik graag terug in alle laptops. Zelfs de razer blade haalt een lagere accuduur per saldo, al scheelt het maar heel weinig.
EXpaND schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:56:
[...]

hoe groot is dat ding? lijkt nog breder dan een goeie 17'
Zie gelinkte, 2 jaar oude, review voor een indicatie.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dat wil niet zeggen dat je op de man mag spelen.

[ Voor 93% gewijzigd door DaMarcus op 09-06-2013 23:34 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Ik zit in dezelfde markt te zoeken .. De Razer Blade / Blade Pro spreekt me ook erg aan, maar ik heb geen zin om te importeren. Andere alternatieven/kanshebbers die ik gevonden heb:

- Acer V7-482PG-9884: http://www.engadget.com/2...ell-refresh-v7-ultrabook/

- HP Envy Touchsmart 14" of 15": http://www.theverge.com/2...rt-ultrabook-display-2013

Voorlopig nog zeer weinig beschikbaar op lokale markt.

• Ghostier
Hoi Daggie, volgens mij bent u ook niet echt naar "high end gamelaptop" aan het zoeken, want die 2 varianten zijn heel anders als de andere voorbeelden die wij hebben aangedragen in deze topic. Al zijn ze misschien wel voor u de juiste keuze. De latops die we hier bespreken zijn met extra GPU liefst 760/765/770/780M varianten.

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
De V7-482PG-9884-U heeft 4GB NVIDIA GeForce GT750M GPU.

De HP ook dacht ik .. maar ik vind het zelf ook niet meer terug ..
Pagina: 1