• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:13
Ik was aan het kijken voor een 2e accu voor mijn NEX-5. Originele sony accu's kosten om en nabij de 50 euro terwijl de chinese accu's op bijvoorbeeld DealExtreme of eBay.co.uk toch gauw tussen de 3 en 10 euro zitten.

Heeft iemand ervaring met aftermarket accu's? Welke zijn aan te raden? Welk verschil zit er tussen die van 3 en 10 euro? Mag je van sony andere accu's dan hun eigen gebruiken?

Ik heb er flink naar gezocht; maar kon er weinig over vinden. Ben vooral benieuwd naar ervaringen mbt aftermarket accu's

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:14

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb lange tijd aftermarket accu's gebruikt, en zijn net zo goed als de normale accu's. Geen problemen mee gehad.

• Worsteneter
Heb je ook een specifieke aanbeveling of shop waar je ze haalt?

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-12 19:04
Ik gebruik deze accu in mijn A200 naast een originele Sony accu en merk eigenlijk geen verschil tussen beiden.

• Worsteneter
nielsgaastra schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:20:
Ik gebruik deze accu in mijn A200 naast een originele Sony accu en merk eigenlijk geen verschil tussen beiden.
Ziet er goed uit, cellonic.

Ik heb een andere gevonden op DX.com. Die Cellonic voor de NEX-5 kost 16/17 euro en op dx staat er een met 15 positieve reviews voor 10/11 euro. Kan ik er daar beter 2 van halen :)

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33

j4y

Heb 4 accu's van DX en 1 originele voor m'n Canon 550d. Ik merk in gebruik geen verschil, als je precieze metingen uit gaat voeren misschien...

• Pluisie
  • Laatst online: 23-12 21:17
Van de week heb ik 2 van deze besteld:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2648

Ben benieuwd, maar ze zijn nog wel twee weken onderweg gok ik.

• Worsteneter
Pluisie schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:48:
Van de week heb ik 2 van deze besteld:
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2648

Ben benieuwd, maar ze zijn nog wel twee weken onderweg gok ik.
haha dat is dezelfde als die ik op DX had gevonden ;) en 15 goede reviews over, ook met NEX. Laat maar even weten hoe hij bevalt ;) Review van een tweaker is wel betrouwbaarder natuurlijk :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mijn ervaring met DX accu's zijn dat ze aanvankelijk top zijn, maar na slechts een half jaar al echt brak.

Ik heb betere ervaring met Jupio batterijen. Geven bovendien 3 jaar garantie op hun accu's.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Worsteneter
Nomad schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:15:
Mijn ervaring met DX accu's zijn dat ze aanvankelijk top zijn, maar na slechts een half jaar al echt brak.

Ik heb betere ervaring met Jupio batterijen. Geven bovendien 3 jaar garantie op hun accu's.
Maar DX accu's kun je natuurlijk niet over 1 kam scheren. Die pisen, zoals hierboven gepost, is een van de honderden die er staan. Waarschijnlijk zal er ook wel een groot verschil tussen de accu's van een 10'tje en die van 3 euro zitten ja!

Desalniettemin ziet Jupio er ook wel tof uit, even inlezen :)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:15:

Aantal 3rd party merken zoals Jupio, Phottix Titan's en ik dacht ook Pisen zijn wel OK. Sommige no-names zoals jij ook ervaren hebt beginnen aanvankelijk top maar zijn gewoon sneller brak.

Dan nog, jij gebruikt ze natuurlijk erg veel, maar bij mij duurde het vaak een jaartje voordat ze merkbaar minder werden. Ach voor het geld wat een originele soms kost kun je een stapel 3rd party's kopen die ook bij elkaar jaren meegaan :+

Gabriël AM5

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die cellonic en pisen (dx) heb ik beiden voor mijn nex f3. Werken prima, bijna evenlang als de originele accu. Die echt goedkope zou ik laten liggen, niet alleen qua duurzaamheid/echt vermogen, maar ook qua veiligheid. Gaat een accu lekken of kortsluiting maken, of lekker heet worden, kan je je camera ook wel bij het grofvuil leggen.

• Worsteneter
Thanks voor de tips! Binnenkort maar even 2 van die Pisen batterijen kopen dan maar :) Tot nu toe ging ik altijd backpacken met hostels, maar aangezien ik nu ook met een tent wil heb ik wel meer accu nodig :)

• Pluisie
  • Laatst online: 23-12 21:17
Worsteneter schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:00:
Thanks voor de tips! Binnenkort maar even 2 van die Pisen batterijen kopen dan maar :) Tot nu toe ging ik altijd backpacken met hostels, maar aangezien ik nu ook met een tent wil heb ik wel meer accu nodig :)
Vandaag mijn Pisen accu's ontvangen en voor zover werken ze naar behoren en kwamen in keurige verpakking aan (maar ik heb ze nog niet echt gebruikt). Ze zijn iets lichter als de orginele heb ik het idee, maar ze werken gewoon met de oplader en het percentage wordt aangegeven door de N5. Oja en tijdens het opladen werden ze niet echt warm of iets anders opvallends, heb wel het idee dat ze een beetje langsaam opladen maar dat denk ik ook altijd van de orginele..

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Om eerlijk te zijn gebruik ik het liefste originele accu's. Bij mijn D300s had ik een defecte 3rd party accu welke na 100 foto's al stopte en het daarna niet meer deed. Een ander exemplaar deed het wel gewoon goed, het zij wel dat deze sneller verouderd dan de originele accu welke meer cycles voor zijn kiezen kreeg.

Gisteren heb ik voor mijn D600 een nieuwe EN-EL15 accu besteld, een originele. Een 3rd party variant zou mij zo'n 15-20 euro minder kosten maar het risico nemen dat de accu niet werkt of mijn camera schaad heb ik liever niet. Zeker niet bij een apparaat van €1800 euro. Bij een Nokia 3310 wil ik het risico nog wel nemen ;).

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik had de mijne precies een jaar geleden via ebay gekocht voor 8euro ofzo. Toen de accu binnenkwam geloofde ik mijn ogen niet, van de blisterverpakking tot de accu zelf is vrijwel identiek met de originele.
Ik gebruikt ze om en om en eigenlijk tot nu toe nog niet nodig gehad dat ik beide op 1 dag leegschiet.
Ga gewoon een aanschaffen en gebruikt het als backup.
Pagina: 1