Honda Camino

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504129

Topicstarter
Ik heb in de kelder van mijn grootouders een oude Honda Camino gevonden, die nog perfect werkt!
Ik heb hem meegekregen naar huis, maar weet hier zogoed als niets over. Ik heb één sleuteltje waarmee ik het dop eraf kan halen om er nieuwe benzine in te doen, maar heb nu nog een sleutelgat gevonden en heb geen idee waarvoor het goed is, en heb ook geen sleuteltje gevonden. Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/0729ecf73185dd6795fb7fafcc177586/tumblr_mo38dd3fgl1r67vm4o1_500.jpg
Weet iemand waartoe het dient? En of ik hiervoor nog iets van sleutel kan vinden of dit kan vervangen? Alle tips en hulp zijn welkom!

Alvast bedankt, Resenu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
zou het geen stuurslot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik ook al gedacht, als het dat is, dan heb ik waarschijnlijk een groot probleem want de sleutels zijn zoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Yep, is het stuurslot. Andere sleutel zonder orginele zal lastig worden.
Staat ie op dit moment op slot?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 08-06-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 197141 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:04:
[...]

Yep, is het stuurslot. Andere sleutel zonder orginele zal lastig worden.
Nee, ik kan ermee rijden. Maar ik zou het graag een deftig slot hebben, aangezien ik hem alle dagen aan het station van Denderleeuw zou moeten laten staan..
Is het mogelijk om een sleutel hiervoor te vinden/ laten maken ofzo? Ik heb hier echt geen idee van, ik ben een giga noob op dit vlak. Of is een nieuw slot laten steken de enige optie?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 504129 op 08-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer je stuur nog helemaal kan draaien is de sleutel niet nodig.
Veel nut heeft zo'n stuurslot niet, een harde knal en het is open.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 08-06-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 197141 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:07:
Wanneer je stuur nog helemaal kan draaien is de sleutel niet nodig.
Veel nut heeft zo'n stuurslot niet, een harde knal en het is open.
Oké, dan maar een zware ketting kopen :*) . Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zou het zeker niet als enige slot gebruiken, dan ben je je voertuig snel kwijt. Je kunt het uitboren als je hem toch graag wilt gebruiken en geen sleutel hebt. Wel eerst even kijken of je een vervangende cilinder kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Heb er ook zo eentje gehad, super betrouwbaar! Da's inderdaad het stuurslot. Neem aan dat je het choke palletje gevonden hebt onder de voet-steun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504129 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:12:
[...]

Oké, dan maar een zware ketting kopen :*) . Toch bedankt!
Lijkt me een goed idee, is een populair ding.
Check. http://www.camino-tuning.be/forum.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sick Nick schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:14:
Heb er ook zo eentje gehad, super betrouwbaar! Da's inderdaad het stuurslot. Neem aan dat je het choke palletje gevonden hebt onder de voet-steun?
Indd een super fijn ding, heeft meer dan 20jaar stil in de garage gestaan en werkt nog perfect!
Ik heb indd een hendeltje met choke op zien staan, maar heb geen idee waarvoor het dient.. en m'n opa ook niet meer ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg handig! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 504129 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:21:
[...]

Indd een super fijn ding, heeft meer dan 20jaar stil in de garage gestaan en werkt nog perfect!
Ik heb indd een hendeltje met choke op zien staan, maar heb geen idee waarvoor het dient.. en m'n opa ook niet meer ;D
De choke zorgt voor meer benzine voor de koude start. Kan goed zijn dat het met dit weer niet eens nodig is hem te gebruiken, mijn Puchje deed het ook altijd zonder choke in de zomer :)

Dat stuurslot als enige slot is vrij nutteloos in de praktijk, dus die ketting zou ik zeker aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Peenutzz op 09-06-2013 15:39 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Die ga je inderdaad in de winter wel nodig hebben. Vergeet ook niet het kraantje van de benzine leiding op ten zetten, je zal niet de eerste zijn die zich rot loopt zonder dat ie wil starten :P Palletje naar voren halen, bij de gashendel het haakje inknijpen, rennen en los laten met wat gas erbij en je bent klaar. Tenminste, als je de trappers eraf haalt (heb ik wel gedaan, ondingen die je toch nooit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Anoniem: 504129 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:21:
Vervang bij voorkeur ook de benzine (ja, dat kan ook kapot) en kijk of er geen troep onderin de tank zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 09-06-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ja, dat gebeurt best vaak, dat het spul na even goed gelopen te hebben later opeens moeilijk gaat doen. Vaak is er dan zut uit de tank losgeschud en in het brandstoffilter of de carburateur terecht gekomen. Dat is allemaal best goed schoon te maken, maar je moet het wel even weten.

Vergeet de brommer ook niet te laten keuren voordat je er de weg mee op gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Camino O+

Toen ik 16j was had ik er ook eentje.
Aluminium 65cc
Lange leovinci pijp
Grotere sproeiers
Kleinere platte schijf achteraan (ik had jammer genoeg geen vario)
Trekveren
Verhoogde achtervering
Bmx stuur
Bloklicht vooraan
Afgeslepen spatbord met achterlicht vlak onder het rekje

:D O+ :9~

De Nederbelg !

Pagina: 1