Toon posts:

Thermaltake Superorb beter dan Global Win fop 38??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://hardwareinfo.hwigroup.nl/reviews.php?id=150&page=4

als je deze test nog niet kent, lees em dan!

de superorb van thermaltake komt er beter uit dan de fop38 van global win, zowel qua koel prestaties als geluid! de orb is nog eens 50% goedkoper dan de fop38 ook!

kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is? ik heb zoveel goede dingen over de fops gehoord en zoveel slechte dingen over de orbs, ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet! |:(

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Vergeet die review
das de enige review waar men lovend over de orb is
en das gewoon bullshit

is hier al discussie over geweest in t ouwe forum

de fop roelt echt boven de superorb

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Die test is erg vaag. Is idd de enige waar de Super Orb het best uit de bus komt.
De Fop38 is werkelijk stukken beter dan een Super Orb.

Verwijderd

superorb=corecrusher.....

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
de fop38 roeleert,hij houdt mijn TB1200C netjes op 40C Full load

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Fop 38 suxt ook vindt ik (spreek uit eigen ervaring). Maakt wel TEveel lawaai....
But soon the Silverado :9~ op mijn 1,3tje :9~ , dan kan ik tenminste weer rustig slapen...

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 18:45 schreef neographikal het volgende:
Mee eens, zoals je hier ziet:
http://www.rorupc.nl/review.php?id=8&page=2

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

ehum ben jij dan 'n vracht wagen monteur ofzo mijn superorb loopt goed op 'n hele core

dus in deze test is ie de beste uit 17 koeler ik heb ook 'n test gezien uit 15 koelers waar ie als laatste uit komt en van ome tom met 46 keolers deet ie het ook redelijk goed boven het gemiddelde.

dus voor ik weer 'n koeler ga halen ga ik zo veel mogelijk reviews na zo kan je ook de review qwaliteit zien en bepaalde zwaarder laten wegen

wat bij een koeler belangrijk is is de

koeling performance
gewicht
montage gemak
geluid
prijs
verkrijgbaarheid

Veel van deze eigenschappen zijn helaas tegenstrijdig dus moet je 'n compromie afwegen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 04 juni 2001 19:12 schreef Basz19 het volgende:
Fop 38 suxt ook vindt ik (spreek uit eigen ervaring). Maakt wel TEveel lawaai....
But soon the Silverado :9~ op mijn 1,3tje :9~ , dan kan ik tenminste weer rustig slapen...
doe je je pc toch s'avonds uit.. kan je altijd rustig slapen..of klikt dit raar??, mijn netwerk staat ook wel altijd aan maar die staan niet in me kamer..dus gelukkig heb ik deze probleem niet :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

SUper ORb houdt mijn tB koel genoeg, zodat ie niet crasht. Hij koelt niet zo goed, als ie eruit ziet, maar hij is ook weer niet verdomd slecht.

Corecrusher= onhandige kluns of tweaker met pech bij de 30e keer....

• SG

SG

Op maandag 04 juni 2001 19:16 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

Mee eens, zoals je hier ziet:
http://www.rorupc.nl/review.php?id=8&page=2
MINI super orb is toch iets anders dan DE SuperOrb

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wat een test zeg!! Er worden wel DRIE coolers getest...
Moet je eens kijken op http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/ !!
Dit is een iets meer betrouwbaardere test, denk ik...

En welke cooler rullt elke andere cooler: juist DE SILVERADO !!!

Dat wou ik maar even gezegd hebben...

Verwijderd

Sorry, maar dat is alleen als je niet voorzichtig met die dingen omgaat.
ok, ze zijn niet de makkelijkste om te plaatsen, maar met een beetje beleid valt het reuze mee. :)

Ik ben heel tevreden met de super-orb, maar ik heb ze nooit ZELF kunnen vergelijken dus...

Verwijderd

Topicstarter
Whoa! snelle replies! ik zie dat de meningen verdeeld zijn.
ik wou de super orb nog wel kopen maar na deze plaatjes gezien te hebben ga ik sterk twijfelen!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wou eerst ook voor een (mini) Super Orb gaan, maar toch maar voor een Fop38'tje gegaan. Alleen nu weer spijt gekregen en hoop dat mijn Silverado snel komt....

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

alle orbs zijn :r

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Mee eens funk !!

Verwijderd

Topicstarter
Funk, leuk dat je ook even je mening geeft, maar geef dan ook een argument(en) svp |:(

Verwijderd

Topicstarter
btw, in die test van ome Tom kwam de orb er verre van slecht uit, er werd ook niks gezegt over het vermorzelen van cores :9~

• Turismo
Op maandag 04 juni 2001 19:18 schreef SuperG het volgende:

wat bij een koeler belangrijk is is de

koeling performance
gewicht
montage gemak
geluid
prijs
verkrijgbaarheid

Veel van deze eigenschappen zijn helaas tegenstrijdig dus moet je 'n compromie afwegen.
mja ben ik t ook mee eens
silverado is daarbovenop duur en moeilijk te verkrijgen.
Koelers die in dit segment vallen is denk ik wel de TT copperorb(niet de mini copper orb die zuigt), TT volcano 2 en de coolermaster ep6Ill op dit moment.
ikzelf heb de volcano2 is idle 30 en full load 44 dus ik ben tevreden en is een rustige fan van 4500 rpm dus geluid valt ook mee. Mocht de koeling op een x niet genoeg zijn kan ik er een 7000 rpm fan op zetten ten koste van t lawaai natuurlijk

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Bij mij gaat het om cooling tegenover geluid... De verkrijgbaarheid maakt niks uit (dan wacht je maar even) en de prijs ook niet, want het gaat uiteindelijk om de cooling en het geluid.........

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 20:12 schreef Roefoes het volgende:
btw, in die test van ome Tom kwam de orb er verre van slecht uit.
dit neem ik terug! ik las nog even verder en schrok toch wel even na het lezen van het artikel....
klote heatsink, te veel geluid voor deze koel-prestaties, koeld ronduit klote voor zo'n slim ontwerp. kortom; ik koop geen super orb!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Je moet hem ook alleen bij de clip vasthouden, dan is er geen probleem, heb er al tientallen geplaatst en geen problemen.

• Turismo
Kijk maar s wat eynstein (winkel)van de Superorb vind
kwa installatie en koeling
http://www.eynstein.nl/Faq.php3?Groep1=15&Groep2=18&ID=15

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 19:25 schreef Basz19 het volgende:

En waar kan ik die kopen dan :? vage site's waa rje klunt bestellen nergens in nederland.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:04 schreef Mannekino het volgende:

[..]

En waar kan ik die kopen dan :? vage site's waa rje klunt bestellen nergens in nederland.
Die zijn er wel, moet je beter zoeken....
Maja dat schijnt niet mee te vallen voor de meeste tweakers....... ;)

Verwijderd

Topicstarter
de Global Win Fop 32 kwam er goed uit en is maar 45 piekkies, toch?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:09 schreef schumache het volgende:

[..]

Die zijn er wel, moet je beter zoeken....
Maja dat schijnt niet mee te vallen voor de meeste tweakers....... ;)
Price watch uiteraard gesjekt twee bedrijven.. en vage duitse site waa rik bij het aanziens al helemaal wiebiewabie wordt en levertijd was 4 week ofzo. En de andere nederlandse site staat niks op vermeld van de Silverado underconstruction ofzo.

Als jij me kan helpen zou mooi zijn

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:12 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Price watch uiteraard gesjekt twee bedrijven.. en vage duitse site waa rik bij het aanziens al helemaal wiebiewabie wordt en levertijd was 4 week ofzo. En de andere nederlandse site staat niks op vermeld van de Silverado underconstruction ofzo.

Als jij me kan helpen zou mooi zijn
E-mailen naar dat nederlandse bedrijf doet wonderen

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 20:40 schreef Roefoes het volgende:

[..]

dit neem ik terug! ik las nog even verder en schrok toch wel even na het lezen van het artikel....
klote heatsink, te veel geluid voor deze koel-prestaties, koeld ronduit klote voor zo'n slim ontwerp. kortom; ik koop geen super orb!
Er is nog wel iets over die test op te merken. Hij klopt gewoon niet :)

1) De koelwaarde onder de 0,3
Zelfs Thermaltake zelf geeft op hun website een waarde van 0,6 op.
2) De Kaney Hedgehog is opeens 1 van de slechtste koelers. Normaal kan hij een FOP38 evenaren..

Misschien hebben ze de waardes verwisseld, een mini Chrome Orb getest en niet een SOrb.
Of misschien hebben ze het raam opengezet eventjes. Om de fles whiskey van die aardige meneer van TT aan te nemen of zo....

Of misschien waren ze al dronken :+

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 21:15 schreef schumache het volgende:

[..]

E-mailen naar dat nederlandse bedrijf doet wonderen
Ok... mailtje is onderweg... :)

• SG

SG

swiftec MC462

Verwijderd

He Turismo,jij bent dus wel tevreden over je Vulcano,maakt hij geen lawaai en trilt hij niet,ik heb er ook een maar maakt veel lawaai en trilt ontzettend,waarschijnlijk is de fan verrot.
Het leek me de ideale koeler maar de fan valt me ontzettend tegen en de koelprestatie ook,mijn Spire MA324-15 werd 2 graden warmer maar maakt een stuk minder lawaai.

Verwijderd

Orb zuigt !
Omdat hij slecht koelt (Ik heb een coolermaster van 25piek die koelt beter)
Omdat zelfs de beste tweaker zijn core ermee kan crunchen(lomp zijn is niet eens nodig :) )
Hij maakt lawaai als de tiefus
En hij is duur (coolermaster van 25 piek is beter !)

Heb nu een Globalwin wbk38
die is cooler ..iets duurder.. Beter voor de core en maakt iets minder lawaai dan de superorb

:)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb ook een SuperOrb maar nog nooit problemen mee gehad. die ouwe Orbs sloopten idd je core maar met deze nergens last van. eropzetten en eraf halen is ook een fluitje van een cent. Ik heb em overgens wel glad-geschuurd/-gepolijst aan de onderkant omdat er allemaal van die riggeltjes inzaten. Ook heb ik 1 van de 2 fans uitgezet dat scheelt veel herrie en toch maar 1 graad meer.
Ze zeggen dat ie geschikt is tot de 1,5Ghz en dat lijkt me toch niet echt.
Qua prijs/kwaliteit is ie best ok denk ik.

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb ook de review van ome Tom gelezen, en ik heb ook met een aantal coolers ervaring.
De SuperOrb is erg makkelijk te monteren, en je bent echt lomp als je je core crusht. De heatsink rust gewoon op de kussentjes, en de clip gaat er makkelijk omheen. De Coolermaster DP5 6H51, die er in de bench van om Tom ong. 15% slechter uitkomt bij ome Tom, is vergeleken met de superorb erg moeilijk te monteren (zonder schreovendraaier lukt 't niet) en eraf halen gaat helemaal niet :(
Onder precies dezelfde omstandigheden heb ik met een superorb en de coolermaster gekeken, en daar werd een Duron750@825 (FSB110) 27C en met de coolermaster 39C.
Met de bovenste fan van de superorb uit werd hij 31C, en dan had je bijna geen herrie meer. (minder dan bij de coolermaster)
superorb: f45,-, coolermaster: f25,-
De superorb scheelt met de FOP38 3% bij ome Tom...

btw, heeft iemand nog een swiftec m462 liggen? ;)

Specs

Verwijderd

Ik heb er sinds vandaag een Thermaltake Volcano II opzitten, en ik moet zeggen dat het een flinke verbetering is in vergelijking met de Spire Orb die er eerst op zat.
Ik zit nu op 27C idle, stressed heb ik nog niet kunnen testen, maar gewoon met het standaard thermalpadje (die nog even flink opgestookt moet worden waardoor de heatsink beter contact maakt).

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wil je hoop niet de grond in boren. Maar deze Ex silverado bezitter snap niet hoe ze aan die waarden komen bij ome tom. En samen met mij nog een aantal mensen die hem hebben.

De Silverado is zeker niet slecht, maar verwacht er geen wonderen van, een FOP38 koelt echt beter..

Mijn CPU werd met thermoeninge+delta HP zo'n 9 graden koeler als met de Silverado. En 9 graden vind ik een hele boel....

Geen inspiratie

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

9 graden is inderdaad best veel... Wel gekeken naar stressed-idle verhouding?? Maar die combo maakt ook meer herrie of niet dan?

Ik hoop dat ik mijn Silverado vrijdag op mijn 1300'tje kan plaatsen...

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Superorb -> corecrusher?????? valt volgens mij wel mee hoor. Oké bij mij is ut bij de 13é keer wel fout gegaan maar dat was gewoon mijn eigen domme schuld en dat durf ik eerlijk toe te geven. Alleen moet ik er ook bij zeggen dat het inderdaad een beetje moeilijk plaatsen is en dat ie ongelofelijk veel lawaai maakt, maarja dat doet mijn fopje ook dus daar kun je de superorb niet echt op af laten rekenen. Maar een fop koelt beter dus vandaar geen orb meer voor mij.

Enne die gekraakte core maakte niet veel uit omdat ik de volgende dag toch lekker mijn tb 800 kreeg. (ut was trouwens een duron 600 die ik gemold heb)
Jammer maar helaas dus en een ervaring rijker, en vroeg of laat gebeurd het iedereen wel een keer want een gekraakte core zit net zoals een ongeluk in een klein hoekje.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Turismo
Op maandag 04 juni 2001 23:03 schreef rjw het volgende:
He Turismo,jij bent dus wel tevreden over je Vulcano,maakt hij geen lawaai en trilt hij niet,ik heb er ook een maar maakt veel lawaai en trilt ontzettend,waarschijnlijk is de fan verrot.
Het leek me de ideale koeler maar de fan valt me ontzettend tegen en de koelprestatie ook,mijn Spire MA324-15 werd 2 graden warmer maar maakt een stuk minder lawaai.
Ja ben zeer tevreden, trilt maar een klein
beetje, maar daar valt mee te leven.
Hiervoor had ik een spireorb die wel rustiger was en iets stiller, maar die
hield me dondervogeltje niet zo koel
als dat die vulkaan t nu doet :)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 00:22 schreef Reind het volgende:
Superorb -> corecrusher?????? valt volgens mij wel mee hoor. Oké bij mij is ut bij de 13é keer wel fout gegaan maar dat was gewoon mijn eigen domme schuld en dat durf ik eerlijk toe te geven.

*knip*

Jammer maar helaas dus en een ervaring rijker, en vroeg of laat gebeurd het iedereen wel een keer want een gekraakte core zit net zoals een ongeluk in een klein hoekje.
Amme nooit niet.

Schijnbaar zijn er mensen die je dat willen doen geloven. Ondertussen heb ik m'n Alpha koeler verruild voor een Swift..
Maar dat Alpha'tje is er wel erg vaak af en op geweest, ik ben bij 30 de tel kwijt geraakt.

Vergeleken met andere koelers, is de Orb gewoon een corecrusher. Omdat het daarbij veel vaker gebeurt.

Je kunt ook met kindertjes maken 100 keer mis schieten. T'kan ook de eerste keer raak zijn. Maar kinderen maak je met sex.

En met Super Orbs kraak je cores ..
:Y)

Verwijderd

En hoe zit het dan met de CAK38.. en weet iemand waar die te koop is ???

Hij staat nog niet in de pricewatch

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb meteen met aanschaf van mijn systeem een SuperOrb geplaatst. PIII redelijk overklokt, temp werd een graadje of 60. Ach, veel maar moet kunnen.

Werd het een paar weken geleden mooi weer, joeg de CPU naar 70 graden!!!

Dus de hele handel terug op 700 gezet.

Gisteren werd ik zo moe van het lawaai die de Orb maakt, dat ik dacht, maakt het uit, ik doe de boxed (default) cooler er op.

Mijn verbazing: De standaard koeler (wel netjes de heatsink gepolijst en met koelpasta ingesmeerd) maakte er op full-pull maar 35 graden van!

Ik ben dus blij gaan overklokken, het handeltje loopt nu superstabiel ( >48 uur met 100% CPU vind ik superstabiel :) ) op 945MHz en het Intel boxed coolertje houdt em lekker onder de 40 graadjes :) (alle casefans uit, case wordt 29 graden)

Had ik dat eerder geweten, dan had ik die zes tientjes die de PrutserOrb kostte lekker op het terras gespendeerd 8-) in plaats van aan een mooiere design-cooler...

En... Bij inspectie van mijn core bleken er stukjes afgebrokkeld :( Gelukkig werkt de processor nog goed, maar wel kut natuurlijk. (Ik dacht altijd dat echt lompe gasten dat voor elkaar kregen, maar ik, die maar een keer de koeler geplaatst heb en em er maar een keer af heb gehaald, heb dat dus godverju ook!!!)

Ofwel: SuperOrb is een grote kloterige nep cooler die zijn naam totaal geen eer aan doet!!!

(En nou niet mekken van "Ja, maar en SuperOrb is voor op een AMD." Want op een 370 past ie ook prima)

Overigens, zo'n silverado, is die nou een beetje stil en veel koeler, of is het weer het Tweakers probleem "Ik heb em en ik heb alleen maar het beste, dus die is het beste!"?
Pagina: 1