Toon posts:

Pc voor gaming max €1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies voor mijn eerste zelfbouw pc. :) Zoals de titel al aangeeft wil ik graag een game pc. Ik zal de volgende vragen voor jullie beantwoorden, zodat jullie beter advies kunnen geven. De onderdelen heb ik zoveel mogelijk uit andere topics en uit de BBG's gehaald. Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan :)
Ik heb gekozen voor de oudere processor van Intel, de Ivy Bridge, want dat past nog in het budget.
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil graag spellen spelen zoals BF3, Planetside 2 .Dit wil ik graag op de hoogst mogelijke settings spelen met een goede framerate. Voor shooters wil ik graag zo rond de 60 frames zitten. De resolutie van mijn scherm is 1920 x 1080. Ik zal op deze resolutie ook gaan gamen. Ook zal er gewoon internet (youtube e.d.) en office taken op de computer gebeuren.
  • Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal €1000 exclusief verzendkosten.
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb 1 beeldscherm wat ik kan aansluiten via HDMI. Verder heb ik een muis en toetsenbord.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb eigenlijk alles nodig wat er in de kast hoort. Het wordt een compleet nieuw systeem. Ook heb ik een versie van windows nodig.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merkvoorkeuren, behalve dat ik graag een processor van Intel wil.
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wat voor mij belangrijk is dat het systeem niet al te veel lawaai maakt. Er zullen niet altijd games gespeeld worden, dus de videokaart moet niet al te luid zijn.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of dit een goed systeem is. Of alle componenten bij elkaar passen en of er misschien nog ergens ruimte voor verbetering is. Merk je bij het moederbord veel verschil tussen de b75 pro3-m en de b75 pro3? Is de extra fysieke ruimte het waard?

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 154,-€ 154,-
1ASRock B75 Pro3€ 63,-€ 63,-
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 281,50€ 281,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 54,39€ 54,39
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,40€ 89,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,80€ 81,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,10€ 25,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,90€ 54,90
1XFX Pro 550W€ 54,-€ 54,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,50€ 141,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,59

Ik hoor graag van jullie. Als jullie extra informatie willen hebben hoor ik het graag!

Edit : Toegevoegd welke resolutie ik ga gebruiken. 1920 x1080

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ziet er prima uit ;)

* ik zou wel de pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB nemen ipv de Samsung 840 ;)
-> betere prestaties & betere type geheugen (mlc vs tlc)
-> deze Plextor is plots van 175~ euro naar 140-145 euro gegaan
-> http://www.tomshardware.c...b-ssd-benchmark,3252.html

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vcMC3EdoRXxF8t1sAfIx6CCq/full.png

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 08-06-2013 21:30 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dan is die Plextor helemaal een koopje :-)
Denk dat ze er snel uit moeten omdat de nieuwere versie er ook al is. Niettemin krijgt hij mijn Best-Buy Award, zolang de voorraad strekt dan :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie :)
Zo te horen/lezen is die SSD een betere dan die van samsung, dus dan ga ik die in het lijstje zetten. Bedankt voor de tip.
En is het verder zo goed? Heb nog steeds twijfels over het moederbord. Zit alleen te twijfelen over de form factor. Ik ga niet overclokken of later een 2e kaart erbij doen, dus dan zou een b75 goed moeten zijn toch?

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Klopt helemaal. Systeem ziet er mooi uit, veel plezier ermee :)

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• SmokingCrop
  • Niet online
Yup, een B75 is prima. (alsook de rest van het systeem!)

Het (grote) verschil tussen een H77 & B75 is eigenlijk gewoon de RAID mogelijkheid
De Z75/77 is dan om te kunnen overklokken & sli/crossfire

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 08-06-2013 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan is dat helemaal duidelijk geworden. En omdat ik een grote kast ga gebruiken, is het dan niet nodig om een atx bord te gebruiken, of volstaat een m-atx bord ook gewoon?

• SmokingCrop
  • Niet online
gewoon een atx nemen :)
staat mooier voor de kabels. :p

Niet dat het veel uitmaakt.. m-atx zal evengoed werken

[ Voor 34% gewijzigd door SmokingCrop op 08-06-2013 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan neem ik de Asrock b75 pro3. http://tweakers.net/pricewatch/318960/asrock-b75-pro3.html
Dat is nagenoeg het zelfde bordje, alleen dan een maat groter :)

Bedankt voor je hulp SmokingCrop, nu weet ik dat ik een goed systeem ga kopen :)

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
bijna, je wilt via HDMI je scherm aansluiten. AMD kan problemen hier mee geven. op DVI perfect beeld en met HDMi ziet het er niet uit. geen idee of dit met jou scherm ook gaat gebeuren, het is zeker een punt waar je op moet letten. kan je via DVI de boel aansluiten heeft dat de voorkeur.

geheugen kan 5E goekoper: http://tweakers.net/price...e/306/325301;302613/merk/

en dan het lastigste punt. de haswells worden steeds betaalbaarder. terwijl de ivy bridges vrij duur blijven. nu zijn die ook erg goed en ook erg gewild. toch is het zonde als je dan al zoveel geld uitgeeft dat je dan "het ouwe spul" koopt. voor ongeveer 2- 3 tientjes meer heb je dus de Haswells. mijn betoog is niet dat de Haswells zoveel beter zijn (het valt mij een beetje tegen). de ivy bridge CPUs zijn nog zeer aan de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Lednov schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:23:
bijna, je wilt via HDMI je scherm aansluiten. AMD kan problemen hier mee geven. op DVI perfect beeld en met HDMi ziet het er niet uit. geen idee of dit met jou scherm ook gaat gebeuren, het is zeker een punt waar je op moet letten. kan je via DVI de boel aansluiten heeft dat de voorkeur.

geheugen kan 5E goekoper: http://tweakers.net/price...e/306/325301;302613/merk/

en dan het lastigste punt. de haswells worden steeds betaalbaarder. terwijl de ivy bridges vrij duur blijven. nu zijn die ook erg goed en ook erg gewild. toch is het zonde als je dan al zoveel geld uitgeeft dat je dan "het ouwe spul" koopt. voor ongeveer 2- 3 tientjes meer heb je dus de Haswells. mijn betoog is niet dat de Haswells zoveel beter zijn (het valt mij een beetje tegen). de ivy bridge CPUs zijn nog zeer aan de prijs.
Ik heb gekeken naar een Haswell build, maar dit gaat niet in mijn budget passen. Het is mogelijk om het erin te laten passen, maar dan moet ik op andere onderdelen gaan bezuinigen, en dan wil ik net niet.
Wat ik ben vergeten te vermelden in mijn openingspost is dat er in mijn oude pc een LP AMD kaart zat. Deze was via HDMI aangesloten en ik had geen last van slecht beeld. Ik denk dat dat wel goed gaat komen als ik weer een AMD kaart neem. In ieder geval bedankt voor je reactie en ik zal er zeker op gaan letten.

• Lednov
das mijn punt, de ivy's zijn gewoon nog flink aan de prijs. je moet zeker niet bezuinigen, das niet nodig. het is meer dat je niet straks denkt, had ik maar... als je 225 - 250E uitgeeft aan de CPU+mobo

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, ik had wel verwacht dat ze nog verder in prijs zullen dalen, maar dat valt wel ;tegen. Het past gewoon niet in het budget, daarom vind ik het prima dat ik Ivy Bridge in het systeem heb zitten. En over een aantal jaar komen er weer nieuwe processors aan, misschien dan een upgrade overwegen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:04:

Zo te horen/lezen is die SSD een betere dan die van samsung, dus dan ga ik die in het lijstje zetten. Bedankt voor de tip.
Plextor is niet beter, het is goedkoper. En langzamer dan de Samsung Pro, en minder betrouwbaar en meer problemen met garantie. Veel succes ermee.

Het lijkt wel also die ene poster een contract heeft met Plextor om zoveel mogelijk Plextors aan te bieden op deze forum maar er is een reden waarom winkels (inclusief de onze) stopt met het leveren van Plextor SSD's.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 13:44 ]

• Lednov
tot nu toe ben jij de enige die voornamelijk Samsung promoot in de laatste posts, zonder ook maar enige bron te leveren voor je stellingen.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Plextor is niet beter, het is goedkoper. En langzamer dan de Samsung Pro, en minder betrouwbaar en meer problemen met garantie. Veel succes ermee.

Het lijkt wel also die ene poster een contract heeft met Plextor om zoveel mogelijk Plextors aan te bieden op deze forum maar er is een reden waarom winkels (inclusief de onze) stopt met het leveren van Plextor SSD's.
Die ene poster( waarmee je volgens mij Smokingcrop bedoelt) vergelijkt de plextor ten eerste met de normale 840, niet de pro versie, en in dat geval is de plextor inderdaad de te prefereren keuze!

Verwijderd

Topicstarter
michaelscott schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Die ene poster( waarmee je volgens mij Smokingcrop bedoelt) vergelijkt de plextor ten eerste met de normale 840, niet de pro versie, en in dat geval is de plextor inderdaad de te prefereren keuze!
Dat klopt, ik had eerst de samsung 840 in mijn lijstje staan. SmokingCrop heeft de plextor inderdaad vergeleken met de samsung 840.
Ook volgens HWI is de plextor een goede keus. Zie ook http://nl.hardware.info/r...t-en-vergeleken-conclusie. Het klopt dat deze minder presteert dan de 840 pro, maar die valt buiten mijn budget.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vandaag het systeem gaan bestellen, alleen heb ik nog een vraag. Is het mogelijk om windows te installeren op je SSD via een externe optische drive? Ik weet niet of dit mogelijk is, want hoe herkent het systeem de optische drive als er geen drivers voor het optische station zijn? Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven, want anders koop ik er een optisch station bij, maar als dit niet hoeft houd ik liever het geld haha :)
Pagina: 1