Bedankt voor de reacties, even voor de duidelijkheid, mijn budget is 400 euro voor één kaart, zodat ik goedkoper en gemakkelijker kan upgraden.
Sorry, daar had ik nog niet gekeken, maar daar staan de nieuwe kaarten van Nvidia (nog) niet op, dus heb ik er niet veel aan.
Daar heb je gelijk in, maar ik weet niet hoeveel ik me van de recent uitgevonden "
Frame Rating" moet aantrekken, deze laat zien dat de AMD kaarten veel haperen in Crossfire.
Zover was ik ook al gekomen, het is alleen moeilijk om deze op dit moment met elkaar te vergelijken, op zo een hoge resolutie. Wel kan ik uit
deze vergelijking halen dat twee 7970's sneller zijn dan twee 680's. Maar de 770 is dan weer een opgevoerde versie van de 680, en een losse 7970 is iets sneller dan die in de ARES II. Kortom, ik denk dat ze in de buurt zitten, maar ik weet het niet.
Ik weet dat ik geen superprestaties krijg, maar 40fps vind ik prima, ik ben veel erger gewend met mijn 550ti icm athlon 5600+

Anders schroef ik wel een stapje terug naar high.
MicGlou schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:25:
Als je echt comfortabel wil gamen op een dergelijke resolutie, dan zal je toch moeten gaan kijken naar die über kaarten zoals de Titan & Ares. Zelfs een SLI of Crossfire opstelling zal je niet veel helpen aangezien je dan nog altijd snel aan de limiet van het geheugen zal zitten. Je zal geen hoge framerate behalen en zal al heel snel last hebben van framedrops.
Maar als je budget rond de 400 euro ligt, dan ben je naar mijn mening het beste af met een crossfire HD7950 (okay, is wat duurder) of een enkele HD7970 of GTX680/770. Ik denk dat de crossfire HD7950 je het hoogste aantal frames zal opleveren in bepaalde games, alleen niet allemaal. Als je de overweging maakt tussen crossfire/sli dan ben je wel het beste af met AMD omdat crossfire beter schaalt en de kaarten in die prijsrange met meer/sneller geheugen zijn uitgerust. Maar ga je voor een enkele kaart, dan is de GTX770 4GB de beste keuze, het extra geheugen met die resolutie is toch wel een voordeel. En AMD heeft (nog) geen antwoord qua prestatie/prijs voor de GTX770...
Zoals ik bedoelde te zeggen, ik zoek één kaart rond de 400 euro. Maar nu de vraag, hoeveel GB is genoeg voor 5670x1080? Vier moet toch kunnen, dan heb je meer dan één GB per 1080P, of zie ik dit fout?
Nee, ik speel geen sim-games, ben ik ook niet van plan eigenlijk. Hoogstens een race-game.
Ik zoek één kaart, als ik al begin met SLI houd ik weinig ruimte meer over voor een upgrade in de toekomst.
En dat ook ja
Dus volgens mij is het een strijd tussen de 7970 en de 770, toch?