Reepje schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:54:
Ach, ik kan me niet voorstellen dat een bios update zou helpen. Er zijn zowiezo geen recente biosen op de site te vinden, 1 update van bijna 3 jaar oud, en nog een update ook van bijna 3 jaar oud.
Juist een bios update of DMA pool reset (dus via bios reset) kan helpen omdat hij de hardware dan opnieuw vind. Ik heb wel vaker gezien dat dit nodig was.
Een update van 3 jaar oud kan nog steeds nieuwer zijn dan zijn huidige bios, ik snap ook niet waarom de TS dit gewoon niet uitzoekt en het probeert, het is echt geen rocket science. Als hij het verneukt (wat zowat onmogelijk is met huidige moederborden) dan kan hij alsnog een nieuwe kopen.
Om een voorbeeld te geven dat zo'n update wel helpt, ik en een vriend hadden in onze domme jonge dagen een x-fi kaart gekocht. Telkens problemen, videokaart werd zelfs niet meer gevonden na een tijd ook al zat de x-fi kaart er niet meer in. Uiteindelijk bios reset gedaan en waarempel alles werkte weer, x-fi kaart er dus ook maar uitgelaten omdat dat ding de IRQ specificaties niet respecteerd.
Vaak heb je ook een bios update nodig als je een nieuwer type cpu erin doet, dit was vooral vroeger zo. Dus vertel jij me waarom het niet zou kunnen helpen.