Intel upgrade vragen

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 14:25
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om over te gaan stappen naar de haswell serie van Intel (een 4770K met een bijbehorend Z87 mobo). Omdat ik van AMD af kom heb ik een paar vragen:

- Klopt het dat intel CPU's en bijbehorende mobo's eigenlijk nauwelijks in prijs dalen naarmate ze ouder worden? (dat concludeerde ik uit 2 PW grafiekjes van een i7 en een sabertooth Z77 mobo)

- Zijn er in het algemeen significante performance verschillen tussen steppings van dezelfde processoren, oftewel neemt de kwaliteit van de Z87 en i7 chips toe naarmate de tijd vordert? Of blijft dat gewoon hetzelfde?

- Zal een socket 1155 waterblok passen op een socket 1150 moederbord? Of zijn dit nu weer heel andere mounting dimensies geworden?

- Zal een 550W OCZ PSU genoeg zijn om een 4770K, HD7850 GPU, waterkoeling installatie en 4 drives (2x SSD, 1x HDD 1x DVD) te voorzien van stroom? De PSU calculators ondersteunen nog geen socket 1150...

Alvast bedankt voor de moeite :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een goede 550W PSU is meer dan zat. De Haswells worden zuiniger dan de Ivy en Sandy bridges, en die hadden daar ook ruim genoeg aan.
Een 1155 waterblok zou ook moeten passen op een 1150 socket, omdat de afmetingen bij mijn weten hetzelfde zijn.