Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc met een AMD FX8320 processor. De behuizing is een coolermaster k-350 3.0. Maar als alleen de pc al aanstaat, en niet eens iets aan het doen is, maakt hij al meer herrie dan welke storende airco in een crappy hotel.

Kortom, hij wordt extreem heet en de standaard koeling kan het niet aan. Mij is vertelt dat ik een andere (fluisterstille) gpu koeling moet kopen. Beter koelen van de behuizing zou volgens de verkoper niet heel veel winst opleveren. Maar het aanbod is erg groot.

Heeft iemand een tip voor me met welke koeling ik niet heel duur zit, maar wel een goede koeling koop?

vriendelijk bedankt

Verwijderd

Ik zou hem eens reseaten, oftewel nieuwe koelpasta ertussen en goed strak aandraaien. Daarbij heb je een CPU koeler nodig een geen GPU koeler. Als je per se een andere wil: Scythe Mugen 3. Simpel, getest en betrouwbaar.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vertel eens wat meer over het systeem, heb je het zelf gebouwd, welke componenten zitten er in welke CPU koeler is er nu gebruikt... etc. Iets meer informatie is handig om een duidelijk beeld te formen wat het probleem daadwerkelijk is. :)

In principe zou een stock koeler prima moeten voldoen, mits je niet overclocked en natuurlijk de rest van het systeem op orde hebt zodat er een goede airflow door het systeem gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 08-06-2013 16:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 08:02
Ik ga er van uit dat je de cpu stock koeler hebt gebruikt. Die maakt gewoon ontzettend veel lawaai. Je kan beter een andere kopen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb de pricewatch: Enermax ETS-T40-TB op mijn 8150 gezet. De stock koeler maakte alleen herrie, als PWM inschakelt (deze koeler doet dat ook, als je de fan hebt aangesloten, heb ik niet :P). Oftewel, ik hoorde de stock alleen lawaai maken, als ook daadwerkelijk de CPU werd gebruikt. Idle zou 't niets moeten doen, en zou je 'm dus ook niet moeten horen.

Maar betere koeler dan stock is vaak een goed idee. En wat dbhuis zegt, opnieuw erop zetten. Blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan en wordt-ie heter dan zou moeten. Welke temperatuur zie je eigenlijk?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Marhou
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Let op voor als je de processorkoeler gaat vervangen.
Deze kast heeft volgens de specs ( http://www.coolermaster.c.../case/mid-tower/k350.html) een maximale cpu koeler hoogte: CPU cooler height: 148.5mm / 5.8 inch

De Scythe mugen, de Enermax en zelfs de Gelid tranquilo rev2 passen niet in deze kast. Je moet dus zoeken naar een koeler van max. 148,5 mm.

[ Voor 1% gewijzigd door Marhou op 09-06-2013 11:22 . Reden: typo's ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie het er niet staan. De kast is praktisch even breed als mijn Antec One P183v3, en dat moet wel voor 5,25" bays. Ik zou het iig even nameten, want de melding over maximum hoogte kan ook zijn voor als je een fan in je zijkant hebt zitten.

Als alternatief kan je ook altijd voor de Scythe Big Shuriken gaan. Die is niet zo hoog.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1