Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies 5.1 Boxenset onder 1000 euro (enkel Boxen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben van plan om een AVreceiver + 5.1 surround te installeren.
AV receiver staat zo goed als vast: Pioneer 1122K.

Bekabeling voor boxen is voorzien van de centrale kast naar standaard plaatsen voor 5.1 surround.
(tegen het plafond voor front/rear) Salongrootte = 10m (links-rechts) x 5m (front-back).

Qua boxen zou ik graag beroep doen op jullie advies: 5.1, max 1000 euro (beugels inbegrepen) en moet perfect klinken.(vooral Film, TV, af en toe muziek)
Daarnaast eventueel mogelijkheid om nog 2 aparte boxen van hetzelfde type bij te kopen voor zone2.
Ik de winkel was mij de Bose Acoustimass 10 set aangeraden, maar deze vind ik net iets te duur. (1300 + 140 euro beugels)

Alvast bedankt!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zo uit mijn hoofd zou ik zelf eerst eens kijken wat B&W te bieden heeft, KEF heeft ook mooie setjes voor een redelijke prijs. Echter, zoals altijd met boxen, ga ze eerst beluisteren, ze zijn de belangrijkste schakel in elk geluidssysteem en daarom voor idereen anders van waarde. De een vindt een set van 200 euro goed klinken en de ander eentje van 2000 euro. Als je zoekt op internet zijn er ook voldoende sets te vinden in jouw prijsklasse. Je kan ook een fatsoenlijke hifi zaak in je buurt opzoeken en daar gaan luisteren.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, wat zou het beste advies zijn in jou situatie. Probleem is vooral de verwachting van perfect geluid. Op het gebied van speakers kun je het zo gek maken als je zelf wil met uitschieters naar tienduizenden euro's per speaker. Een fatsoenlijke speaker kost nu wel eenmaal wat en een goede speaker kost al snel enkele honderden euro's, per stuk.

Ja, voor € 1.000 kun je best een aardige speakerset kopen, maar of deze perfect is, dat is voor iedereen verschillend. De kunst is om voor jou budget de maximale geluidskwaliteit in huis te halen. In je openingspost verwees je als even naar Bose. Van dit merk krijgt de gemiddelde audio-liefhebber toch wel spontaan jeuk. Het ziet er allemaal wel aardig uit maar de prijs-kwaliteitverhouding is bij dit merk ver te zoeken. Voor hetzelfde geld kun je veel beter krijgen.

Ik zou je aanraden om in ieder geval te zorgen dat je 2 vloerstaanders is huis haalt. Kleinere speakers zijn doorgaans prima voor films/series maar voor muziek hebben deze niet genoeg kwaliteit in huis. Aan de andere kant heeft muziek bij jou een ondergeschikte rol dus misschien wil je dat compromis toch maken.

Zoals TTLCrazy al aangeeft, kun je het beste met je wensen een hifi-zaak binnenlopen en eens uitgebreid gaan luisteren en vergelijken. Dat is eigenlijk de enige manier om speakers te kopen die je zelf mooi vindt klinken.

Misschien zijn deze sets van Boston Acoustics of Dali iets om je in te verdiepen bijvoorbeeld. Er zullen vast nog wel meer opties zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 08-06-2013 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel zijn de boxen meestal in een redelijk kleine ruimte opgesteld in ideale omstandigheden. Niet de gemiddelde living dus. Dat is ook de reden waarom ik het hier even post, zodat ik even kan kijken wat jullie echt zouden aanraden van boxen die goed klinken, stevig gebouwd, goeie bass,... Ik ben van plan nu in een goeie set te investeren.

Qua andere boxen kreeg ik in de winkel: de Canton Movie 1005 set aangeraden (~600eur), of de 125MX aangeboden.
Probleem is een beetje dat ik in de pricerange 500+ en 5.1 op de PriceWatch weinig beoordelingen terug vind, noch zeggen de merken(reputaties) mij veel,... dus vandaar dat ik even jullie expertise inroep.

Misschien mijn vraag even hervormen: Welke 3 sets zouden jullie kopen en waarom? (650-1000euro)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat je ook kan doen is nu eerst 2 mooie zuilen halen misschien nog met een center erbij.
En later als je weer geld hebt 2 surround speakers erbij halen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja, in een hifi-zaak luisten je waarschijnlijk in ideale omstandigheden maar je kan er wel goed bepalen of de sound van een bepaalde speaker jou bevalt. Op die manier kun je uit de vele mogelijkheden wel de beste speaker halen die in je budget valt.

Zoals ik ook al gepost had in een ander topic:
Het aanraden van een bepaald merk of type speaker is onmogelijk omdat de sound van alle verschillende mogelijkheden zo verschillend is. Wat de één mooi vindt, is in de oren van de ander vreselijk. Koop dus nooit een speakers op aanraden van een ander of puur op basis van een review.

Wat jij mooi vindt, kun je alleen ontdekken door een luistersessie te doen bij een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc). Neem je eigen cd's mee zodat je de muziek goed kent en schakel tussen alle relevante speakers die binnen je budget vallen. Op deze manier kun je vergelijken en zul je al snel gaan wegstrepen. Uiteindelijk zul je één speaker overhouden en die moet je kopen.

Het voorstel van michael3 is ook niet verkeerd en zie je vaker. Begin met 2 goede vloerstaanders en koop de rest van de speakers later, als je weer wat gespaard hebt.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Zo heb ik het ook aangepakt idd, al heb ik nu een 5.0 set staan voor (kwa sepakers dan) 850 euro. Die subwoofer zet ik er later wel bij dan, maar die mis ik eigenlijk alleen met zware filmeffecten.
Belangrijkste is idd goed te luisteren bij een hifi-zaak. Of misschien wel meerdere zaken om ze eens naast elkaar te houden.
Pagina: 1