Smartphone + PC Gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:25

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Tijdens het browsen op de ROCCAT website kwam ik langs dit: ROCCAT™ - Power-Grid.

Het is een smartphone applicatie om naast je computer te zetten, waarmee je de controle krijgt over je PC, zonder dat je je game hoeft te verlaten.

Ik heb wel vaker wat kleine dingetjes opgelost met shortcuts op mijn telefoon om een game o.i.d. op mijn PC te starten, maar dat was niet héél gebruiksvriendelijk, en om nou alleen daarvoor mijn telefoon de hele tijd naast mijn PC te laten liggen/staan heeft ook niet veel zin.

Maar waar ROCCAT nu mee bezig is, dat is écht een toevoeging voor mij. Helaas gebeurt er niet heel veel meer rond dat platform (er komt geen enkel nieuwsitem of blogpost over vorderingen etc.), dus ben ik van plan om zelf iets soortgelijks te ontwikkelen.

Als ik dit ga ontwikkelen zal ik eerst naar basis-features (die ik zelf nodig vind/wil) kijken, en daarna kijken wat voor features anderen (jullie) handig vinden of bedenken, zodat uiteindelijk een goede applicatie ontstaat voor iedereen :).

TODO-list:
  • Volume controle (bepaalde processen apart, zoals Skype)
  • Launcher (mogelijkheid om scripts of executables uit te voeren)
  • Systeem informatie (live, eventueel dingen als temperatuur etc.)
  • Meer ideeën of aanpassingen zijn zeer welkom!

Mijn vraag aan jullie is dus:

Poll: Zou jij een soortgelijke applicatie gebruiken?
Ja, ik zie wel wat in Power-grid
Ja, ik zie wel wat in jouw project
Ja, ik zie wel wat in jouw project en ik zou ervoor betalen (rond 1 euro)
Nee, daar heb ik een tweede scherm voor
Nee, ik heb geen telefoon/tablet
Nee, ik zie het nut er niet van in
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386649&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ook zou ik graag jullie ideeën voor functionaliteit horen!

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwi op 08-06-2013 16:51 . Reden: TODO-list toegevoegd voor meer duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gegaan voor • Nee, ik zie het nut er niet van in
De reden hiervoor is omdat ik een smartphone iets voor onderweg vind, tenminste, als ik hem überhaupt fanatiek zou gebruiken. Het voorbeeld wat daar bijvoorbeeld gegeven wordt heeft betrekking tot chatprogramma's, er is imo niks zo irritant als typen op een smartphone. Zeker als er geen los qwerty bij zit zoals de N900 o.i.d.
Als jij wat wilt doen op je computer terwijl jij een spel hebt draaien, moet jij toch je focus afhalen van je computer en naar je smartphone richten. Daar is alt-tab voor bij mij, in een oogwenk is een spel geminimaliseerd.

Een mobiel apparaat zal voor mij nooit een vervanging worden voor een vaste desktop, omdat er gewoon geen snelheid in zit. Niet het snelheid van het apparaat, maar het formaat van het scherm, de beperkte informatie op zo'n 5 inch scherm. Of als je een tablet hebt, het irritante on-screen toetsenbordje.
Dus waarom een ander apparaat in handen nemen als twee vingers 1 centimeter van twee toetsen afzitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Met het typen op de smartphone moet ik je inderdaad gelijk geven, daar is het veel te klein voor, en zelfs een 13 inch tablet zal dat niet echt op gaan werken. Ik vraag mij ook af hoe ROCCAT hier mee om zal gaan, ik denk eigenlijk dat die tab meer bedoeld is voor notificaties. Dit is voor mij dan ook niet een van de belangrijkste punten waarmee ik ga beginnen in de app, tenzij er andere mensen zijn die het wel nuttig vinden.

Zelf zie ik het meeste nut in het volume wijzigen, dit vind ik in Windows toch nog een groot probleem, en dat zou toch net wat makkelijker gaan als je even een slider kan verplaatsen op je telefoon. Het is overigens ook de bedoeling dat de telefoon in een docking staat, waardoor het scherm aan kan blijven, je niet je telefoon hoeft vast te pakken en de telefoon ondertussen kan opladen.

Ik zal een TODO-list toevoegen aan de eerste post, dan is het ook wat duidelijker wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb gekozen voor ja en zou er ook voor betalen (mits iphone app :P)

maar dit is iets wat ik eigenlijk al een tijd zoek.
heb sins kort geen ruimte meer voor een 2e scherm en wil tijdens het gamen toch graag mijn systeem info kunnen zien.

en alles wat er extra mee kan is natuurlijk super.

ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Op het moment staat eerst een Android app op mijn plannng, als die werkend is zal ik kijken naar een iOS versie. Het enige probleem is dan dat ik geen zin/geld voor over heb om een developers account te gaan kopen.

Momenteel al 6 geïnteresseerden, hij zal in ieder geval niet ongebruikt blijven. Ik hoop nog wel op wat meer ideeën, dan is de app ook voor een grotere doelgroep geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
dat had ik al wel verwacht :P

maar het idee van die powergrid vind ik wel goed.
gewoon een scherm waar je zelf in kan delen en neerzetten wat je wil zien of doen.

en dan kan je altijd gaan uitbreiden met functies.

succes ik ga het in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Kiwi schreef op zondag 9 juni 2013 @ 04:18:
Op het moment staat eerst een Android app op mijn plannng, als die werkend is zal ik kijken naar een iOS versie. Het enige probleem is dan dat ik geen zin/geld voor over heb om een developers account te gaan kopen.

Momenteel al 6 geïnteresseerden, hij zal in ieder geval niet ongebruikt blijven. Ik hoop nog wel op wat meer ideeën, dan is de app ook voor een grotere doelgroep geschikt.
Hi Kiwi,
Nogal een oud topic van je dus een flinke push naar boven in het forum. Echter, ik ben al een tijdje opzoek naar een alternatief voor Roccat Power Grid omdat deze niet meer ondersteund wordt op iOS (geen ondersteuning voor iOS 11).
Ik heb sinds een paar dagen Quadro geïnstalleerd en dat werkt best goed moet ik zeggen. Je zou het kunnen zien als een alternatief voor de TouchBar maar het lijkt erop dat aan Quadro ook niet meer gewerkt wordt.

Toch ben ik benieuwd of jij dit project nog hebt doorgezet en/of je een al bestaand alternatief hebt gevonden/gebruikt op dit moment??

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTweet op 18-02-2018 17:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.