draadloos je pc aan/uit zetten via knop(geen wifi)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag mede tweakers.
Ik had een vraag.
Is het mogelijk een Windows pc draadloos op te starten zonder gebruik te maken van wifi?

Ik heb een qua inhoud pc/behuizing/randapparatuur:
Cooler master ATC840 kast.
Crosshair formula IV moederbord.
12 Gb Ram kingston hyper x.
XFX HD7870 2Gb videokaart
Cooler master v8 processor koeler.
1000 watt club 3d voeding.
2 ssd agility 3 van 120 gb.
Intern hdd's totaal 4Tb.
Een berg met externe hdd's van totaal 9 tb.
Logitech G15 toetsenbord de oude oranje.
Logitech G700s.
Denon 5.1 surround systeem.
42 inch 3D led tv van LG.
23 inch Acer Touchscreen.

ik zag dit filmpje maar vond niet echt duidelijk wat te doen en te kopen,en vroeg me af of dit makkelijker kon.
YouTube: PC Remote Starter - Start Your Computer from Wireless Remote

Dit is een idee Link en deze is echt wat ik bedoel Link

maar neem aan dat er meer tweakers zijn met ideeën of ook een plan hoe ik dit moet doen.
hoop zoiets te kunnen doen als het 2e filmpje met die rode knop
gr rik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:16

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Vanuit standby is het mogelijk om dit te doen met een infrarood afstandsbediening, moet je alleen in apparaatbeheer wel instellen dat de afstandbediening je pc uit slaapstand mag halen.

Andere optie is om in je bios in te stellen dat de pc na "power loss" altijd opstart, dan kan je met een klik-aan/klik-uit de stroom naar je pc uit en aanzetten. Hij start dan op wanneer de voeding stroom krijgt. Ik heb het zelf een tijdje zo gedaan, kon ik vanuit mn bed alles aan en uit zetten.

edit: filmpje niet gekeken wegens geen toegang tot youtube, dus ik hoop dat bovenstaande relevant voor je is :)

[ Voor 10% gewijzigd door BdK9001 op 08-06-2013 11:26 ]

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit of iets wat er op lijkt :)

offtopic:
Nu besef ik dat ik mijn Asus afstandsbediening en ontvanger die bij mijn 5 jaar oude moederbord zaten niet weg moet gooien, vanuit mijn bed de computer aanzetten voor muziek was heerlijk geen wachtwoord, meteen naar desktop, AB was ook te gebruiken als (hele trage) muis, nu staat de computer in een andere kamer

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie maar wil niet abrupt me pc aan en uit doen door de stroom af te kappen.
heb wel een on of schakelaar ergens liggen maar is al in gebruik.

Wil graag gewoon wat voor knop dan ook draadloos kunnen gebruiken om me pc aan en uit te doen,mag via bluetooth want dan kan het van beneden of waar dan ook.
eventueel zou het vet zijn als ik dan een knop zoals deze zou kunnen gebruiken.
wil het vanuit me bed kunnen doen oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja snap dat het zo kan maar afstandsbediening is niet echt iets wat ik wil.
Zoek echt een manier om een losse knop te hebben die ik mee kan nemen het is voor de fun en gedeeltelijk om s ochtends me nest niet uit te stappen om me pc aan te doen.
Mag ook wel ingewikkelder zoals in het filmpje, maar dan wel met beetje uitleg want solderen op printplaatjes is niet mijn ding.

Hoop dat iemand me kan helpen want vond het idee wel enorm vet plus als ik gewoon een knop kan gebruiken kan in principe.
heb wel meer ideeen voor aanpassingen van me pc maar wou eerst dit uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 08:26
Waarom geen Wikipedia: Wake-on-LAN ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus iemand een idee ?heb me hoofdtekst aangepast met beter links

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou wake up on lan is leuk maar heb daar in het verleden wel is probs mee gehad dat ie spontaan aan ging,plus wil het met een knop doen en dat kan via internet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 04:34

MikeVM

- Baloo -

dit is zeer eenvoudig te doen hoor.

de knop voorin je kast, is gewoon een standaard drukknop, die maakt dus contact als je erop drukt. en daardoor zal je pc opstarten, die knop zit verbonden aan je moederbord, in het boekje van je moederbord kan je vinden waar dit zit. als je nu een ander drukknopje hier aan vast maakt met een kabel, dan kan je zelfs dit knopje bovenop je bureau monteren, zodat je zonder je te bukken je pc opstart.

als je deze knop nu vervangt door een relais. als deze relais kortstondig sluit, dan zal je pc opstarten..
deze relais kan je nu op zijn beurt aansturen via een afstandsbediening of iets anders..

dus alle schakelingen met een kleine relais, kan je computer opstarten. zo heb je schakelingen via telefoon, wifi, rf-afstandsbediening, ir, bluetooth, tijdschakelingen, internet, ...

http://www.velleman.eu/products/view/?id=279925
http://www.velleman.eu/products/view/?id=352760
als je deze twee bijvoorbeeld combineert, dan heb je het al.

maar er zijn tal van schakelingen en afstandsbedieningen voor jouw probleem..

[ Voor 18% gewijzigd door MikeVM op 08-06-2013 13:21 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik ga als ik thuis kom direct kijken want hier op me werk kan ik vrij weinig behalve reageren als het rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke en heb je een voorbeeld voor bluetooth want dat noem je anders google zegt niks als ik codeslot bt onvanger type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 04:34

MikeVM

- Baloo -

YouTube: ProMOTE Bluetooth Wireless Relay Switch Control

rechts zie je onderaan zwarte blokjes; dat zijn de relais'. (engels: relays) en het klikgeluid dat je hoort zijn de relais die aan springen

weet je wat een relais is? en hoe het werkt?

google: Bluetooth relay switch of bluetooth relay board

https://www.google.be/web...51acadd9&biw=1555&bih=813

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu weet ik wel hoe het werkt,maar stomme is (sry dat je zoveel moet voorkauwen)zie geen shop die zo iets verkoopt in Nederland>>Bluetooth relay switch moet ik dan kijken naar het buitenland of verkopen ze dit ook in Nederland wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legacio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:45
ik weet niet precies hoeveel verstand je van electronica hebt, maar op samenkopen.net biedt iemand vaker zender/ontvanger setjes aan. Deze werken op 433MHz, zo'n beetje de standaard voor wireless domotica.

Je zou dan een momentary ontvanger kunnen kiezen, die dus hetzelfde werkt als de power buttons op computers tegenwoordig (kortstondig contact maken)
Ben op dit moment er zelf mee bezig om de portieren van m'n (oude :p) auto draadloos bedienbaar te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door legacio op 11-06-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoV
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-08 21:50
Velleman heeft normaal setjes waarme je met een afstandsbediening een relais kunt bedienen denk ik.

Of vroeger hadden ze dat toch, ik herinner mij dat iemand van bij ons in de elektronica dat gebruikte in zen eindwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké snap ik maar is dat via bluetooth? want wil zien dat ik hem met hele kleine knop aan kan zetten of via telefoon. een knop ter grote van bvb een deurbel of iets groter als het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:07
ik zat net ook al te denken aan een draadloze deurbel,

of een ontvanger van een klik-aan unit slopen en kijken wat je daarmee kunt doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het enkel is om vanaf je bed de pc aan te zetten, waarom dan niet gewoon een kabeltje trekken? En en deurbel op je nachtkastje? Kost max 5 euro in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
Wat is er mis met een iMon Remote? Die kan je pc gewoon aan zetten met de remote, aangezien je met de remote de aan/uit switch bedient. Werkt perfect, maar helaas is het niet echt goedkoop. Meestal is het interessanter om een case met iMon hardware aan te schaffen dan achteraf een iMon VFD, LCD of UltraBay toe te voegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 15:20
stond in een reactie bij de video :check out rfpcremote(dot)com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zit net ook te denken is het niet makelijker en goedkoper bij de gamma een draadloze deurbel te kopen en de deur bel eruit te slopen en daarop je pc aan te sluiten? eigenlijk alleen het printje heb je daarvoor nodig die kan je wel weg werken in je kast ergens?

ik ga daar ook eens naar kijken gezien ik mijn pc,s in een kast wil weg werken

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36
copywizard schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:20:
ik zit net ook te denken is het niet makelijker en goedkoper bij de gamma een draadloze deurbel te kopen en de deur bel eruit te slopen en daarop je pc aan te sluiten? eigenlijk alleen het printje heb je daarvoor nodig die kan je wel weg werken in je kast ergens?

ik ga daar ook eens naar kijken gezien ik mijn pc,s in een kast wil weg werken
Waarom zo moeilijk maken als er al hardware voor bestaat dan??
http://www.soundgraph.com/inside-installation-en/
Zie hier hoe de je de boel moet installeren; dit gaat op dezelfde manier voor de OEM, VFD, UltraBay etc. 5Volt vanaf de voeding pakken, (er staat altijd 5v op je bord, aangezien je anders met je aan/uit switch je pc nooit aan had kunnen zetten. Die "misbruik" je hier dus voor) je aan/uit switch van je case op de iMon aansluiten, en vanaf de iMon weer naar de connector op het bord, en je kan dan met iR je aan/uit switch bedienen :) Display etc wordt via USB geregeld (header wordt meegeleverd). Wat mij betreft de ideale oplossing die eigenlijk altijd wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door kroegtijger op 13-06-2013 16:43 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1